مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری مهارت های ارتباطی (فصل دوم)

مبانی نظری مهارت های ارتباطی (فصل دوم)

دانلود مبانی نظری مهارت های ارتباطی (فصل دوم) در قالب فایل word در حجم ۱۵ صفحه بطور کاملاً ویراش شده و آماده ارائه به همراه منابع استفاده شده و

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۵
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری مهارت های ارتباطی (فصل دوم) در قالب فایل word در حجم ۱۵ صفحه بطور کاملاً ویراش شده و آماده ارائه به همراه منابع استفاده شده و …

 

 

 

توجه : عنوان اصلی فایل : مبانی نظری مهارت های ارتباطی ( پیشینه ندارد )

—————————————————————-

 

بخشی از متن :

 

مفهوم ارتباطات :

معنای ارتباطات فرآیندی است که هم تکراری و با هدف است. کلمه ارتباطات مشتق شده از واژه لاتین (communis) به معنای (To make common) یا “عمومی کردن”، “بخش کردن”، “بیان کردن، سهم بردن” یا “انتقال دادن” است. از طریق ارتباطات، مردم تحت تاثیر رفتار یکدیگر در گروه­ها قرار می ­گیرند. بنابراین ارتباطات به معنای شکستن موانع یکپارچکی انسانی است. و آن به معنای دستیابی به درک متقابل است. بنابراین ارتباطات همواره مستلزم حداقل سه عناصر می ­باشد:

۱- منبع یا فرستنده

۲- پیام

۳- مقصد یا گیرنده (پرادهان و چوپرا، ۲۰۰۸).

 

—————————————————————-

 

برخی تعاریف از ارتباطات :

 

بروکر ” ارتباطات عبارتست از انتقال معانی و هدایت یک پیام از یک شخصی به شخص دیگر “.

هولند ” ارتباطات عبارتست از کنترل رفتار از طریق توصیف و محرک تقویتی. و در تعریفی ارتباطات عبارتست از وادار کردن فرد پیام دهنده جهت انتقال محرک به تغییر رفتار در افراد دیگر “.

استیونس ” ارتباطات عبارتست از پاسخ تبعیض ­آمیز از یک ارگانیسم به یک محرک “.

وارن ویاور ” ارتباطات عبارتست از همه رویه­ ها به وسیله یک ذهن که می ­تواند بر دیگری تاثیر گذارد ” (به نقل از پرادهان و چوپرا، ۲۰۰۸).

 

—————————————————————-

 

مهارت­های ارتباطی :

 

مهارت­های ارتباطی به رفتارهایی اطلاق می­ شود که شخص می­ تواند از آن طریق با دیگران به نحوی ارتباط برقرار کند که به بروز پاسخ­های مثبت و پرهیز از پاسخ­های منفی منتهی شود (قبادی،۱۳۸۷).

 

—————————————————————-

 

ابعاد مهارت­های ارتباطی :

 

مهارت کلامی: عبارت است از گفتگو با کارکنان به صورت فردی یا گروهی، و برگزاری نشست­های مؤثر (آهنچیان و منیدری، ۱۳۸۳).

مهارت شنود: فرآیند کشف رمز و تعبیر و تفسیر پیام­های کلامی به طور فعال را، مهارت شنود گویند (رضائیان، ۱۳۹۰).

مهارت بازخورد: عبارت است از برگشت نتیجه پیام به فرستنده به طوری که فرستنده پیام از وضعیت ارسال پیام و دریافت آن آگاه گردد (رضائیان، ۱۳۹۰).

 

—————————————————————-

 

بخشی از منابع :

 

– آهنچیان، محمدرضا؛ منیدری، رمضانعلی، ۱۳۸۳، رابطه­ی مهارت­های ارتباطی مدیران با سلامت سازمانی، پژوهشنامه­ی علوم انسانی و اجتماعی، سال چهارم، شماره­ی ۱۲، صص ۶۰- ۴۱٫

– الوانی، سید مهدی، ۱۳۸۵، مدیریت عمومی، تهران: نشر نی، ص ۱۶۸ و ۱۸۰ و ۱۸۴٫

– ترواثا، رابرت؛ نیوپرت، جین، ۱۳۷۴، اصول مدیریت و رفتار سازمانی، ترجمه عین الله علاء، چاپ دوم با اصلاحات، تهران: انتشارات زوّار.

– حسینی نسب، داود؛ مصطفی پور، کبری، ۱۳۹۱، بررسی رابطه بین مهارت­های ارتباطی مدیران با سلامت سازمانی مدارس شهرستان پارس آباد در سال تحصیلی ۸۹ 90، فصلنامه علوم تربیتی، شماره­ی ۱۹، صص ۴۰- ۲۷٫

– رابینز، استیفن پی، ۱۳۸۵، رفتار سازمانی، ترجمه­ی علی پارساییان و سید محمد اعرابی، جلد دوم، چاپ نهم، تهران: دفتر پژوهش­های فرهنگی، ص ۵۹۰ و ۵۸۴ و ۵۸۵٫

– رضائیان، علی، ۱۳۹۰، مبانی مدیریت رفتار سازمانی، چاپ یازدهم، تهران: انتشارات سمت.

– سید جوادین، سیدرضا، ۱۳۸۳، نظریه­های مدیریت و سازمان، تهران: نگاه دانش، ص ۳۸۵ و ۳۸۴ و ۳۸۷٫

– شعبانی، حسن، ۱۳۸۷، مهارت­های آموزشی و پرورشی(روش­ها و فنون تدریس)، جلد اول، تهران: نشر سمت.

– طبرستانی، غلامعلی، ۱۳۸۶، تئوری­های مدیریت، تهران:‌ مؤسسه آموزشی عالی آزاد پارسه، بهار، ص ۲۰۹ و ۲۰۸ و ۲۱۱ و ۲۱۳ و ۲۱۴٫

– فرهنگی، علی اکبر، ۱۳۸۵،  ارتباطات انسانی، چاپ دهم، تهران: مؤسسه خدمات فرهنگی رسا، جلد اول.

– فولادگر، بهروز، ۱۳۸۴، مدیریت و ارتباطات، روزنامه همشهری، پنجشنبه ۳ شهریور، سال سیزدهم، شماره­ی ۳۷۸۳، صص ۷ – 10.

– قبادی، مجید، ۱۳۸۷، مهارت­های ارتباطی، ماهنامه­ی بانک ملی ایران، اسفندماه، شماره­ی­ 150.

– Pradhan, N. & Chopra, Niti 2008. Communication Skills for Educational Managers: An Exercise in Self Study. First Published, Dehli: Book Enclave.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: