مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق زنجیره تامین ناب و چابک

مبانی نظری و پیشینه تحقیق زنجیره تامین ناب و چابک

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق زنجیره تامین ناب و چابک برگرفته از پایان نامه تایید شده کارشناسی ارشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۷۶
حجم ۲۵۶ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

زنجیره تأمین سیستمی است که در آن سازندگان محصول یعنی تأمینکنندگان مواد اولیه، فرایندهای تولید، توزیع کنندگان محصول مشتریان، توسط یک جریان مواد از یک سو و یک جریان اطلاعات از  سوی دیگر با هم در ارتباط هستند. در برخی موارد این سیستم شامل جریان نقدینگی نیز میباشد.در واقع زنجیره تأمین زنجیرهای است که همه فعالیت های مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد، از مرحله تهیه مواد اولیه تا تحویل کالای نهایی به مصرفکننده را شامل میشود. در ارتباط با جریان کالا دو جریان دیگر یعنی جریان اطلاعات جریان منابع مالی یا نقدینگی نیز حضور دارند( استیونز ، ۱۹۸۹؛ ۸-۳). 

 

 

 

۲-۲-۱-۱-   نقطه انفصال در زنجیره تأمین
نقطهای که بین خروجی تولید هموار و تقاضای متغیر مشتری قرار دارد و موجودی استراتژیک به عنوان یک بافر درآنجا نگهداری میشود. به عبارت دیگر نقطهای در طول
زنجیره تأمین که نوسانات تقاضا در آنجا اثر خود را میگذارند و متنوع سازی محصول از آنجا آغاز میگردد(نایلر ، ۱۹۹۹؛ ۱۱۸-۱۰۷).

 

 

 

۲-۲-۲- الگوی ناب
منشأ
تولید ناب به سیستم تولید تویوتا برمیگردد که برکاهش یا حذف تلفات متمرکز است. در سال ۱۹۵۰تائیچی اوهنو مشاور فنی کارخانه تویوتا پس ازبازدید از کارخانه فورد سیستمی را طرح ریزی کرد که بعد ها به تولید ناب معروف شد. بطور کلی از دیدگاه این سیستم هر یک از عوامل تولید، مواد، نیروی انسانی، قطعات، ماشینآلات و زمان که بیش از حداقل مقدار مورد نیاز استفاده شود و ارزش افزودهای برای محصول ایجاد نکند، اتلاف نامیده میشود و باید حذف شود (ووماک ، ۱۶۸:۱۹۹۰).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده            

 

فصل دوم ادبیات تحقیق
مقدمه
۲-۱- استراتژی های بازاریابی 
۲-۱-۱- مفهوم استراتژی
۲-۱-۲- استراتژی بازاریابی
– بخش بندی بازار
۲-۱-۴- هدف گیری بازار
۲-۱-۵- جایگاه یابی محصول
۲-۱-۶- آمیخته بازاریابی
۲-۲- ویژگیهای زنجیرههای تأمین ناب، چابک 
۲-۲-۱- زنجیره تأمین
–   نقطه انفصال در زنجیره تأمین
۲-۲-۲- الگوی ناب
۲-۲-۲- ۱- مفهوم ناب بودن
۲-۲-۲- ۲- زنجیره تأمین ناب
۲-۲-۲- ۳- محدودیت های الگوی ناب
۲-۲-۳- الگوی چابک
۲-۲-۳-۱- تعریف چابکی 
– مفهوم چابکی
● تشریح دو مدل مفهومی
▪ مدیریت تغییر و ریسک:
▪ توانمندسازی:
۲-۲-۳-۳- زنجیره تأمین چابک
۲-۲-۳-۴- محدودیت های الگوی چابک
۲-۲-۴- زنجیره تأمین ناب/چابک  
بررسی تفاوت های ساختاری زنجیرهتأمین های ناب و چابک(حاجی زاده ،  1389: 137).
۲-۲-۴- ۱- بررسی تفاوت های ساختاری زنجیرهتأمین های ناب و چابک
۱- مقایسه الگوهای ناب و چابک از نظر ارزش از دیدگاه مشتری
۲- مقایسه کارایی و پاسخگویی زنجیره تأمین
شکل ۲-۲-  نمودار هزینه پاسخگویی( استراتوت و واربورتون ، ۲۰۰۳: ۱۸۵).
۳- مقایسه ویژگی های زنجیره تأمین در الگوهای ناب و چابک
 ویژگی های مشترک که در هر دو الگو از اهمیت یکسان و بالایی برخوردار هستند مانند:
استفاده از دانش بازار: 
یکپارچگی جریان ارزش: 
کاهش زمان تحویل:
 ویژگی های مشابه که در این دو الگو از اهمیت تقریباً مشابهی برخوردارند مانند:
حذف تلفات: 
تغییر ساختار پذیری سریع: 
ویژگی های متفاوت که اهمیت آنها در این دو الگو کاملاً متفاوت است مانند:
 یکنواختی تقاضا و زمانبندی هموار: 
 قدرت بقاء:
۴- مقایسه الگوهای ناب و چابک در زنجیره تأمین با توجه به نوع محصول و دوره عمر آن
 محصولات استاندارد:
 محصولات ابداعی: 
 محصولات ترکیبی: 
۲-۲-۴- ۲- رویکرد پیشنهادی در مقایسه الگوهای ناب و چابک
جدول۲-۱- مقایسه بین زنجیرههای تأمین ناب، چابک و ناب/چابک ( کریستوفر ، ۲۰۰۱ ؛ ۱۳۸ ) .
۲-۳ شرکت مجتمع صنعتی پروتئینی شام 
۲-۴ – پیشینه تحقیق
– پیشینه داخلی 
۲-۳-۲- پیشینه خارجی    
الگوی مفهومی یا نظری تحقیق
خلاصه فصل    

 

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: