مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودپنداره تحصیلی ۵۸ صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودپنداره تحصیلی ۵۸ صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودپنداره تحصیلی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵۸
حجم ۱۹۱ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودپنداره تحصیلی قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری خودپنداره تحصیلی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق خودپنداره تحصیلی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد. 

 

 

 

خودپنداره نوعی تعمیم‌ دهنده‌ی شناختی در مورد خود است (کراس و مارکوس، ۱۹۹۴)، که از یک طرف، شامل خود توصیفی ارزش‌ها و توانایی‌های طبیعی فرد است و از طرف دیگر، تعمیم‌های ارزیابی و عاطفی در مورد «خود» است که می‌تواند به عنوان عزت نفس، توصیف شود (مارش و هربرت ، ۱۹۹۰) خودپنداره و عزت نفس، نوعی نگرش منفی یا مثبت یک فرد نسبت به خودش می‌باشد که تا حدود زیادی ناشی از رضایت و چگونگی بیشتر خودپنداره تحصیلی مدنظر است که به سازگاری تحصیلی و محیط کلاسی و نگرش فرد به سیستم آموزشی و ارزیابی وضعیت تحصیلی‌اش می‌باشد (خدیوی- زند ۱۹۸۲ به نقل از کوبال و میوزک، ۲۰۰۱ ترجمه جاودان ،۱۳۸۳). از این رو، خودپنداره تحصیلی می‌تواند به عنوان خود ارزیابی یک فرد از موقعیت و عدم موفقیت تحصیلی‌اش باشد.

 

 

نتایج چند تحقیق نشان داده‌اند که نوع خودپنداره ممکن است تا حدود زیادی به پیشرفت تحصیلی ارتباط داشته باشد (مارش، ۱۹۹۳، هیون و گلدستین، ۲۰۰۱). تعداد دیگری از تحقیقات نشانگر همبستگی پایین میان پیشرفت تحصیلی و عزت نفس (یا خودپنداره‌ی کلی) است. این محققان مشاهده کردند که پیشرفت دانش‌آموزان استرالیایی در درس ریاضی، همبستگی زیادی با خودپنداره ریاضی داشت .

 

 

خودپنداره تحصیلی یک مسئله انگیزشی که می تواند در روند یادگیری تاثیربگذارد، مفهومی است که فرد را از خود بعنوان یادگیرنده دارد. این مفهوم در خلاء شکل نگرفته است و ناشی از تجربیات مختلفی است که او را در موقعیت یادگیری داشته است. به اعتقاد بلوم(۱۹۸۲) مفهوم خودپنداره تحصیلی شاخص تصور دانش آموز از خودش دررابطه با پیشرفت سایر یادگیرندگان در کلاسی است که وی به آن تعلق دارد. این مفهوم خود، بدون شک مبتنی بازخوردی است که دانش آموز در رابطه با کارهای آموزشگاهی اش از نمرات،آزمون ها، معلمان، والدین و همسالان خود دریافت می کند. در این موارد هرچه دانش آموز شواهد بیشتری دریافت می کند، مفهوم خودتحصیلی او بهتر می تواند پیشرفت تحصیلی او را پیش بینی کند؛مگر اینکه تغییرات مهم تری در دانش آموز یا آموزشگاه پدید آید.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری خودپنداره تحصیلی

تعریف عملیاتی خودپنداره تحصیلی

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی

مقدمه
۲-۱۳خود پنداره
۲-۱۴نقش اسناد در خود پنداره تحصیلی
۲-۱۵خودپنداره تحصیلی
ارتباط خودپنداره تحصیلی با پیشرفت تحصیلی 

پیشینه تحقیق
 تحقیقات انجام شده خارجی
تحقیقات انجام شده داخلی

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: