مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش ضمن خدمت
مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش ضمن خدمت
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش ضمن خدمت بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۹۶ |
حجم | ۱۸۳ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
آموزش ضمن خدمت به کلیه آموزش هایی که افراد در طول دوران خدمت در سازمان و حتی در برداشت گسترده تر برای دوران بازنشستگی طی می نمایند، اطلاق می گردد (فیروزی و دیگران، ۱۳۹۳، ص ۳۸).
آموزش ضمن خدمت به افرادی ارائه می گردد که به استخدام دولت و یا سازمانها در آمده باشند، به عبارتی دیگر شرط اساسی برخورداری از این نوع آموزش آن است که فرد رسماً در استخدام سازمان باشد. مقصود اصلی آموزش ضمن خدمت پر کردن خلاء مربوط به اطّلاعات شغلی کارکنان و افزایش اطّلاعات، معلومات، تخصص ها و بهبود روابط اداری کارکنان می باشد. بنابراین آموزش ضمن خدمت از لحاظ سازمانی به آن نوع آموزشی اطلاق می شود که عموماً پس از استخدام فرد در سازمان صورت می پذیرد. با توجه به این واقعیت، تعاریف مختلفی از آموزش ضمن خدمت کارکنان ارائه شده است که در زیر برخی از آنها را ذکر می کنیم.
جان اف.می در تعریف آموزش ضمن خدمت می گوید : آموزش ضمن خدمت عبارت است از بهبود نظامدار و مداوم مستخدمین از نظر دانش، مهارت ها و رفتارهایی که به رفاه آنان و سازمان محل خدمتشان کمک نماید.
فهرست مطالب
بخش اول مبانی نظری آموزش ضمن خدمت۱۲
۲-۱- ۱- مقدمه ۱۲
۲-۱-۲- مفهوم آموزش ۱۳
۲-۱-۳- ضرورت آموزش ۱۶
۲-۱-۴- آموزش کارکنان ۱۷
۲-۱-۵- ضرورت آموزش کارکنان در سازمان ۱۷
۲-۱-۶- تاریخچه آموزش کارکنان ۲۱
۲-۱-۷- ویژگی ها و اصول اساسی آموزش در سازمان ۲۲
۲-۱-۸- مزایای آموزش کارکنان ۲۵
۲-۱-۹- انواع آموزش ۲۷
۲-۱-۱۰- آموزش ضمن خدمت ۲۸
۲-۱-۱۱- روش های آموزش ضمن خدمت ۲۹
۲-۱-۱۲- برنامه ریزی دوره های آموزشی ۳۲
۲-۱-۱۳- تاریخچه آموزش ضمن خدمت در جهان ۳۲
۲-۱-۱۴- تاریخچه آموزش کارکنان در ایران ۳۴
۲-۱-۱۵- ماهیت آموزش ضمن خدمت ۳۵
۲-۱-۱۶- ویژگی ها و اصول آموزش ضمن خدمت ۳۶
۲-۱-۱۷- اهداف آموزش ضمن خدمت ۳۷
۲-۱-۱۸- سودمندی های آموزش ضمن خدمت۳۸
۲-۱-۱۹- برنامه ریزی آموزش ضمن خدمت ۳۸
۲-۱-۲۰- مراحل برنامه ریزی آموزش های ضمن خدمت ۳۹
۲-۱-۲۱- تعیین نیازهای آموزشی کارکنان ۴۱
۲-۱-۲۲- اهمیت و ضرورت آموزش ضمن خدمت ۴۳
۲-۱-۲۳- فرآیند آموزش نیروی انسانی ۴۵
۲-۱-۲۴- اهداف نیازسنجی ۴۶
۲-۱-۲۵- منابع نیازهای آموزشی ضمن خدمت ۴۷
۲-۱-۲۶- روش های نیازسنجی ۴۷
۲-۱-۲۷- ارزشیابی برنامه های آموزش ضمن خدمت ۴۸
۲-۱-۲۸- مراحل ارزشیابی دوره های آموزشی ۴۹
۲-۱-۲۹- ضرورت انجام ارزشیابی ۵۰
۲-۱-۳۰- مبانی قانونی آموزش کارکنان دولت ۵۰
بخش دوم :: رابطه بین آموزش ضمن خدمت و رضایت شغلی ۷۳
۲-۳-۱- جنبه آموزشی کارکنان در رضایت شغلی ۷۳
بخش سوم : پیشینه تحقیق آموزش ضمن خدمت۷۵
۲-۴-۱- مروری بر پیشینه و مبانی نظری پژوهش آموزش ضمن خدمت در ایران ۷۵
۲-۴-۲- مروری بر پیشینه و مبانی نظری پژوهش آموزش ضمن خدمت در جهان۷۶
چارچوب نظری تحقیق ۷۹
منابع
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت