مبانی نظری مهارت های ارتباطی (فصل دوم)
مبانی نظری مهارت های ارتباطی (فصل دوم)
دانلود مبانی نظری مهارت های ارتباطی (فصل دوم) در قالب فایل word در حجم ۱۵ صفحه بطور کاملاً ویراش شده و آماده ارائه به همراه منابع استفاده شده و
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۱۵ |
حجم | ۰ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
دانلود مبانی نظری مهارت های ارتباطی (فصل دوم) در قالب فایل word در حجم ۱۵ صفحه بطور کاملاً ویراش شده و آماده ارائه به همراه منابع استفاده شده و …
توجه : عنوان اصلی فایل : مبانی نظری مهارت های ارتباطی ( پیشینه ندارد )
—————————————————————-
بخشی از متن :
مفهوم ارتباطات :
معنای ارتباطات فرآیندی است که هم تکراری و با هدف است. کلمه ارتباطات مشتق شده از واژه لاتین (communis) به معنای (To make common) یا “عمومی کردن”، “بخش کردن”، “بیان کردن، سهم بردن” یا “انتقال دادن” است. از طریق ارتباطات، مردم تحت تاثیر رفتار یکدیگر در گروهها قرار می گیرند. بنابراین ارتباطات به معنای شکستن موانع یکپارچکی انسانی است. و آن به معنای دستیابی به درک متقابل است. بنابراین ارتباطات همواره مستلزم حداقل سه عناصر می باشد:
۱- منبع یا فرستنده
۲- پیام
۳- مقصد یا گیرنده (پرادهان و چوپرا، ۲۰۰۸).
—————————————————————-
برخی تعاریف از ارتباطات :
بروکر ” ارتباطات عبارتست از انتقال معانی و هدایت یک پیام از یک شخصی به شخص دیگر “.
هولند ” ارتباطات عبارتست از کنترل رفتار از طریق توصیف و محرک تقویتی. و در تعریفی ارتباطات عبارتست از وادار کردن فرد پیام دهنده جهت انتقال محرک به تغییر رفتار در افراد دیگر “.
استیونس ” ارتباطات عبارتست از پاسخ تبعیض آمیز از یک ارگانیسم به یک محرک “.
وارن ویاور ” ارتباطات عبارتست از همه رویه ها به وسیله یک ذهن که می تواند بر دیگری تاثیر گذارد ” (به نقل از پرادهان و چوپرا، ۲۰۰۸).
—————————————————————-
مهارتهای ارتباطی :
مهارتهای ارتباطی به رفتارهایی اطلاق می شود که شخص می تواند از آن طریق با دیگران به نحوی ارتباط برقرار کند که به بروز پاسخهای مثبت و پرهیز از پاسخهای منفی منتهی شود (قبادی،۱۳۸۷).
—————————————————————-
ابعاد مهارتهای ارتباطی :
مهارت کلامی: عبارت است از گفتگو با کارکنان به صورت فردی یا گروهی، و برگزاری نشستهای مؤثر (آهنچیان و منیدری، ۱۳۸۳).
مهارت شنود: فرآیند کشف رمز و تعبیر و تفسیر پیامهای کلامی به طور فعال را، مهارت شنود گویند (رضائیان، ۱۳۹۰).
مهارت بازخورد: عبارت است از برگشت نتیجه پیام به فرستنده به طوری که فرستنده پیام از وضعیت ارسال پیام و دریافت آن آگاه گردد (رضائیان، ۱۳۹۰).
—————————————————————-
بخشی از منابع :
– آهنچیان، محمدرضا؛ منیدری، رمضانعلی، ۱۳۸۳، رابطهی مهارتهای ارتباطی مدیران با سلامت سازمانی، پژوهشنامهی علوم انسانی و اجتماعی، سال چهارم، شمارهی ۱۲، صص ۶۰- ۴۱٫
– الوانی، سید مهدی، ۱۳۸۵، مدیریت عمومی، تهران: نشر نی، ص ۱۶۸ و ۱۸۰ و ۱۸۴٫
– ترواثا، رابرت؛ نیوپرت، جین، ۱۳۷۴، اصول مدیریت و رفتار سازمانی، ترجمه عین الله علاء، چاپ دوم با اصلاحات، تهران: انتشارات زوّار.
– حسینی نسب، داود؛ مصطفی پور، کبری، ۱۳۹۱، بررسی رابطه بین مهارتهای ارتباطی مدیران با سلامت سازمانی مدارس شهرستان پارس آباد در سال تحصیلی ۸۹ – 90، فصلنامه علوم تربیتی، شمارهی ۱۹، صص ۴۰- ۲۷٫
– رابینز، استیفن پی، ۱۳۸۵، رفتار سازمانی، ترجمهی علی پارساییان و سید محمد اعرابی، جلد دوم، چاپ نهم، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی، ص ۵۹۰ و ۵۸۴ و ۵۸۵٫
– رضائیان، علی، ۱۳۹۰، مبانی مدیریت رفتار سازمانی، چاپ یازدهم، تهران: انتشارات سمت.
– سید جوادین، سیدرضا، ۱۳۸۳، نظریههای مدیریت و سازمان، تهران: نگاه دانش، ص ۳۸۵ و ۳۸۴ و ۳۸۷٫
– شعبانی، حسن، ۱۳۸۷، مهارتهای آموزشی و پرورشی(روشها و فنون تدریس)، جلد اول، تهران: نشر سمت.
– طبرستانی، غلامعلی، ۱۳۸۶، تئوریهای مدیریت، تهران: مؤسسه آموزشی عالی آزاد پارسه، بهار، ص ۲۰۹ و ۲۰۸ و ۲۱۱ و ۲۱۳ و ۲۱۴٫
– فرهنگی، علی اکبر، ۱۳۸۵، ارتباطات انسانی، چاپ دهم، تهران: مؤسسه خدمات فرهنگی رسا، جلد اول.
– فولادگر، بهروز، ۱۳۸۴، مدیریت و ارتباطات، روزنامه همشهری، پنجشنبه ۳ شهریور، سال سیزدهم، شمارهی ۳۷۸۳، صص ۷ – 10.
– قبادی، مجید، ۱۳۸۷، مهارتهای ارتباطی، ماهنامهی بانک ملی ایران، اسفندماه، شمارهی 150.
– Pradhan, N. & Chopra, Niti 2008. Communication Skills for Educational Managers: An Exercise in Self Study. First Published, Dehli: Book Enclave.
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت