مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

شغل روزنامه نگاری

شغل روزنامه نگاری

بسیاری از دانشمندان قرن بیستم را قرن انفجار اطلاعات معرفی کرده اند ؛ بدین معنا که انتشار و جا به جایی اطلاعات در آن بسیار بیشتر از قرون دیگر است در امر جابه جایی اطلاعات بسیاری از رسانه های خبری از جمله رادیو ، تلویزیون ، روزنامه ، بیشترین نقشها را دارند

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۰
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی علوم اجتماعی

توضیحات کامل

شغل روزنامه نگاری

مقدمه :
بسیاری از دانشمندان قرن بیستم را قرن انفجار اطلاعات معرفی کرده اند ؛ بدین معنا که انتشار و جا به جایی اطلاعات در آن بسیار بیشتر از قرون دیگر است  . در امر جابه جایی اطلاعات بسیاری از رسانه های خبری از جمله رادیو ، تلویزیون ، روزنامه ، بیشترین نقشها را دارند .در میان رسانه های خبری ، یکی از این رسانه ها که دچار تحولات و تغییرات جدی شده روزنامه و حرفه مربوط به آن روزنامه نگاری می باشد . روزنامه نگاری به عنوان یک شغل در قرن بیستم با آنچه در گذشته وجود داشت به کلی فرق کرده است . روزنامه در قرنهای هجدهم و نوزدهم ابتدا بوسیله کسانی که ذوق ادبی داشتند به وجود آمد ، هنوز هم در برخی از کشورها روزنامه نگاران همان نویسندگان ادبی هستند .
 
پیشرفت سریع علوم مختلف و تکنولوژی و افزایش توقعات و انتظارات خوانندگان نشریات مختلف سبب شد تا از ابتدای قرن بیستم تحولات سریعی در مطبوعات و چاپ انتشار روزنامه بوجود آید . این موضوع موجب شد تا آموزشهای رسمی برای تربیت روزنامه نگاران حرفه ای پدید آید . و کشورهای مختلف جهان با توجه به سرعت انتقال اطلاعات در دنیای امروز می کوشند تا در جهت آموزش حرفه ای روزنامه نگاری سرمایه گذاری کنند و به این حرفه جنبه ی تخصصی تری بدهند .بنابراین می توان روزنامه نگاری را حرفه ای جدّی و پرجاذبه  و شغلی تمام وقت و ارزشمند دانست که امروزه جایگاه بلند اجتماعی دارد و تلاشی هنری – فنی محسوب می شود . 
 
 
کلمات کلیدی:

روزنامه

روزنامه نگاری

روزنامه نگاران

نظام آگهى در ایران

 
 

در جهان امروز شغل روزنامه

در جهان امروز شغل روزنامه نگارى پس از شغل کارگرى معدن در رده دوم شغل هاى زیان آور قرار دارد. روزنامه نگاران ایرانى علاوه بر این اشتغال زیان آور، به مشکلاتى دچار هستند که کمتر روزنامه نگارى در کشورهاى توسعه یافته به آن مبتلاست. مشکلاتى که از یک سو به عملکرد روزنامه نگاران ایرانى برمى گردد و به آن مشکلات درون صنفى مى گویند و در سوى دیگر مشکلاتى که بر اثر موانع محیطى براى روزنامه نگار ایرانى پیش آمده و از آن به عنوان مشکلات برون صنفى یاد مى کنند. در سومین برنامه «کانون پنجره» موانع روزنامه نگارى حرفه اى در ایران به بحث گذاشته شد و سخنرانان مشکلات این حرفه را بررسى کردند. مسعود بهنود روزنامه نگار و نویسنده ساکن لندن از مشکلات بیرونى این حرفه سخن گفت و حمیدرضا ابک دبیر گروه اندیشه روزنامه شرق به موانع درونى حرفه روزنامه نگارى اشاره کرد. 
 
 
 
فهرست:
پیشگفتار ۶
مقدمه : ۶
مقدمه : ۷
در جهان امروز شغل روزنامه ۸

• روزنامه نگاران و مشکلات معیشتى ۹

• پاشنه آشیل روزنامه هاى ایرانى ۱۱
• پارادوکس بین آزادى و امنیت ۱۲

• پیچیدگى هاى نظام آگهى در ایران ۱۴

• اقتصاد روزنامه نگارى ۱۵

‎  حقوق و‎ ‎امتیازهای روزنامه نگار‏‎ 24

منابع: ۳۹
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: