سیستمهای تحت شبکه با عنوان گذری بر شبکه هایVANET
سیستمهای تحت شبکه با عنوان گذری بر شبکه هایVANET
در این پروژه به معرفی کلی شبکههای اقتضایی بین خودرویی پرداخته و توضیحاتی در رابطه با ماهیت این شبکهها ارایه شده است
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۸۶ |
حجم | ۱۵ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
توضیحات کامل
دانلود پایاننامه کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات
سیستمهای تحت شبکه با عنوان گذری بر شبکه هایVANET
چکیده:
در این پروژه به معرفی کلی شبکههای اقتضایی بین خودرویی پرداخته و توضیحاتی در رابطه با ماهیت این شبکهها ارایه شده است. پس از بررسی کلی این شبکهها تعدادی از کاربردهای آن را مورد بررسی قرار داده تا به این ترتیب دلیل محبوبیت این شبکهها را بیان کرده باشیم. سپس به بحث پیرامون ساختار کلی این شبکه ها و نحوه برقراری ارتباط میان گرهها پرداخته و انواع پیامهایی که بین گره ها رد و بدل میشوند را مورد بررسی قرار دادهایم.در آخر نیز برای نشان دادن طرز کارکرد شبکههای اقتضایی بین خودرویی بحثهایی را در رابطه با انواع شبیهسازهای موجود و فواید آنها مطرح کردهایم.
واژههای کلیدی:
VANET
شبیهسازی
شبکهی خودرویی
شبکههای اقتضایی بین خودرویی
مقدمه:
بدون شک اختراع اتومبیل یکی از جنجالی ترین اختراعات بشر در قرن بیستم است. گسترش جوامع بشری به طور عمیقی تحت تاثیر گسترش جادهها و آزادی در جابجایی بوده است. با اینحال این مورد همیشه وجود داشته است که هرجا خودروها هستند، تصادفات نیز وجود دارند. تصادف مساله کوچکی نیست چرا که امروزه سالانه بیش از یک میلیون نفر در دنیا جان خود را بر اثر تصادفات رانندگی از دست میدهند و میلیاردها دلار در اثر خسارات وارده ناشی از تصادفات از بین میرود، با این اوصاف ایمنی ترافیک هنوز مشکلی جدی و مهم تلقی میگردد[۱،۵،۲].
آمارها بر جدیت این مساله تاکید دارد. برای مثال، با اینکه تلفات جانی ناشی از تصادفات رانندگی در اروپا در ده سال گذشته روند رو به کاهشی داشته است اما با این حال بیش از ۴۲۰۰۰ نفر در سال ۲۰۰۴ میلادی تنها در اتحادیه اروپا جان خود را از دست دادهاند. علاوه بر مرگ و میر و معلولیتهای ناشی از تصادفات، تاثیرات اقتصادی آن نیز بسیار عظیم و گسترده است. برای مثال، در سال ۲۰۰۳ میلادی خسارات گزارش شده ناشی از تصادفات در آمریکا بیش از ۲۳۰ میلیارد دلار بوده است[۳].
فهرست مطالب
فصل ۱ – مقدمه ۵
۱-۱- مقدمه ۵
فصل۲- شبکه های اقتضایی خودرویی ۱۱
۲-۱- شبکههای اقتضایی خودرویی ۱۱
۲-۱-۱- کاربردها ۱۲
۲-۱-۲- فناوری ها ۱۴
۲-۲- شبکه های اقتضایی خودرویی هوشمند ۱۶
فصل۳- مشخصات ارتباط خودرویی ۱۹
۳-۱- کلیات شبکهسازی و ارتباط ۱۹
۳-۲- عملیات پروتکل ۲۷
۳-۳- سازماندهی و عملیات شبکه ۳۲
۳-۳-۱- کلیات عملیات شبکه ۳۲
۳-۳-۲- سازماندهی شبکهی خودرویی ۳۳
۳-۴- ساختار پیامهای ایمنی ۳۸
۳-۴-۱- پیامهای ایمنی پایه ۴۰
۳-۴-۲- پیامهای هشداری ۴۵
۳-۴-۳- پیامهای دیگر ۴۹
فصل۴ – انتقال اطلاعات ۵۱
۴-۱- مقدمه ۵۱
۴-۲- انتقال پیامهای ایمنی پایه ۵۱
۴-۳- مسیریابی Intra-Network 53
۴-۴- انتقال پیامهای هشداری ۵۸
فصل۵ – شبیه سازی ۶۰
۵-۱- مقدمه ۶۰
۵-۲- معرفی ۶۱
۵-۳- نمایی کلی از شبیه سازهایVANET 62
۵-۴- ایجاد کنندههای جابجاییVANET 64
۵-۴-۱- مدلهای ترافیک خودرویی ۶۴
۵-۴-۲- ایجادکنندههای جابجایی موجود ۶۶
۵-۴-۳- مقایسه و نتیجه گیری ۷۱
۵-۵- شبیهسازهای شبکه ۷۱
۵-۵-۱- شبیهسازهای شبکه موجود ۷۲
۵-۵-۲- مقایسه و نتیجه ۷۳
۵-۶- شبیهسازهایVANET 74
۵-۶-۱- شبیهسازهای VANET موجود ۷۴
۵-۷- نتیجه گیری ۸۰
مراجع ۸۲
فهرست اشکال
شکل (۱-۱) آمار تلفات جانی در اروپا[۴] ۶
شکل (۲-۱) انواع ارتباط درون شبکهVANET 15
شکل (۳-۱) مثال شبکه محلی ۲۲
شکل (۳-۲) نمونه ارتباط ۲۷
شکل (۳-۳) عملکرد پروتکل ارتباطی- دریافت پیام ۳۰
شکل (۳-۴) عملکرد پروتکل ارتباطی- ارسال پیام ۳۰
شکل (۳-۵) دید کلی مدیریت شبکه ۳۳
شکل (۳-۶) نمونه سازماندهی میزبان گرا ۳۴
شکل (۳-۷) نمونه سازماندهی مبتنی بر گروه ۳۵
شکل (۳-۸) پیام ایمنی پایه – خودرو میزبان ۴۱
شکل (۳-۹) پیام ایمنی پایه- میزبان ثابت ۴۳
شکل (۳-۱۰) پیام هشدار ۴۸
شکل (۴-۱) مثالی از وضعیتی که مسیریابی در آن نیاز است. ۵۲
شکل (۴-۲) مسیریابیInter-Network – مثالی برای سازماندهی مبتنی بر میزبان ۵۵
شکل (۵-۱) دسته بندی شبیهسازهایVANET 63
شکل (۵-۲) رابط گرافیکی کاربر a) SUMO b) MOVE c) CityMobv. 2 70
شکل (۵-۳) برنامه TraNS 77
شکل (۵-۴) محیط گرافیکی برنامه a) GrooveNet b) NCTUns c) MobiREAL 78
فهرست جداول
جدول (۳-۱)تشریح فیلدهادرBSM 42
جدول (۳-۲)تشریح فیلدهای پیامهای ارسالی توسط میزبان ثابت ۴۳
جدول (۳-۳)تشریح فیلدهای پیام هشدار ۴۹
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت