مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

طبقه بندی و ابعاد مهارت اجتماعی

طبقه بندی و ابعاد مهارت اجتماعی

هدف از این تحقیق طبقه بندی و ابعاد مهارت اجتماعی تشریح می شوند

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵۴
حجم ۸۴ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

اسلبی و گوارا  (2003) مهارت های اجتماعی را مترادف با سازگاری اجتماعی می دانند. از نظر آنها مهارت های اجتماعی، عبارت است از توانایی ایجاد ارتباط متقابل با دیگران در زمینه خاص اجتماعی به طوری که در عرف جامعه قابل قبول و ارزشمند باشد. واژه مهارت و شایستگی نیز در برخی مواقع برای تعریف مهارت های اجتماعی به کار رفته است، در این تعریف، مهارت یک نوع توانایی به خصوص برای عملکرد مناسب در طول انجام یک فعالیت در نظر گرفته شده است. شایستگی نیز به کیفیت عملکرد فرد، ضمن انجام فعالیت اشاره می کند (مور ، ۲۰۰۸).

 

 

برای درک بهتر مهارت های اجتماعی و ابعاد آن به تقسیم بندی ماتسون و همکاران (۱۹۹۰، به نقل از یوسفی و خیّر،۱۳۸۱) که  شامل پنج دسته عمده مهارت-های اجتماعی است و ارتباطات متقابل بین کودک و همسالان و کودک و بزرگسالان را بهبود می بخشد، پرداخته می شود. این مجموعه رفتارها شامل مهارت های اجتماعی مناسب، جسارت نامناسب، تکانشی عمل کردن و سرکش بودن، اطمینان زیاد به خود داشتن و حسادت (گوشه گیری) می باشد.

 

 

 

 

مهارت های اجتماعی مناسب ، در برگیرنده رفتارهایی اجتماعی نظیر داشتن ارتباط دیداری با دیگران و اشتیاق به تعامل با دیگران به طریقی مفید و مؤثر است.جسارت نامناسب ، مشتمل بر رفتارهایی مانند دروغ گفتن، کتک کاری، خرده گرفتن بر دیگران، ایجاد صداهای ناهنجار و ناراحت کننده و زیر قول زدن می-باشد.تکانشی عمل کردن و سرکش بودن ، رفتارهایی از قبیل به آسانی عصبانی شدن، یک دندگی و لجبازی را در بر دارد.اطمینان زیاد به خود داشتن ، دربردارنده رفتارهایی در مورد به خود نازیدن و به دیگران پز دادن، تظاهر به دانستن همه چیز و خود را برتر از دیگران دیدن است.حسادت (گوشه گیری) ، که در بردارنده تنهایی و حسادت می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب 

مهارت اجتماعی
در این تعریف مهارت اجتماعی به چهار طبقه تقسیم می شود:
۲-۱-۲-۱- ابعاد مهارت اجتماعی

۲-۱-۳- مفهوم تعامل دانش آموز
۲-۱-۳-۱- دیدگاه های نظری در مورد تعامل دانش آموز
۲-۱-۳-۱-۱-  الگوی انگیزشی 
۲-۱-۳-۱-۲- الگوی آشنایی – مشارکت 
۲-۱-۳-۱-۳- نظریه کنترل اجتماعی 
۲-۱-۳-۱-۴- نظریه دلبستگی 
۲-۱-۳-۲- تعامل رفتاری
۲-۱-۳-۳- تعامل عاطفی

۲-۲- تحقیقات پیشین     37
۲-۲-۱- ویژگی های شخصیتی و تعامل رفتاری – عاطفی     37
۲-۲-۲- ویژگی های شخصیتی و مهارت های اجتماعی     39
۲-۲-۳- تفاوت های جنسیتی و تعامل رفتاری – عاطفی     40
۲-۲-۴- تفاوت های جنسیتی و مهارت های اجتماعی     41
۲-۳- نتیجه گیری     42

فهرست منابع و مآخذ     


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: