مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

سیر تکامل کارآفرینی سازمانی با بیان فرآیند و مدل های آن

سیر تکامل کارآفرینی سازمانی با بیان فرآیند و مدل های آن

هدف از این پایان نامه بررسی سیر تکامل کارآفرینی سازمانی با بیان فرآیند و مدل های آن می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۱۷
حجم ۳۸۱ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

این پایان نامه در مورد کارآفرینی سازمانی می باشد که در آن به بررسی سیر تکامل کارآفرینی سازمانی با بیان فرآیند و مدل های آن می پردازیم.پس از تعریف کارآفرینی و نوع شناسی آن، می گویم که کارآفرینی درون سازمانی چیست. بعد از آن فرآیند کارآفرینی سازمانی رو بصورت کامل تشریح می کنیم.انواع مدل های کارآفرینی سازمانی نیز یکی از مباحث مهم این پایان نامه است که در آخر مورد بررسی قرار می گیرد.

فرآیند کارآفرینی سازمانی
با توجه به اینکه مراحل کارآفرینی درون سازمانی از سازمانی به سازمان دیگر و از ایده‏ای تا ایده‏ی دیگر فرق می‏کند و نمی‏توان فرمول ثابت و استانداری برای آن ارائه داد اما در اینجا به یک مورد آن که توسط یکی از اساتید دانشگاه‏های ایالات متحده به نام «کانتر» ارایه شده اشاره می‏نمایم(اورند، ۱۳۸۲: ۵۴-۵۲):

۱- معین کردن مشکل یا مسئله: اولین مرحله کارآفرینی درون سازمانی تشخیص و تعیین موضوع، مشکل، یا ایده‏ای است که برای آشکار شدن و جمع‏آوری اطلاعات آن ممکن است ماهها و یا حتی سالها وقت لازم باشد. کارآفرینان سازمانی باید در این مرحله نه فقط به صدای درونی خود گوش دهند. بلکه با دیگران نیز مشورت کنند و از آنها چیز یاد بگیرند. معمولاً سازمانهای سنتی به دلیل اینکه افراد را محدود به شرح وظایف و مسئولیت‏های خاص هر شغل می‏کنند، مانع توسعه‏ی توانایی‏های افراد در این مرحله می‏شوند و نتیجتاً افراد نه وقت پیگیری ایده‏هایشان را دارند و نه اجازه‏ی خروج از حیطه شغلی خود را. همینطور دسترسی نداشتن به اطلاعات، فرهنگ غیرمشوق ایده‏های نو، ساختار و ارتباطات رسمی و سلسله مراتب سازمانهای سنتی از دیگر موانع این مرحله است.

۲- اتحاد موقتی: بعد از معین کردن موضوع یا ایده‏سازی، کارآفرینان سازمانی وارد مرحله‏ی ائتلاف با دیگران می‏شوند. در سازمانهای بزرگ کارآفرینان برای ادامه و اجرای کار احتیاج به حمایت‏های مالی و قانونی مدیران دارند و باید سعی کنند از طریق ارتباط با دیگران مهارت‏ها و سوابق خود با افراد مسئول، ریسک کار خود را برای سازمان توجیه کنند و در واقع ایده‏شان را به سازمان بقبولانند و یا به اصطلاح بفروشند. اساساً در سازمانهای سنتی به دلیل ارتباطات رسمی و یکطرفه فرهنگ سازمانی مراحل تخصیص بودجه، بوروکراسی، ریسک گریزی و عدم حمایت مدیریت این ائتلاف موقت بسیار مشکل است.

۳-تجهیز و تکمیل: پروژه بعد از قبول شدن در این مرحله فعال و هویدا می‏شود. در این مرحله کارآفرینان جهت تجهیز و تکمیل ایده‏شان در واقع به سمت درون پروژه، تیم کاری و رقبا چرخشی می‏زنند. این مرحله نیز در سازمانهای سنتی با موانعی از قبیل فرهنگ و ساختار سازمانی نامناسب، توانمند نبودن کارکنان تضاد و دخالت زیاد، فقدان اطلاعات صحیح و نبودن شور و هیجان و تعهد قوی در کارکنان و … رو به روست.

۴- جانشینی: اگر پروژه موفق به تجهیز و تکمیل شده باشد در این مرحله محصول یا فرآیند جدید در سازمان به صورت عادی و طبیعی در می‏آید. از این پس نیاز است تا بهره‏وری و ثبات را با مهارت‏های مدیریتی افزایش داد. معمولاً کارآفرینان علاقه‏ای به ماندن در این وضعیت ندارند و ادامه‏ی کار را به دیگری واگذار می‏کنند. عموماً در سازمانهای سنتی پیدا کردن جانشینی که توانایی اداره‏ی چنین پروژه‏هایی را داشته باشد و بتواند آنها را به وضع عادی و معمول تبدیل کند بسیار مشکل است. ضمن اینکه سازمانهای سنتی خیلی زود و سریع پروژه را ترک می‏کنند و افراد درگیر با پروژه متحمل ریسک بزرگی می‏شوند. در سازمانهای کارآفرین اگر پروژه شکست خورده باشد به سرعت و قاطعیت آن را متوقف می‏کنند و خطرکارآفرینان و افراد درگیر پروژه را تهدید نمی‏کند. در حالی که در سازمانهای سنتی یا خیلی زود پروژه را شکست خورده تلقی می‏کنند. و یا خیلی دیر پروژه‏های شکست خورده را متوقف می‏کنند. 

فهرست مطالب

۲-۱ مقدمه    ۱۳
۲-۲ مفهوم کارآفرینی    ۱۵
۳-۲ نوع‏شناسی کارآفرینی    ۲۵
۱٫ کارآفرینی پایدار    ۲۴
۲٫ کارآفرینی اشتراکی :    ۲۵
۳٫ کارآفرینی مدنی :    ۲۵
۴٫ کارآفرینی پاسخگو :    ۲۵
۱٫ کارآفرینی فردی    ۲۶
۲٫ کارآفرینی درون سازمانی    ۲۷
۳٫ کارآفرینی سازمانی یا سازمان‏های کارآفرینانه    ۲۸
۴-۲ ایجاد سرمایه؛ حاصل کارآفرینی سازمانی    ۳۴
جدول ۱-۲: سیر تاریخی ابداع واژه‏ها در خصوص القای کارآفرینی در سازمان‏ها    ۳۷
۵-۲ ضرورت کارآفرینی در سازمان    ۳۷
۶-۲ سیر تطور کارآفرینی در سازمان    ۳۸
۷-۲ مفهوم کارآفرینی سازمانی    ۴۳
۸-۲ فرآیند کارآفرینی سازمانی    ۴۵
۹-۲ موانع کارآفرینی سازمانی    ۴۷
ماهیت سازمان‏های بزرگ    ۴۵
– نیاز به سودهای کوتاه مدت    ۴۷
– فقدان استعداد کارآفرینانه    ۴۷
– شیوه‏های ‏نادرست پاداش    ۴۷
۱۰-۲ دیدگاهها و رویکردهای کارآفرینی    ۵۰
۱-۱۰-۲ کارآفرینی از دیدگاه اقتصاددانان    ۵۰
۲-۱۰-۲ کارآفرینی از دیدگاه محققین علوم رفتاری    ۶۱
۳-۱۰-۲ کارآفرینی از دیدگاه دانشمندان مدیریت    ۶۶
۱۱-۲ انواع مدلهای کارآفرینی    ۷۶
– مدلهای محتوایی    ۷۸
– مدلهای فرآیندی    ۷۸
الف) فرآیند رویدادی    ۷۹
شکل ۱-۲ فرآیند شکل گیری فرآیند کارآفرینی    ۸۰

منابع    

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: