مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیت های کمک برنامه و مکمل
مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیت های کمک برنامه و مکمل
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیت های کمک برنامه و مکمل را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۴۱ |
حجم | ۸۳ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
توضیحات کامل
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیت های کمک برنامه و مکمل را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.
فعالیت های کمک برنامه و مکمل بنابر نظر صاحب نظران آن دسته از فعالیت ها را شامل می شود که نیازمند حدی از نظارت مدرسه و متفاوت از آموزش کلاسی است. ا این حال بخش مهم یاز حیات تربیتی مدرسه را تشکیل می دهد. مانند: ورزش، گروه های دانش آموزی، روزنامه مدرسه؛ (تانژا، ۱۹۸۹) برخی دیگر این مفهوم را با فوق برنامه متمایز ساخته و آن را به برنامه ی رسمی ارتباط بیش تری داده اند. (رانک، ۱۹۷۶) به این صورت که فعالیت های مکمل در عصرها و صبح ها اجرا می شود و برخی از این فعالیت های مکما عبارت اند از:
۱- مراسم مدرسه
۲- دروس انتخابی
۳- دوره های آموزش کوتاه مدت
اهداف فعالیت های مکمل و فوق برنامه
ـ توجه به دیدگاه مدرسه محوری و سیاست عدم تمرکز در تهیه و تدوین، فعالیت ها در برنامه ریزی درسی،تعمق بخشیدن به فرایند یاددهی و یادگیری در زندگی دانش آموزان ، دستیابی به الگوهای کاربردی به منظور تکمیل محتوای برنامه های رسمی و تقویت آن را مورد تاکید قرار می دهد.
ـ توجه به غنی سازی برنامه های درسی و اوقات فراغت دانش آموزان که آن چه را که یاد می گیرند در محیط زندگی خود بکار ببرند.
ـ کمک به شاگردان برای رشد شخصیتی همه جانبه ای یعنی رشد در زمینه های اجتماعی، عاطفی،اقتصادی،ایمانی،اخلاقی و… که به شکوفا کردن و به فعالیت رساند استعدادهای بالقوه دانش آموزان کمک می کند.
ـ کمک به شاگردان برای رسیدن به نوآوری و خلاقیت در برخورد با مسائل و مشکلات زندگی روزمره ی خود.
فهرست مطالب
تعریف نظری فعالیت های فوق برنامه
تعریف عملیاتی فعالیت های فوق برنامه
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فعالیت های کمک برنامه و مکمل
۲-۱-۲۳-فعالیت های مکمل
۲-۱-۲۴-اهمیت و ضروریت فعالیت های مکمل و فوق برنامه
۲-۱-۲۵-اهداف فعالیت های مکمل و فوق برنامه
۲-۱-۲۶-تعاریف فعالیت های مکمل و فوق برنامه
۲-۱-۲۷-فعالیت مکمل
۲-۱-۲۸-فعالیت کمک برنامه و مکمل
۲-۱-۲۹-فعالیت فوق برنامه ی درسی
۲-۱-۳۰-ماهیت فلسفی فعالیت های مکمل و فوق برنامه
۲-۱-۳۰-فعالیت های مکمل و فوق برنامه از دیدگاه فلاسفه ی تعلیم و تربیت
۲-۱-۳۰-۱-دیدگاه ویلیام جیمز
۲-۱-۳۰-۲-دیدگاه اسپنسر
۲-۱-۳۰-۳-دیدگاه ادوارد کلاپارد
۲-۱-۳۰-۴-دیدگاه ژان ژاک روسو
۲-۱-۳۰-۵-دیدگاه کمینوس
۲-۱-۳۰-۶-نظریه ی هربارت
۲-۱-۳۰-۷-نظریه ی جان دیویی
۲-۱-۳۱-پیشرفت تحصیلی
۲-۱-۳۲-عوامل مهم تاثیر گذار بر پیشرفت تحصیلی
یشینه تحقیقاتی
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت