مبانی نظری و پیشینه تحقیق طراحی شغلی ۹۷ صفحه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق طراحی شغلی ۹۷ صفحه
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق طراحی شغلی ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۹۷ |
حجم | ۲۲۳ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق طراحی شغلی می باشد که ر قسمت اول به تشریح مبانی نظری طراحی شغلی می پردازیم و در قسمت دوم به بررسی پیشینه تحقیق طراحی شغلی در پژوهش های داخلی و خارجی می پردازیم.اگر بخواهیم تعریفی کلی از طراحی شغل ارائه دهیم که تمام جنبهها و مفاهیم آن را در برگیرد، باید گفت طراحی شغل عبارتست از : تلفیق و ترکیب اجزای لازم و با معنی شغل با ویژگیهای شاغلین(با توجه به عوامل محیطی، تکنولوژی، فرهنگی و منابع مورد استفاده) برای ایجاد پستهای سازمانی، آنچنان که آن پستها بتوانند انتظارات کارکنان و مدیریت را فراهم آورند.
کار باید بگونهای طراحی شود که توان انگیزهآفرینی در شاغلان را به همراه داشته باشد، در آنصورت فرد انگیزهها و خواستههای خود را در انجام پیروزمندانه کارها و هدفهای کارفرما خواهد دید. این طراحی ممکن است بسیار ساده و در اختیار سرپرست و مدیر بخش بوده، و گاهی بسیار پیچیده و نیازمند به آماده کردن پیشنیازها و بررسیهای فراوانی میباشد. از دیدگاه مدیران مهم این است که کار مناسب با نیازهای انگیزشی افراد طراحی شده باشد. هر چه نیازهای شغل و مشاغل هماهنگتر باشد به سود کارفرما و کارکنان است.
در شغل باید نکات بسیاری را رعایت کرد . مثلاً چنانچه شغلی را طراحی کرده و گمان کنیم که فرد مناسب آن همواره در دسترس خواهد بود، تصمیمی بسیار نابجا میباشد. پارهای از کارها فنی هستند که هر ثانیه تکرار میشوند. پرداختن فرد به چنین کارهایی بسیار دشوار میباشد . کارکردن در پارهای از مناطق جغرافیایی از لحاظ سرما، گرما، و غیرعادی خواهد بود و … بنابراین کارفرمایان باید از پیش بررسی کنند که آیا دستیابی به افراد مناسب برای کارهایشان امکانپذیر است، در این زمینه بایستی به بالاترین تناسب و هماهنگی اندیشیدن و تنها از امکان پرکردن پستهای خالی خوشنود نبود. افزون بر این بایستی همخوانی و هماهنگی مشاغل را با یکدیگر سنجید و تا حد امکان آنها را به صورت مجموعه و گروهی طراحی کرد. باید گفت مشاغلی که به درستی طراحی شده باشند به افزایش کارآیی، رضایت شغلی، توسعه کارکنان و کاهش ضایعات پرسنلی، غیبتها، شکایات، تمردها، استعفاها، اخراجها و مشکلات دیگر سازمانی میانجامد.
فهرست مطالب
تعریف نظری طراحی شغل
تعریف عملیاتی طراحی شغل
فصل دوم،ادبیات و پیشینه پژوهش
بخش اول:طراحی شغل
۲-۱مقدمه 15
۲-۲- تکامل طراحی شغل 16
۲-۳-اثر تفکرات عقلایی اولیه 20
۲-۴-نگرشهای(مکاتب فکری) مختلف نسبت به طراحی شغل 22
۲-۵-روش های مختلف طراحی شغل 27
۲-۶-مزایای احتمالی چرخش شغلی 34
۲-۷-غنی سازی شغلی 35
۲-۸-توانمندسازی 41
۲-۹-برنامه های توانمندسازی 44
۲-۱۰- تفاوت بین تجزیه شغل و طراحی شغل 45
۲-۱۱-طراحی شغل و عملکرد 47
۲-۱۲- مدل ویژگی های شغل 48
۲-۱۳-نقایص مدل ویژگی های شغل 52
۲-۱۴-گروه های کاری منسجم 54
۲-۱۵-گروه های کاری خودمختار 55
۲-۱۶-نقدی بر تئوری و پژوهشهای موجود 58
۲-۱۷-اقتضائات 63
۲-۱۸-فن آوری اطلاعاتی و اشکال جدید کار 65
۲-۲۲- مروری بر تحقیقات
۲-۲۳- مدل مفهومی پژوهش
منابع
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت