مبانی نظری و پیشینه تحقیق تیزهوشی دانش آموزان ۷۰ صفحه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تیزهوشی دانش آموزان ۷۰ صفحه
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تیزهوشی دانش آموزان که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۷۰ |
حجم | ۷۱ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
توضیحات کامل
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق تیزهوشی دانش آموزان قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری تیزهوشی دانش آموزان تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق تیزهوشی دانش آموزان در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.
تعریف رنزولی (1998) از استعداد شامل، تأثیر متقابل ۳ کیفیت اصلی و ضروری: توان بالاتر از حد متوسط اجرای وظایف، انگیزش ذاتی و خلاقیت می باشد. افرادی هستند که ادعا می کنند دانش آموزان با استعداد باید آموزشی مشابه با دانش آموزان بی استعداد ببینند(مثل مارگولین ، ۱۹۹۶، ساپون- شوین ، ۱۹۹۴ و ۱۹۹۶). به عبارت دیگر مخالفان خدمات خاص ادعا می کنند که دانش آموزان با استعداد خود دارای مزیت هستند و نیازی به خدمات خاص ندارند زیرا آن ها بیشتر از حد معمول تحصیلی توان و توانایی دارند.
بیشتر دلایل دیگر که برای اقامه استدلال علیه آموزش خاص برای افراد با استعداد عنوان می کنند به صورت ذیل است:
۱- کودکان با استعداد به خودی خود وظایف خود را انجام می دهند (خود پیشرفت می کنند).
۲- کودکان با استعداد را می توان در کلاسهای معمولی مورد رسیدگی قرار داد.
۳- برنامه های مربوط به کودکان با استعداد برای تمام کودکان خوب است.
۴- کودکان با استعداد باید یاد بگیرند با هم سالان خود کنار آیند.
۵- هر کسی با استعداد است(فدراسیون بریتانیایی معلمان کلمبیایی ، ۲۰۰۴).
برخی از انتقادات تا آن جا پیش رفته اند که اظهار می کنند که دانش آموزان با استعداد هستند زیرا آن ها منابع و حمایت های آموزشی بسیار زیادی در آغاز داشته اند (یعنی اعضای خانواده تحصیل کرده و مشوق به همراه منابع اجتماعی اقتصادی بسیار(ساپون- شوین، ۱۹۹۶).
فهرست مطالب
فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تیزهوشی دانش آموزان
گفتار اول: تیزهوشی 7
چند تعریف از استعداد (تیزهوشی) 7
تاریخچه ی تیزهوشی و بااستعدادی 8
خصوصیات و ویژگی های مرتبط با افراد با استعداد 11
جدول (۲-۱) مقایسه دانش آموزان خوب و دانش آموزان با استعداد(زابوس،۱۹۸۹، صفحه ۹۸) 12
تیز هوشی در اقلیت های نژادی و دختران 14
تاب آوری (رزیلنسی) در تیزهوشان 14
تناقضات مربوط به ارائه آموزش خاص برای افراد با استعداد و تیزهوش 16
نظریه های جاری در مورد هوش، استعداد و برنامه ریزی آموزشی 22
اثر برنامه های مختلف بر دانش آموزان با استعداد 26
جدول (۲-۲) مزایا و معایب برنامه های مختلف برای افراد با استعداد(دلکورت و همکاران، ۱۹۹۴، صفحه ۴۹) 30
گفتار دوم: پیشینه پژوهش 33
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور 33
تحقیقات انجام شده ی داخلی 36
منابع 47
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت