مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی ۹
مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی ۹
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۷۷ |
حجم | ۲۶۷ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
رضایت شغلی عبارت است از رضایت نسبت به شغل خود ( اسمیت و همکاران ۱۹۶۹ ). رضایت شغلی عبارت است حدی از احساسات و نگرشهای مثبت که افراد نسبت به شغل خود دارند ، وقتی که یک شخص می گوید ، دارای رضایت شغلی بالایی است این بدان مفهوم است که او واقعا ” شغلش را دوست دارد ، احساسات خوبی درباره کارش دارد و برای شغل خود ارزش زیادی قائل است .
در یک تعاریف دیگر رضایت شغلی عبارت است از رضایت به مفهوم لذت روحی ناشی از ارضاء نیازها وتمایلات و امیدهایی که افراد از کار خود بدست می آورند ( محبی ، ۱۳۷۸ ) . رضایت شغلی عبارت است از (( نگرش کلی افراد نسبت به شغل خود )) ( رابینز ترجمه پارسیان و اعرابی ، ۱۳۷۴ ،ص ۲۷۹ ) .
نمونه پیشینه داخلی رضایت شغلی
بهنیا در پژوهشی (( رابطه فرسودگی شغلی با رضایت شغلی و سلامت روانی با توجه به متغیر تعدیل کننده سرسختی در دبیران و در دروس ریاضیات ، علوم اجتماعی ، فیزیک و ادبیات نظام متوسطه جدید استان خوزستان در سال تحصیلی ۷۸ – ۷۷ )) را مورد بررسی قرار می دهد .
نمونه پیشینه خارجی رضایت شغلی
چامرز، هو و گارسیا (۲۰۰۱)، گرین، میلر، کراوسون، دوکو آگی (۲۰۰۴) و شارما و سیلبریسن (۲۰۰۷) بین پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی رابطه ی مثبت معنی داری به دست آوردند. کارول و همکاران (۲۰۰۹) با بررسی دانش آموزان دریافتند که خود کارآمدی با پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت دارد. اما از طرفی پژوهشگرانی مانند روزر، میدگلی و اردان (۱۹۹۶)، براون، لنت و لارکین (۱۹۸۹) و ساندرز، دیویس، ویلیامز و ویلیامز (۲۰۰۴) بین پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی رابطه ی مثبت ضعیفی گزارش کرده اند.
فهرست مطالب
فصل دوم: چارچوب نظری رضایت شغلی
۲-۱- نظریه های رضایت شغلی۳۱
۲-۱-۱- نظریه امید و انتظار ۳۱
۲-۱-۲- نظریه ارزش۳۱
۲-۱-۳- نظریه بریل۳۲
۲-۱-۴- نظریه نقشی۳۲
۲-۱-۵- نظریه نیاز ها۳۳
۲-۱-۶- نظریه هرزبرگ۳۴
۲-۱-۷- نظریه هالند۳۴
۲-۱-۸- نظریه آلدر فر۳۵
۲-۱-۹- نظریه برابری۳۵
۲-۱-۱۰- مدل نظری رضایت شغلی۳۶
نمودار ۱- همبسته ها ، پیش آیند ها و پس آیند ها و اثرات رضایت شغلی ) کی نیکی و همکاران ، ۲۰۰۲ )۳۷
نمودار ۲- انواع متغیرهای پیش آیند ، همبسته ها و پس آیند ها ی رضایت شغلی ( مدل باولینگ و هاموند ، ۲۰۰۰ )۳۸
نمدار ۳- انواع عوامل موثر بر رضایت شغلی و نقش آن بر تمایل به ترک خدمت ( مصدق راد ، ۲۰۰۸ ) ۳۹
۲-۲- تعاریف و مفاهیم رضایت شغلی۴۰
جدول ۱-همبستگی درونی میان زیر مقیاس ها ی پیمایش رضایت شغلی ( اسپکتر ، ۲۰۰۱ ، ص ۱۸ ) ۴۵
۲-۳- تعاریف و مفاهیم معلم پژوهنده۴۵
۲-۴- ارزیابی و سنجش رضایت شغلی۴۸
۲-۵- مهمترین مقیاس های رضایت شغلی عبارتند از :۴۸
۲-۶- ابعاد رضایت شغلی۴۸
۲-۷- ماهیت رضایت شغلی۴۹
۲-۸- اهمیت رضایت شغلی۴۹
۲-۹- عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان ۵۱
۲-۱۰- عوامل محیطی رضایت شغلی۵۱
۲-۱۰-۱- نظریه ویژگی های شغلی۵۲
۲-۱۰-۲- محدودیت سازمانی۵۲
جدول ۲- ابعاد هشت گانه محدودیت های سازمانی از دیدگاه پیتر و کونور۵۲
۲-۱۰-۳- متغیر ها ی نقش۵۳
۲-۱۰-۴- تعارض کار – خانواده۵۳
۲-۱۰-۵- سطح پرداخت ۵۴
۲-۱۰-۶- استرس شغلی۵۴
۲-۱۰-۷- کار اضافی۵۴
۲-۱۰-۸- کنترل حین کار۵۴
۲-۱۰-۹- برنامه زمانی کار۵۴
۲-۱۱- ویژگی های شخصیتی رضایت شغلی ۵۶
۲-۱۱-۱- کانون کنترل ۵۶
۲-۱۱-۲- خلق و خوی ۵۶
۲-۱۲- تناسب شغل با شاغل۵۶
۲-۱۳- اثرات بالقوه رضایت شغلی۵۷
۲-۱۳-۱- عملکرد شغلی۵۷
۲-۱۳-۲- رفتار شهروند سازمانی۵۷
۲-۱۳-۳- رفتار واپس گرایانه ( مخرب ) ۵۸
۲-۱۳-۴- غیبت از کار ۵۸
۲-۱۳-۵- ترک کار ۵۸
شکل شماره ۱- مدل ساده جابجایی کارکنان به عنوان کارکرد رضایت شغلی ۵۹
۲-۱۳-۶- فرسودگی شغلی۵۹
۲-۱۳-۷- بهداشت جسمانی و رفاه روانی۶۰
۲-۱۳-۸- رفتارهای ضد تولیدی۶۰
۲-۱۳-۹- رضایت از زندگی۶۱
پیشینه نظری رضایت شغلی
پیشینه داخلی رضایت شغلی
پیشینه خارجی رضایت شغلی
منابع
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت