مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

عوامل موثر بر قیمت گذاری و بررسی اهداف قیمت گذاری

عوامل موثر بر قیمت گذاری و بررسی اهداف قیمت گذاری

هدف از این تحقیق عوامل موثر بر قیمت گذاری و بررسی اهداف قیمت گذاری می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۳۷
حجم ۲۱۸ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

هدف از این تحقیق عوامل موثر بر قیمت گذاری و بررسی اهداف قیمت گذاری می باشد.

 

ارائه محصولات بهتر نسبت به سایر رقبا و استفاده از گامهای صحیح در انتخاب استراتژی برای رسیدن به موقعیت مطلوب در مقابل رقبا، جزء اصول مهم برای رسیدن به سودآوری در مدل کسب و کار میباشد.  بنابراین یک بنگاه باید قادر به قیمت گذاری محصولاتش به گونهای باشد که بتواند درآمدهایی متناسب با ارزش ارائه شده به مشتری بدست آورد و به این ترتیب موقعیتش را نسبت به مشتریان، کالاهای مکمل، رقبا و تازه واردین بالقوه حفظ نماید. قیمت گذاری مهمترین جزء از مدل کسب و کار میباشد و تصمیمات در مورد آن تاثیر زیادی بر روی سودآوری بنگاه به همراه دارد. چنانچه قیمت بتواند هزینه های متغیر و برخی از هزینه های ثابت را پوشش دهد، شرکت میتواند همچنان به حیات تجاری خود ادامه دهد.

 

 

 

برای قیمت گذاری درست و رضایت بخش باید عوامل موثر بر قیمت گذاری را شناسایی کرده و آنها را تنظیم ساخت. یکی از صاحبنظران معتقد است سه دسته کلی عوامل بر تصمیمات قیمتگذاری موثرند 
 (کاتلر،۲۰۰۰) که عبارتند از:

۱٫ عوامل سازمانی
عوامل سازمانی آنهایی هستند که بر قیمتگذاری موثرند و با منابع و اهداف سازمان سروکار دارند. مانند:  چرخه عمر محصول (PLC)، و پورتفولیوی قیمتگذاری خط محصول

 

۲٫ عوامل مشتری
 عواملی هستند که از طرف مشتری بر قیمتگذاری موثرند زیرا بین قیمت و تقاضا رابطه معکوس وجود دارد. مانند: منافع و ارزشهای مشتری، تقاضای ایجاد شده یا ذاتی

 

۳٫ عوامل بازار
 عوامل بازارعواملی هستند که از طرف بازار بر قیمتگذاری موثرند.(کاتلر،۲۰۰۰ )

 

 

 

 

فهرست مطالب
۲-۱۲- قیمت گذاری    4
۲-۱۲-۱-اهمیت قیمت گذاری    7
۲-۱۲-۲- عوامل موثر بر قیمتگذاری    7
۲-۱۲-۳- اهداف قیمت گذاری    8
۲-۱۲-۳-۱- به حداکثر رساندن سود فعلی    8
۲-۱۲-۳-۲- به حداکثر رساندن سهم بازار    9
۲-۱۲-۳-۳- کشیدن عصاره بازار    9
۲-۱۲-۳-۴- پیشرو شدن از نظر کیفیت    10
۲-۱۲-۴- مراحل قیمت گذاری    10
۲-۱۲-۵- قیمت گذاری منعطف    13
۲-۱۲-۵-۱- حراج و مزایده    13
۲-۱۲-۵-۲- ارتقاء    15
۲-۱۲-۵-۳- فروش ها    15
۲-۱۲-۶- قیمت گذاری منعطف در بازار الکترونیک    17
۲-۱۲-۷- قیمت گذاری  منعطف(پویا) در حراجی ها    18
۲-۱۲-۸- مزایای قیمت گذاری منعطف در شرکت ها    19
۲-۱۲-۹- تعیین قیمت های دقیق و درست    21
۲-۱۲-۱۰- مزایای قیمت انعطاف پذیر برای مشتریان    21
۲-۱۲-۱۱-استراتژیهای پیشرفته قیمتگذاری منعطف    23
۲-۱۲-۱۱-۱- قیمتگذاری منعطف مبتنی بر سفارش سازی    23
۲-۱۲-۱۱-۲- قیمت گذاری چند بعدی    25
۲-۱۲-۱۱-۳- قیمت گذاری گروهی    26
۲-۱۲-۱۱-۴- قیمت گذاری منعطف تشویقی(ترفیعی)    26
۲-۱۲-۱۱-۵- قیمتگذاری دو بخشی    27
۲-۱۲-۱۱-۶- قیمت گذاری بر اساس تخفیفات مقداری    27
– پیشینه تحقیق    28
۲-۱۶-۱- پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل کشور    28
۲-۱۶-۲- پیشینه تحقیقات انجام شده در خارج از کشور    30
فهرست منابع    34

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: