مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ضرورت شناخت نیازها و تئوری های نیاز در انگیزش

ضرورت شناخت نیازها و تئوری های نیاز در انگیزش

هدف از این پژوهش بررسی ضرورت شناخت نیازها و تئوری های نیاز در انگیزش می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵۰
حجم ۸۸ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

ضرورت شناخت نیازها

اگر کارمندان یک سازمان را از تأمین نیازهای آنان محروم نمائیم با واکنش روانی کارکنان مواجه خواهیم شد. عدم ارضاء نیازها موجب می شود کارمند مربوطه دچار مریضی روانی شود.به همین جهت نمی‌توان خصومت کارمندان با مدیران، بی‌تفاوتی آنان نسبت به وظایف محوله و یا قبول نکردن مسئولیت در سازمان را به علت طبیعت بشر نسبت داد بلکه این حالات نتیجه و عکس‌العمل برآورده نشدن احتیاجات آنان است.

اگر مدیران یک بعدی بیندیشند یعنی فقط به برآورده کردن احتیاجات جسمی کارمندان توجه کنند و دیگر احتیاجات را نادیده انگارند، عملاً باعث خواهند شد که انگیزه ی کار در کارمندان از بین برود.اگر مدیران توانایی لازم برای آگاهی از نیازهای بارز و مسلط هر یک از کارکنان تحت نظارت خود را داشته باشند، بهتر می توانند این نیازها را ارضاء کنند.

بعنوان مثال اگر یک کارمند خاص مردم را دوست دارد،‌ نیاز به دوست داشتن و مورد علاقه‌ی دیگران واقع شدن را دارد و نیاز او برای پیوستگی با دیگران شدید است، در این صورت، نباید او را در جایی قرار دهیم که ناگزیر است به تنهایی به انجام وظایف شغلی بپردازد. بنابراین شناخت نیازها برای مدیریت در جهت بکارگیری صحیح از منابع انسانی یک ضرورت حتمی می باشد (ساعتچی ۱۳۷۷، ۳۵).

 تئوری‌های نیاز در انگیزش

۱٫ سلسله مراتب نیازهای مازلو
مازلو  معتقد بود نیازهای انسان به ترتیب اهمیت طبقه‌بندی می‌شوند و ابتدایی‌ترین آنها در پایین‌ترین پله سلسله مراتب قرار دارند. سه گروه از نیازهای مرتبه پایین، را که برای ایجاد راحتی در ابتدا باید ارضا شوند نیازهای محرومیت می‌نامند. دو گروه بالای سلسله مراتب را به دلیل اینکه بر رشد و پیشرفت انسان¬ها تأکید دارند، نیازهای رشد می نامند.ابتدایی‌ترین نیازها در این سلسله مراتب، نیازهای زیستی با فیزیولوژیکی هستند.

فهرست مطالب
بخش: انگیزش    ۲
۲-۲- تعریف انگیزش    ۲
۲-۲-۱ انگیزش و رفتار    ۴
۲-۲-۲ تأثیر انگیزه    ۵
۲-۲-۳ نیاز و انگیزش    ۵
۲-۲-۴ نیازهای ناخودآگاه    ۶
۲-۲-۵ ابعاد انگیزش    ۶
۲-۲-۶ تأثیر انگیزه بر عملکرد    ۷
۲-۲-۷ نگرشی اسلامی به بحث انگیزش    ۷
۲-۲-۷-۱ انسان بر سر دو راهی    ۷
۲-۲-۷-۲ رابطه‌ی انگیزش و خیر و شر    ۸
۲-۲-۷-۳ نیازهای مادی    ۸
۲-۲-۷-۴ جاذبه‌های معنوی    ۹
۲-۲-۸ کلیدهای اصلی اداره و رهبری انگیزش کارکنان    ۱۰
۲-۲-۹ نقش انگیزش در سازمانها    ۱۱
۲-۲-۱۰ ضرورت شناخت نیازها    ۱۳
۲-۲-۱۱ تعریف نیاز    ۱۴
۲-۲-۱۲ مشخصات نیازها    ۱۴
۲-۲-۱۳ مدیر مسلمان و انگیزش‌ها    ۱۵
۲-۲-۱۴ اسلام و انگیزش برای تأمین نیازمندی‌ها    ۱۶
۲-۲-۱۵ تئوری‌های نیاز در انگیزش    ۱۷
۲-۲-۱۵-۱ سلسله مراتب نیازهای مازلو    ۱۷
۲-۲-۱۵-۲ نظریه ERG آلدرفر    ۱۹
۲-۲-۱۵-۳ نظریه‌ی دو عاملی هرزبرگ    ۱۹
انگیزنده‌ها:
۲-۲-۱۵-۴ نظریه نیازهای سه گانه    ۲۰
۲-۲-۱۵-۵ ترکیب دیدگاه‌های مختلف نیاز    ۲۱
۲-۲-۱۵-۶ نظریه‌ی انتظار و احتمال    ۲۱
۲-۲-۱۵-۷ نظریه برابری    ۲۲
۲-۲-۱۵-۸ نظریه X و نظریه Y    ۲۳
۲-۲-۱۵-۹ نظریه هدف‌گذاری    ۲۴
۲-۲-۱۵-۱۰ نظریه اسناد    ۲۵
۲-۲-۱۵-۱۱ تئوری z اوچی    ۲۵
۲-۲-۱۵-۱۲ نظریه تقویت    ۲۶
۲-۲-۱۶ از مفاهیم انگیزش چگونه در سازمان‌ها استفاده می‌شود؟    ۲۹
۲-۲-۱۶-۱ استفاده از انگیزنده‌ها    ۲۹
۲-۳-۲ بررسی تحقیقات انجام شده در مورد انگیزش    ۳۱
۲-۳-۲-۱ تحقیقات انجام شده در داخل کشور    ۳۱
۲-۳-۲-۲ تحقیقات انجام شده در خارج از کشور    ۳۵
۲-۴- چهارچوب نظری تحقیق    ۳۷
۲-۵- مدل مفهومی تحقیق    ۳۹

منابع و مآخذ    ۴۲
فهرست منابع فارسی    ۴۲
فهرست منابع انگلیسی    ۴۸

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: