مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی الکترونیکی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی الکترونیکی
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی الکترونیکی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۲۹ |
حجم | ۱۰۷ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
تعاریف مختلف و متفاوتی از بازاریابی الکترونیکی ارائه شده است که هر کدام از یک دیدگاه خاص مفهوم بازاریابی الکترونیکی را مورد توجه قرار داده است.استرس و ریموند(Strauss and Raymond) بازاریابی الکترونیکی را معادل بازاریابی سنتی می دانند که صرفاً از فناوری اطلاعات در جهت دست یابی به اهداف خود استفاده می کند و باعث کارآیی بازاریابی می شود(اسفیدانی ،دقیقی اصلی،آهنگر کلایی،۱۳۸۸،ص۸۵).
بازاریابی الکترونیکی همانند هر رشته علمی یا فنی دارای اصول و قوانینی است. دکتر رالف ویلسون از نظریه پردازان این رشته به پنج مورد زیر اشاره می کند:
۱٫اصل خیابان بن بست:
ایجاد یک پایگاه در شبکه جهانی وب همانند تأسیس یک فروشگاه در یک خیابان بن بست است که خریداران در صورت نیاز مبرم و همچنین شناخت محل به فروشگاه مراجعه خواهند کرد.در چنین شرایطی باید دلیلی برای مراجعه مشتریان ایجاد کرد.جذاب ترین و جالب ترین پایگاه اینترنتی در صورت عدم مراجعه مردم و مشتریان و به عبارت بهتر کاربران بی فایده و بدون استفاده خواهد ماند.بنابراین نخستین پرسشی که پیش از راه اندازی یک پایگاه اینترنتی باید برای آن پاسخی یافت ،شیوه های ترغیب کاربران برای مراجعه و بازدید از یک پایگاه است.
۲٫اصل بده بستان:
یکی از مهم ترین عوامل در فرهنگ اینترنتی هدیه های رایگان است.قانون یا اصل بده بستان می گوید بازدید کنندگان و کاربران را با پیشنهاد هدایای رایگان به پایگاه خود جذب و سپس تلاش کنید چیزهای دیگری را همراه این هدایا به فروش برسانید.
.
.
.
فهرست مطالب
۱-۱- : بازاریابی اینترنتی 2
۱-۱-۱- تعریف بازاریابی اینترنتی 2
۱-۱-۲- اصول بازاریابی الکترونیکی 3
۱٫اصل خیابان بن بست: 3
۲٫اصل بده بستان: 3
۳٫اصل اعتماد: 3
۵٫اصل روزنه: 4
۱-۱-۳- بازاریابی اینترنتی،اهمیت و مزایای آن: 5
۱٫بعد ارتباطی(تبادل اطلاعات میان خریداران و فروشندگان): 5
۱-۱-۴- 2.بعد مبادلاتی(فعالیت های مربوط به فروش محصولات): 6
۱-۱-۵- 2-4-4آمیخته بازاریابی محور پارادایم جدید 6
جدول2 4تحولات بازاریابی در ابعاد مختلف 8
۱-۱-۶- تکنیک ها و روش های بازاریابی اینترنتی(قاضی زاده،عباسی اسفنجانی ،۱۳۸۵،ص۴۵): 8
۱-۱-۷- ایجاد وب سایت یا پایگاه الکترونیکی در شبکه جهانی برای سازمان و معرفی آدرس به موتورهای جستجو گر اصلی و گروه های تخصصی و فهرست های اینترنتی: 8
۱-۱-۸- بازاریابی از طریق پست الکترونیک: 9
۱-۱-۹- گروه های خبری و اتاق های گفتگو: 9
۱-۱-۱۰- کوکی ها: 11
۱-۱-۱۱- بازاریابی ویروسی(viral marketing): 11
۱-۱-۱۲- بازاریابی شبکه ای(Net work marketing): 12
۲- پیشینه موضوعی پژوهش: 13
۳- منابع و مأخذ 17
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت