مبانی نظری علل تاثیرگذار بر حس تعلق مکانی ساکنین در سکونتگاههای رسمی و غیررسمی
مبانی نظری علل تاثیرگذار بر حس تعلق مکانی ساکنین در سکونتگاههای رسمی و غیررسمی
هدف از این مبانی نظری بررسی علل تاثیرگذار بر حس تعلق مکانی ساکنین در سکونتگاههای رسمی و غیررسمی می باشد
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۱۴۰ |
حجم | ۴۳۳ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | جغرافیا و برنامه ریزی شهری |
توضیحات کامل
با توجه به اینکه هدف تحقیق حاضر، بررسی و مقایسه عوامل مؤثر بر حس تعلق مکانی میان ساکنین شهر جدید پرند(اسکان رسمی) و ساکنین نسیم شهر(اسکان غیررسمی) عنوان شده است. در مبانی نظری تحقیق، مفهوم حس تعلق مکانی از نقطه نظر افراد مختلف تعریف و نظریه های مرتبط با آن در دو رویکرد روانشناسی محیطی و پدیدارشناسی مطرح شد.
همچنین ابعاد حس تعلق مکانی مشخص و ابعاد عاطفی، شناختی و رفتاری مبنای بررسی و شناخت حس تعلق مکانی در نمونه های موردِ مطالعه قرار گرفت. سپس به منظور بررسی و مقایسه عوامل مؤثر بر ایجاد حس تعلق مکانی در میان ساکنین شهرجدیدپرند و نسیم شهر؛ عوامل سرمایه اجتماعی، سرمایه فرهنگی، نگرش به ویژگی های فضایی- کالبدی، مدت زمان سکونت، ویژگی های فردی و تاثیر آنها بر حس تعلق مکانی در هر دو نوع اسکان مبنای مطالعه و سنجش با استفاده از روش ترکیبی(پیمایش در زمره روش های کمّی و بحث گروهی متمرکز در زمره روش-های کیفی، به عنوان یک روش تکمیلی پس از پیمایش) قرار گرفت.
فهرست مطالب
فصل۲ (ادبیات و مبانی نظری تحقیق) 9
۱- ۲ مقدمه 10
۲- ۲ حس تعلق مکانی 11
۱- ۲- ۲ تعریف مفاهیم مرتبط با حس تعلق مکانی 11
۱- ۱- ۲- ۲ مکان 11
۲- ۱- ۲- ۲ حس مکان 16
۳- ۱- ۲- ۲ حس تعلق 19
۴- ۱- ۲- ۲ حس تعلق مکانی 21
۲- ۲- ۲ بررسی ابعاد حس تعلق مکانی 23
۳- ۲- ۲ نظریه های حس تعلق مکانی 25
۱- ۳- ۲- ۲ رویکرد روانشناختی(روانشناسی محیطی) 25
۱- ۱- ۳- ۲- ۲ فریتز استیل 26
۲- ۱- ۳- ۲- ۲ ویلیامز 27
۳- ۱- ۳- ۲- ۲ شامای 28
۴- ۱- ۳- ۲- ۲ لو و آلتمن 29
۵- ۱- ۳- ۲- ۲ جنیفر کراس 31
۲- ۳- ۲- ۲ رویکرد جامعه شناختی(پدیدارشناسی) 32
۱- ۲- ۳- ۲- ۲ یی فو توآن 33
۲- ۲- ۳- ۲- ۲ ادوارد رلف 33
۳- ۲- ۳- ۲- ۲ کریستین نوربرگ شولتز 35
۳- ۲ عوامل اجتماعی- فرهنگی 36
۱- ۳- ۲ سرمایه اجتماعی 36
۱- ۱- ۳- ۲ تعاریف و ابعاد 36
۲- ۱- ۳- ۲ نظریه پردازان سرمایه اجتماعی 38
۱- ۲- ۱- ۳- ۲ پیر بوردیو 38
۲- ۲- ۱- ۳- ۲ رابرت پاتنام 41
۳- ۲- ۱- ۳- ۲ فرانسیس فوکویاما 44
۴- ۲- ۱- ۳- ۲ جیمز کلمن 45
۵- ۲- ۱- ۳- ۲ افه و فوش 49
۲- ۳- ۲ سرمایه فرهنگی 51
۱- ۲- ۳- ۲ تعریف و ابعاد 51
۲- ۲- ۳- ۲ نظریه پردازان سرمایه فرهنگی 53
۱- ۲- ۲- ۳- ۲ پیر بوردیو 53
۲- ۲- ۲- ۳- ۲ کالینز 57
۴- ۲ عوامل فضایی- کالبدی 57
۵- ۲جمع بندی مبانی نظری 59
۶- ۲ پیشینه تحقیق 62
۱- ۶- ۲ پیشینه داخلی تحقیق 62
۲- ۶- ۲ پیشینه خارجی تحقیق 79
۳- ۶- ۲ جمع بندی پیشینه تحقیق 85
۷- ۲ چارچوب نظری 90
۸- ۲ مدل نظری تحقیق 94
۹- ۲ سئوالات تحقیق 95
۱۰- ۲ فرضیه های تحقیق 95
منابع
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت