مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ریاضی ۳۹ صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ریاضی ۳۹ صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ریاضی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۳۹
حجم ۷۳ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ریاضی قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری اضطراب ریاضی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق اضطراب ریاضی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

ریچاردسون وسوین (۱۹۷۲) اضطراب ریاضی را به عنوان احساس تنش و اضطرابی که مزاحم دستکاری اعداد و حل مسائل ریاضی در موقعیتهای گوناگون زندگی روزمره و موقعیت های تحصیلی می باشد، توصیف کرده اند.درس ریاضی از جمله دروسی است که عملکرد مناسب در آن همواره برای دانش آموزان و والدین آن ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و هست.اهمیت این رشته و مسائل مربوط به یادگیری آن منجر به شکل گیری تحقیقات عمده ای شده است که از آن جمله تحقیقات مربوط به نقش اضطراب ریاضی در یادگیری ریاضیات است.

 

 

اضطراب ریاضی برای اولین بار در سال ۱۹۷۵توسط درگر  و آیکن به عنوان یک اصطلاح جدید برای توصیف دشواری نگرش دانش آموزان در رابطه با ریاضیات معرفی شد.پری  اضطراب ریاضی را عدم توانایی شخص برای کنار آمدن با موقعیت های کمی،شامل موقعیت هایی که با اعدادو ارقام سر و کار دارند و در شرایط کلی با ریاضیات تعریف کرده است.( به نقل از سید سعید ترابی و همکاران، ۱۳۹۲)

 

 

 

اضطراب به طور کلی و اضطراب ریاضی به طور ویژه می تواند میزان حواس پرتی و هجوم افکار نامربوط را به ذهن افزایش دهد و با ایجاد اختلال در ساختارهای ذهنی و فرایندهای پردازش اطلاعات،موجب تحریف ادراکات افراد از پدیده ها و مقوله های ریاضی شود.ترس از ریاضیات به ایجاد موانعی هیجانی و ذهنی می انجامد که پیشرفت در ریاضیات را در آینده بسیار دشوار می سازد.بر این مبنا دانش آموز یک نگرش تقدیر گرایانه را برگزیده و انتظار دارد امروز در موقعیت ریاضی بد عمل کند.این شرایط به یک چرخه ی معیوب و پیشگویی کام بخش تبدیل می شود.به این صورت عملکرد در درس ریاضی تحت تأثیر اضطراب ریاضی قرارمی گیرد.کاهش در اضطراب با بهبود پیشرفت در درسی در درس ریاضیات همراه است.و زمانی کهمسائل پیش رو پیچیده تر می شوند،این اضطراب بیشتر شده و عملکرد ضعیف تر در ریاضی محتمل تر می گردد( همان منبع).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری اضطراب ریاضی

تعریف عملیاتی اضطراب ریاضی

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب ریاضی

(۲-۱)مبانی نظری اضطراب۹
(۲-۱-۱) اضطراب۹
(۲-۱-۲) نظریه های اضطراب۱۰
(۲-۱-۳) نظریه روان  تحلیل  گری۱۰
(۲-۱-۴) نظریه رفتار گرا۱۰
(۲-۱-۵) نظریه شناختی۱۰
(۲-۱-۶) نظریه انسان گرایی۱۱
(۲-۱-۷) مراحل اضطراب۱۱

مبانی نظری اضطراب امتحان
(۲-۲-۱) اضطراب امتحان۱۲
(۲-۲-۲) رابطه اضطراب ریاضی و اضطراب امتحان۱۳
(۲-۲-۳) اضطراب ریاضی و اضطراب امتحان، سازه های جدا۱۵
(۲-۲-۴) ابعاد اضطراب امتحان۱۶
(۲-۲-۵) اضطراب صفت و حالت۱۸
(۲-۳) مبانی نظری اضطراب ریاضی۲۰
(۳-۲-۱) رفتارگرایی۲۲
(۳-۲-۲) نظریه کارآمدی پردازش۲۲
(۳-۲-۳) نظریه بازداری۲۲
(۳-۲-۴) نظریه کنترل انگیزش۲۳
 (2-5)تحقیقات انجام شده در زمینه موضوع پژوهش۳۴
(۲-۵-۱) تحقیقات انجام شده در خارج از کشور۳۴
(۲-۵-۲) اضطراب ریاضی  علت ها و پیامدها۳۴
(۲-۵-۳)جنسیت و اضطراب ریاضی۳۵
(۲-۵-۴)حل مسأله و اضطراب ریاضی۳۷

پیشینه تحقیق
 تحقیقات انجام شده خارجی
تحقیقات انجام شده داخلی

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: