مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تیزهوشی دانش آموزان ۷۰ صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تیزهوشی دانش آموزان ۷۰ صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تیزهوشی دانش آموزان که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۷۰
حجم ۷۱ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق تیزهوشی دانش آموزان قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری تیزهوشی دانش آموزان تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق تیزهوشی دانش آموزان در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

تعریف رنزولی  (1998) از استعداد شامل، تأثیر متقابل ۳ کیفیت اصلی و ضروری: توان بالاتر از حد متوسط اجرای وظایف، انگیزش ذاتی و خلاقیت می باشد. افرادی هستند که ادعا می کنند دانش آموزان با استعداد باید آموزشی مشابه با دانش آموزان بی استعداد ببینند(مثل مارگولین ، ۱۹۹۶، ساپون- شوین ، ۱۹۹۴ و ۱۹۹۶). به عبارت دیگر مخالفان خدمات خاص ادعا می کنند که دانش آموزان با استعداد خود دارای مزیت هستند و نیازی به خدمات خاص ندارند زیرا آن ها بیشتر از حد معمول تحصیلی توان و توانایی دارند.

 

 

 بیشتر دلایل دیگر که برای اقامه استدلال علیه آموزش خاص برای افراد با استعداد عنوان می کنند به صورت ذیل است:
۱- کودکان با استعداد به خودی خود وظایف خود را انجام می دهند (خود پیشرفت می کنند).
۲- کودکان با استعداد را می توان در کلاسهای معمولی مورد رسیدگی قرار داد. 
۳- برنامه های مربوط به کودکان با استعداد برای تمام کودکان خوب است. 
۴- کودکان با استعداد باید یاد بگیرند با هم سالان خود کنار آیند.
۵- هر کسی با استعداد است(فدراسیون بریتانیایی معلمان کلمبیایی ، ۲۰۰۴).

 

برخی از انتقادات تا آن جا پیش رفته اند که اظهار می کنند که دانش آموزان با استعداد هستند زیرا آن ها منابع و حمایت های آموزشی بسیار زیادی در آغاز داشته اند (یعنی اعضای خانواده تحصیل کرده و مشوق به همراه منابع اجتماعی اقتصادی بسیار(ساپون- شوین، ۱۹۹۶).

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تیزهوشی دانش آموزان

گفتار اول: تیزهوشی    7
چند تعریف از استعداد (تیزهوشی)    7
تاریخچه ی تیزهوشی و بااستعدادی    8
خصوصیات و ویژگی های مرتبط با افراد با استعداد    11
جدول (۲-۱) مقایسه دانش آموزان خوب و دانش آموزان با استعداد(زابوس،۱۹۸۹، صفحه ۹۸)    12
تیز هوشی در اقلیت های نژادی و دختران    14
تاب آوری (رزیلنسی) در تیزهوشان    14
تناقضات مربوط به ارائه آموزش خاص برای افراد با استعداد و تیزهوش    16
نظریه های جاری در مورد هوش، استعداد و برنامه ریزی آموزشی    22
اثر برنامه های مختلف بر دانش آموزان با استعداد    26
جدول (۲-۲) مزایا و معایب برنامه های مختلف برای افراد با استعداد(دلکورت و همکاران، ۱۹۹۴، صفحه ۴۹)    30
گفتار دوم: پیشینه پژوهش    33
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور    33
تحقیقات  انجام شده ی داخلی    36
منابع    47

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: