مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری کودکان پیش دبستانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری کودکان پیش دبستانی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری کودکان پیش دبستانی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۳۵
حجم ۴۳ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری کودکان پیش دبستانی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 

 

 

 

 

خانواده، یکی از نیازهای اساسی یعنی نیاز به محبت را تامین می کند. کودکانی که از محبت سرشار پدر و مادر برخوردارند از قدرت سازگاری بهتری برخوردارند، احساس سکون و آرامش می کنند، اعتماد به نفس در آنها قوی است و نسبت به ملاک های رفتاراخلاقی پایبند هستند و همین شرایط لازمی است که کودک یاد بگیرد تا رفتار خود را سامان دهد و در میان دیگران جایگاهی کسب کند (شریعتمداری، ۱۳۶۷). لاپسلی  و همکارانش (۱۹۸۹) در مطالعه ای روی فرایند جداسازی از والدین به این نتیجه دست یافتند که جداسازی از والدین با انواع زیادی از مشکلات روانشناختی در حوزه ی هیجانی، اجتماعی و تحصیلی ارتباط دارد (به نقل از ریس ، ۲۰۰۵).

 

 

کودکانی که با احساس توجه مثبت نامشروط پرورش می یابند، در هر شرایط خود را ارزشمند می دانند و اگر این ارزشمندی به هیچ رو مشروط نباشد، نیازی برای رفتار تدافعی نمی ماند. در این حال میان خود و ادراک واقعیت ناسازگاری نخواهد بود. برای چنین کسی هیچ تجربه ای تهدید کننده نیست. او می تواند در زندگی از هر حیث آزادانه مشارکت داشته باشد (شولتس ؛ ترجمه خوشدل، ۱۳۶۴).

 

 

راجرز اصطلاح فرد دارای عملکرد کامل را برای توضیح فردی که به سطح خودشکوفایی رسیده است به کار می برد. این افراد با برخورداری از پنج ویژگی خاص ۱) آمادگی کسب تجربه ۲) زندگی هستی گر ۳) اعتماد به ارگانیسم خود ۴) احساس آزادی ۵) خلاقیت، می توانند در دگرگونی های جدی اوضاع و احوال محیط، سازگاری بیشتری نشان دهند و دوام یابند. این گونه کسان از چنان خود انگیختگی و خلاقیتی برخوردارند که حتی با وضع دردناکی چون جنگ یا بلایای طبیعی کنار می آیند. انسانها دارای عملکرد کامل با بهره گیری از خلاقیت با محدودیتهای اجتماعی و فرهنگی همرنگ یا سازش فعل پذیر نشان نمی دهند، چرا که اینها حالت تدافعی ندارند و دلبسته ستایش دیگران از رفتار خود نیستند. البته اگر بخواهند می توانند با مقتضیات وضعیت خاص همرنگ شوند، به شرط آنکه این همرنگی به ارضای نیازهای خودشان کمک کند و آنها را توانا سازد تا خود را به بهترین وجه بپروراند (همان منبع).

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری سازگاری

تعریف عملیاتی سازگاری

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سازگاری کودکان

فهرست مطالب
– تعاریف نظری و عملیاتی واژه ها و اصطلاحات.۱۱
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش.۱۲
– تعاریف سازگاری اجتماعی۳۴
– عوامل مؤثر بر سازگاری۳۶
– دیدگاه ها درباره سازگاری اجتماعی۴۱
– دیدگاه روان پویشی.۴۱
– دیدگاه یادگیری۴۶
– دیدگاه یادگیری اجتماعی – شناختی.۴۷
– دیدگاه پدیدار شناختی.۵۰
– دیدگاه تحولی۵۳
– خلاصه دیدگاه ها درباره سازگاری اجتماعی۵۵
– مطالعات انجام شده.۵۷
– پژوهش های داخلی۵۸
– پژوهش های خارجی۵۹

یشینه تحقیقاتی 
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: