مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ماهیت و تشریح رفتار شهروندی مشتری و بررسی ابعاد آن

ماهیت و تشریح رفتار شهروندی مشتری و بررسی ابعاد آن

هدف از این پایان نامه ماهیت و تشریح رفتار شهروندی مشتری و بررسی ابعاد آن می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۰
حجم ۷۲ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

گروت (۲۰۰۵) رفتار شهروندی مشتری به رفتارهای داوطلبانه که برای تولید موفقیت آمیز ضروری نیست، اشاره دارد. تبیین ابعاد و مصداق های رفتارهای شهروندی مشتریان سابقه چندان طولانی ندارد. بتنکورت در سال ۱۹۹۷ اعمالی نظیر مشارکت در فعالیت های سازمان، وفاداری و تشریک مساعی را به عنوان مصادیق رفتار شهروندی مشتریان در نظر گرفت. در تحقیقات دیگر، تحمل و بردباری مشتریان در برابر نقص ها و کاستی هایی که در فرآیند ارائه خدمت وجود خواهد داشت، یکی دیگر از ابعاد رفتار شهروندی مشتریان به حساب آمد(بتنکورت و برون ، ۱۹۹۷).

 

 

 

گروت (۲۰۰۵) نیز به شرح سه بعد دیگر از رفتارهای شهروندی مشتری پرداخت که عبارتند از: ۱) ارائه بازخورد به شرکت که با انجام این امر اطلاعات مناسبی برای شرکت فراهم می شود که کمک شایانی در بهبود فرآیند ارائه خدمت خواهد کرد. ۲)کمک به مشتریان دیگر، نظیر کمک به آنها در پیدا کردن محصول یا خدمت دریافتی که این وجه به بعد نوع دوستی در رفتار شهروندی کارکنان بسیار شبیه است. ۳ ) توصیه به دیگران ( دوستان و آشنایان) در استفاده از خدمات شرکت ( گروت ، ۲۰۰۵). باو و پروان (۲۰۰۸) به بسط این موضوع پرداختند و موارد دیگری را به عنوان مصادیق رفتار شهروندی مشتریان در نظر گرفتند، از جمله تبلیغ شفاهی، صدای نارضایتی مشتری و نظارت بر مشتریان دیگر. در این پژوهش  با توجه به مطالعاتی که قبلا در این مورد صورت گرفته است با تلفیقی از نظرات ۶  بعد را  برای رفتار شهروندی مشتریان معرفی و تعریف می کنیم که عبارتند از: ۱ ) توصیه ها  2  )کمک به مشتریان دیگر   3 )ارائه بازخورد  4 )تعامل و مشارکت مشتری  5 )رضایت مشتری   6 )جامعه پذیری مشتری      

 

 

 

فهرست مطالب
تعریف نظری رفتار شهروندی مشتری
تعریف عملیاتی رفتار شهروندی مشتری

۲-۱٫ مقدمه    12
۲-۲٫  تاریخچه رفتار شهروندی مشتری    14
۲-۲-۱٫ تعریف و ابعاد رفتارشهروندی مشتری    15
۲-۲-۱-۱٫توصیه ها     17
۲-۲-۱-۲٫کمک به مشتریان    20
۲-۲-۱-۲-۱٫پیشینه کمک به مشتریان دیگر در روان شناسی اجتماعی    20
۲-۲-۱-۲-۲٫رفتارامدادگرایانه اجتماعی( کمک به دیگران)دررفتار شهروندی سازمانی ورفتار شهروندی مشتری..
۲-۲-۱-۳٫ارائه بازخورد    23
۲-۲-۱-۴٫تعامل و مشارکت مشتری    24
۲-۲-۱-۵٫رضایت مشتری    25
۲-۲-۱-۶٫جامعه پذیری مشتری      26

۲-۵پیشینه تحقیق
۲-۵-۱٫تحقیقات داخلی
۲-۵-۲٫تحقیقات خارجی

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: