مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

عوامل استرس شغلی در محیط کار و بررسی مدل های آن و راهکارهای پیشگیری

عوامل استرس شغلی در محیط کار و بررسی مدل های آن و راهکارهای پیشگیری

هدف از این تحقیق عوامل استرس شغلی در محیط کار و بررسی مدل های آن و راهکارهای پیشگیری می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۱
حجم ۲۳۷ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

کار جنبه ای از زندگی است که صرف نظر از منابع مالی برخی از نیاز های اساسی آدمی نظیر تحرک روانی و بدنی ، نیاز های اجتماعی و احساسات خود  ارزشمندی را ارضاء می کند با وجود این، کار می تواند منبع فشار روانی نیز باشد. در دهه اخیر موضوع استرس و آثار آن در سازمان ها مورد توجه بسیار واقع گردیده است.

 

 

 

 

استرس واکنش و عکس العمل شخص به محیط پیرامون خود را شامل می شود که می تواند آثار مثبت و منفی را برای او ایجاد کند. آثار مثبت آن می تواند انگیزش، عملکرد و لذت فرد را در محیط کار افزایش دهد و آثار منفی آن می  تواند باعث ایجاد فشار در فرد شود و پیامدهاى فیزیکی، رفتاری و روانی مانند اضطراب، تشویش، نگرانی، کج خلقی و بیماری های قلبی داشته باشد (سعیدا اردکانی و همکاران؛۱۳۹۱). بنابراین با وجود این که استرس مثبت نیز وجود دارد و نباید به استرس به عنوان یک پدیده منفی نگریست، زمانی که از استرس صحبت می شود بیشتر به عوارض و جنبه های منفی آن توجه می شود .

 

 

 

 

 

 

به هر حال استرس اثرات فراوانی بر عملکرد و فعالیت های اعضای سازمان دارد. مدیران، کارکنان و ارباب رجوع سازمان تحت تاثیر فشارهای عصبی دچار حالات روانی خاصی می شوند و دست به اعمالی می زنند که مستقیما در فعالیت ها و بازدهی سازمان منعکس می گردد. فشارهای عصبی علاوه بر تاثیرات روانی تاثیرات جسمانی نیز دارند. استرس های شدید باعث تزلزل در اهداف و راه های نیل به آن می شوند(Bland,2009). به عبارتی استرس در زندگی همه افرادی که در یکی از مشاغل مختلف جامعه کار می کنند، وجود دارد و به گونه های مختلف بر آن ها فشار وارد می آورد.

 

 

 

 

 

 

تحولات شغلی نظیر تغییرات سازمانی، تغییر حقوق و دستمزد، ترفیع هاى شغلی، کاهش یا افزایش نیروی انسانی و دگرگونی های اجتماعی، به خوبی بر فرد فشار می آورند و وى را دچار آشفتگی، نگرانی، تشویش و اضطراب می کنند (احمدی و همکاران؛۱۳۹۰). در واقع، فشار و استرس کارى علاوه بر مشکلاتى که براى فرد ایجاد می کند، پیامدهاى نامناسبى نیز براى سازمان ها و ادارات دارد. شناخت استرس هاى شغلى و عوامل تولیدکننده آن از این رو حائز اهمیت است که می تواند سلامت جسمى و روانى نیروى کار را مورد تهدید قرار دهد و کارکرد اجتماعى آن ها را مختل کند که تهدیدى جدى براى عملکرد و بهره ورى سازمانى محسوب می شود (سعیدا اردکانی و همکاران؛۱۳۹۱). لذا استرس عاملى مهم در بسیاری از آسیب های روانی و اجتماعی است که آسیب های روانی ناشی از آن، با مدیریت استرس تقلیل می-یابد (Juniper, 2013).

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
تعریف نظری استرس شغلی
تعریف عملیاتی استرس شغلی
۲-۳-۱) مقدمه
۲-۳-۲) تعاریف و مفاهیم استرس شغلی
۲-۳-۳) انواع مدل های استرس
۲-۳-۴) عوامل استرس شغلی در محیط کار 
۲-۳-۵) اهمیت مدیریت استرس
۲-۳-۶) راهکارهای پیشگیری و مدیریت استرس شغلی در کارکنان
۲-۳-۷) هوش هیجانی و استرس شغلی    
بخش دوم  پیشینه تحقیق در مورد استرس شغلی
۲-۴-۱) پیشینه مطالعاتی در داخل کشور
۲-۴-۲) پیشینه مطالعاتی در خارج از کشور
منابع

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: