مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری مدیریت تعارض (فصل دوم)

مبانی نظری مدیریت تعارض (فصل دوم)

دانلود مبانی نظری مدیریت تعارض (فصل دوم) در قالب فایل word در حجم ۱۱ صفحه بطور کاملاً ویرایش شده و آماده ارائه بهمراه منابع فارسی و لاتین استفاده شده و

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۱
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری مدیریت تعارض (فصل دوم) در قالب فایل word در حجم ۱۱ صفحه بطور کاملاً ویرایش شده و آماده ارائه بهمراه منابع فارسی و لاتین استفاده شده و …

 

 

 

 

توجه : عنوان اصلی فایل : مبانی نظری مدیریت تعارض ( پیشینه ندارد )

———————————————

 

بخشی از متن :

 

مفهوم تعارض :

 

از تعارض تعاریف بسیاری صورت گرفته است. در فرهنگ لغات فارسی، تعارض به معنای متعرض و مزاحم یکدیگر شدن، با هم خلاف کردن و اختلاف داشتن معنی شده است (تونکه ­نژاد، ۱۳۸۴). رابینز (۲۰۱۰) در تعریفی می‌گوید: “تعارض فرآیندی است که در آن نوعی تلاش آگاهانه به وسیله “الف” انجام می‌گیرد تا تلاش‌های “ب” را خنثی کند در نتیجه “ب” در مسیر هدف خود مستأصل شده یا “الف” بر میزان منافع خود می‌افزاید”. تامپسون هر رفتاری را که از اعضای یک سازمان به منظور مخالفت با سایر اعضا سر بزند، تعارض می­ داند (به نقل از تونکه ­نژاد، ۱۳۸۴). و در تعریفی دیگر، تعارض، ادراک فعالیت‌های (اهداف، ارزش‌ها، عقاید، باورها، خواسته­ ها، احساسات و …) مغایر و ناسازگار است که باعث تداخل، ممانعت و صدمه و آسیب می‌گردد (گرای، کلمن و پوتنام، ۲۰۰۷).

———————————————

مفهوم مدیریت تعارض :

 

مدیریت تعارض عبارتست از عمل شناسایی و اداره تعارض با یک شیوه­ ی معقول، عادلانه و کاراست (سازمان یو. اس. دی. آی، ۲۰۰۲). تعریفی دیگر از مدیریت تعارض، فرآیند برنامه­ ریزی است برای پرهیز از تعارض در جایی که امکان بروز آن وجود دارد و سازماندهی آن برای حل تعارض، جایی که رخ می دهد (اسلوکام، ۲۰۰۲).

———————————————

 

راهبردهای مدیریت تعارض :

 

۱) راهبرد کنترل: کاربرد شیوه­ ی رقابتی در مدیریت تعارض است که در آن مدیر تمایل به برآوردن منافع خود دارد. بدون توجه به این که این امر موجب تعارض با فرد دیگری شود (مقیمی،۱۳۹۰).

۲) راهبرد راه حل­گرا: کاربرد شیوه­ های همکاری و مصالحه در مدیریت تعارض است که در شیوه­ ی همکاری مدیر برخورد آگاهانه با تعارض می­ کند و کوشش در جهت حل آن می­ نماید. در شیوه ­ی مصالحه، مدیر در صدد یافتن راه حل مورد تمایل طرفین است (مقیمی، ۱۳۹۰).

۳) راهبرد عدم مقابله: کاربرد شیوه­ های اجتناب و تطابق یا سازش در مدیریت تعارض است. که در شیوه­ ی اجتناب مدیر سعی می­ کند از تعارض دوری نماید و در شیوه­ ی تطبیق مدیر سعی می­ کند از نظرات خود صرف نظر کند تا به این وسیله طرف مقابل را راضی کند (مقیمی، ۱۳۹۰).

———————————————

 بخشی از منابع :

 

– برومند، زهرا، ۱۳۸۵، مدیریت رفتار سازمانی، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.

– تونکه نژاد، ماندنی، ۱۳۸۴، نظریه­ای جدید در مدیریت تعارض، ماهنامه تدبیر، شماره­ی ۱۶۲، صص ۳۸ – 33.

– جهاندیده کاظم پور، مهرداد، ۱۳۸۴، مدیریت تعارض، ماهنامه راهکار مدیریت.

– رابینز، استیفن پی، ۱۳۸۵، رفتار سازمانی، ترجمه­ی علی پارساییان و سید محمد اعرابی، جلد دوم، چاپ نهم، تهران: دفتر پژوهش­های فرهنگی، ص ۵۹۰ و ۵۸۴ و ۵۸۵٫

– سلطانی، محمد، ۱۳۸۶، مدیریت تعارض در سازمان­ها، ماهنامه صنعت و کارآفرینی، شماره­ی ۲۱، صص ۲۰ – 18.

– شاهرکنی، سید حبیب الله، ۱۳۸۰، راهکارهای رویارویی با تعارض، نشریه توسعه مدیریت، شماره­ی ۳۴٫ 

– فیاضی، مرجان، ۱۳۸۸، تعارض ادراک شده و سبک­های مدیریت آن، پژوهش­نامه مدیریت تحول، شماره­ی ۲ ، صص ۱۱۰- ۹۱٫

– قجری، سمیه، ۱۳۸۵، مدیریت تعارض، فصلنامه بصیرت، شماره­ی ۳۷، صص ۲۶۰ – 250.

– کریمی، فریبا؛ شش پری، لیدا، ۱۳۹۱، مدیریت تعارض، ماهنامه اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی کار و جامعه، دی ماه، شماره­ی ۱۵۲، صص ۶۳ – 69.

– گرجی، عبدالرحیم؛ طاهری، محمد علی، ۱۳۸۹، مدیریت و تعارض سازمانی، ماهنامه اصلاح و تربیت، شماره­ی ۱۰۴، دی ماه، صص ۳۲ – 34.

– مقیمی، سید محمد، ۱۳۹۰، سازمان و مدیریت رویکرد پژوهشی، تهران: انتشارات ترمه.

– Aland Islands Peac Institute. 2002. 1. Conflict mangement. Available fromworkld wide web:http://www.peace.aland.ficonflict.html.

– Gray, B. ; Coleman, P. T. & Putnam, L. L. 2007. Intractable conflict: new perspectives on the causes and conditions for change. American Behavioral Scientist, 50(11), 1415- 1429.

– Jones, Gareth, R. ; George, Jennifer. ; Hill, Charles, W. 2000. Contemporary management. Boston: MCGraw-Hill.

– Slocum, J. 2002. Conflict Management.10. Retrieved 9 April 2009 from: http://www.etu.org.za/toolbox/docs/building.

– Woodman, Richard. W. ; Hellrigel, Don14. 1995. Organizational behavior. New-York: West Publishing Company.

– Erfurt, Johm. 2002. Dealing with conflict.4.Available from world wide web: http://www.nsba.org.sbot/toolkit/conflict.html.

– Robins, S. P. 2010. Organizational Behavior. Boston: Prentice Hall Publications. 14th edition.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: