مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سینما و کارکردهای آن ۶۸ صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سینما و کارکردهای آن ۶۸ صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق سینما و کارکردهای آن عنوان این نوشتار است که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۶۸
حجم ۳۱۷ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی علوم اجتماعی

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق سینما و کارکردهای آن 68 صفحه قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری سینما و کارکردهای آن تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق سینما و کارکردهای آن در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد. 

 

 

      سینما به عنوان هنر هفتم، از جمله ره آوردهای تجدد برای انسان غربی بود که به سرعت راه خویش را در آفاق فرهنگی بشریت یافت و آن چنان به شهرت و عمومیت رسید که در آستانه صد سالگی خود به فراگیر‌ترین هنر در طول تاریخ بشری تبدیل شد .  قدرت جادویی سینما از نظر تیز بین صاحبان ‌اندیشه و قدرت مخفی نماند. در گام‌های نخست، سینما به عنوان ابزاری برای گذراندن فراغت و تفریح انسان اسیر در سیطره ی ماشینیزم پا به عرصه گذارد؛ اما در مراحل تکامل خود به وسیله‌ای برای فرهنگ سازی و ایجاد تحول در افکار(در عین حفظ توانایی سرگرمی بخشی و تفریحی خود) بدل گشت و سریع‌تر از آن چه تصور می‌شد به یکی از مطلوب‌ترین سازکارهای سیطره تبلیغ تبدیل شد . این مؤلفه ی نو ظهور،  میوه ی انقلاب صنعتی بودکه این چنین بشر را به اعجاب آورد. بشر صنعتی از همان ابتدا با این ابزار، به فکر کسب سود افتاد و پس از‌اندک زمانی جنبه‌های معنایی و به طور عمده متعالی هنر نیز به آن افزوده شد.

 

 

 

      از بدو پیدایش سینما تا به امروز، این پدیده در مسیری که منجر به تکامل آن گردیده، تحولات بسیاری را از سر گذرانیده ودر طول حیات خویش در سه وجهه‌ی «صنعتی»، «هنری» و «رسانه‌ای» مطرح و از دریچه هریک از این اشکال مورد تفحص و بازکاوی‌هایی واقع شده است. عده‌ای سینما را تنها «به عنوان یک صنعت» می‌شناسند و به آن به عنوان ابزاری می نگرند که تحت سیطره‌ی افرادی خاص، کارکرد‌های «صنعتی» و «تجاری» خاص خود را دارد. برخی دیگر سینما را صرفاً نوعی «هنر» می‌دانند که هنر هفتم است و با در بر داشتن ۶ هنر قبلی یعنی «تئاتر، نقاشی، مجسمه سازی، معماری، موسیقی، رقص» تنها هنری است که این شش گزینه را به خدمت گرفته است و حتی توانسته آنها را اعتلاء بخشد. دسته‌ای دیگر نیز سینما را «رسانه» می‌دانند و بیشترین توجه خود را به این خصوصیت سینما معطوف ساخته‌اند. اینان با مطالعات بسیاری که در زمینه‌ی فن ارتباطات و تأثیر و تأثر متقابل میان سینما و افراد و گروه‌های اجتماعی صورت داده‌اند، به کندوکاو در کارکردهای رسانه‌ای سینما پرداخته‌اند.

 

 

 

 

        به نظر می‌رسد سینما در عین حال که هر۳ اینها هست اما صرفاً هیچ کدام این‌ها نیست. در این تحقیق به ضرورت مطلب به وجه رسانه‌ای سینما بیشتر توجه خواهد شد و با مبذول داشتن تمرکز خویش بر این مقوله، توضیح مفصل‌تری از آن خواهیم داشت. گذشتن سریع این تحقیق از وجه صنعتی یا هنری سینما و پرداختن به وجه رسانه‌ای سینما به آن معنا نیست که آن وجه را رد کند یا کم اهمیت جلوه دهد. مسلم است که سینما اهمیت خود را مدیون تلفیق صنعت و تجارت، هنر و شگرد‌های رسانه‌ای است.  امروز بسیاری راغب به ساختن فیلم سینمایی هستند و در راه ساخت این فیلم  به دنبال حرف‌های تازه می‌گردند، نه از آن لحاظ که اهل هنرند، بلکه صرفاً به آن جهت که سینما خود یک نوع تجارت پول ساز است به شرط آن که دغدغه‌ی پول ساز روز جامعه را بدانی! دلیل دیگر مبنا بر صنعتی بودن سینما وسایل مکانیکی است که درساخت یک فیلم دخیلند «روشن است که پیدایش سینما نتیجه‌ی تکمیل ابزارهای مکانیکی است که در هیچ زمان دیگری نمی‌توانست وجود داشته باشد. اما این واقعیت قابلیت بیانی سینما را مورد انکار قرار نمی‌دهد. با توجه به همین قابلیت بیانی است که سینما را هنر ــ به مفهوم مصطلح ــ دانسته‌اند. تکنولوژی سینما هرگز از قابلیت بیانی آن قابل تفکیک نیست و امکان بیان در سینما تنها با مهارت یافتن در تکنیک آن میسر می‌شود ولا‌غیر» (آوینی، ۵۷:۱۳۷۵).
 

 

 

 

فهرست مطالب
۱-۶ پیشینه    8
۱-۶-۱ پیشینه خارجی    9
۱-۶-۲ پیشینه داخلی    9
۱-۷ کلید واژه‌ها    11

فصل دوم: مروری بر تحقیقات پیشین و ادبیات تحقیق
مقدمه    13
۲-۱  سینما    14
۲-۱-۱ سینما هنر، صنعت یا رسانه    14
۲-۱-۲ سینما و کارکردهای آن    16
۲-۱-۳ آگاهی اجتماعی ـ جامعه‌پذیری در سینما    18
۲-۱-۴ سینما، زن، مذهب و سیاست ایران تا دهه‌ی ۷۰    21
۲-۵-۴مبانی نظری رسانه‌ها    62
– نظریه پردازان  رسانه‌ها    66
– دیوید رایزمن    66
– مارشال مک لوهان    67
– فردیناند تونیس    67
– الوین تافلر    68
– والتر لیپمن    68
– استوارت‌هال    69
– برنارد برلسون    69
-‌هاولند، جانیس    69
– لازارسفلد    69
– ژوزف کلاپر    70
– تامپسون    70
– فانک‌هاوزر، شاو.    71
– مک کورمک    71
– لاسول    71
– نظریات رسانه‌های جمعی    72
– نظریه تجربه تأثیرات‌ترکیبی    72
– نظریه وابستگی    73
– نظریه مارپیچ سکوت    74
– نظریه دروازه بانان    74
– نظریه گروه مرجع    
– نظریه برجسته‌سازی    
– نظریه کاشت    
– نظریه کارکرد گرایی رسانه    
۲-۷ چارچوب نظری تحقیق    

منابع
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: