مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیت های کمک برنامه و مکمل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیت های کمک برنامه و مکمل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیت های کمک برنامه و مکمل را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۱
حجم ۸۳ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیت های کمک برنامه و مکمل را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 

 

 

فعالیت های کمک برنامه و مکمل بنابر نظر صاحب نظران آن دسته از فعالیت ها را شامل می شود که نیازمند حدی از نظارت مدرسه و متفاوت از آموزش کلاسی است. ا این حال بخش مهم یاز حیات تربیتی مدرسه را تشکیل می دهد. مانند: ورزش، گروه های دانش آموزی، روزنامه مدرسه؛ (تانژا، ۱۹۸۹)  برخی دیگر این مفهوم را با فوق برنامه متمایز ساخته و آن را به برنامه ی رسمی ارتباط بیش تری داده اند. (رانک، ۱۹۷۶)  به این صورت که فعالیت های مکمل در عصرها و صبح ها اجرا می شود و برخی از این فعالیت های مکما عبارت اند از: 
۱- مراسم مدرسه 
۲- دروس انتخابی 
۳- دوره های آموزش کوتاه مدت  

 

 

اهداف فعالیت های مکمل و فوق برنامه 

ـ توجه به دیدگاه مدرسه محوری و سیاست عدم تمرکز در تهیه و تدوین، فعالیت ها در برنامه ریزی درسی،تعمق بخشیدن به فرایند یاددهی و یادگیری در زندگی دانش آموزان ، دستیابی به الگوهای کاربردی به منظور تکمیل محتوای برنامه های رسمی و تقویت آن را مورد تاکید قرار می دهد. 
 

ـ توجه به غنی سازی برنامه های درسی و اوقات فراغت دانش آموزان که آن چه را که یاد می گیرند در محیط زندگی خود بکار ببرند.
 

ـ کمک به شاگردان برای رشد شخصیتی همه جانبه ای یعنی رشد در زمینه های اجتماعی، عاطفی،اقتصادی،ایمانی،اخلاقی و… که به شکوفا کردن و به فعالیت رساند استعدادهای بالقوه دانش آموزان کمک می کند.
 

ـ کمک به شاگردان برای رسیدن به نوآوری و خلاقیت در برخورد با مسائل و مشکلات زندگی روزمره ی خود.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری فعالیت های فوق برنامه

تعریف عملیاتی فعالیت های فوق برنامه

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فعالیت های کمک برنامه و مکمل

۲-۱-۲۳-فعالیت های مکمل  
۲-۱-۲۴-اهمیت و ضروریت فعالیت های مکمل و فوق برنامه 
۲-۱-۲۵-اهداف فعالیت های مکمل و فوق برنامه 
۲-۱-۲۶-تعاریف فعالیت های مکمل و فوق برنامه 
۲-۱-۲۷-فعالیت مکمل 
۲-۱-۲۸-فعالیت کمک برنامه و مکمل 
۲-۱-۲۹-فعالیت فوق برنامه ی درسی 
۲-۱-۳۰-ماهیت فلسفی فعالیت های مکمل و فوق برنامه 
۲-۱-۳۰-فعالیت های مکمل و فوق برنامه از دیدگاه فلاسفه ی تعلیم و تربیت 
۲-۱-۳۰-۱-دیدگاه ویلیام جیمز 
۲-۱-۳۰-۲-دیدگاه اسپنسر 
۲-۱-۳۰-۳-دیدگاه ادوارد کلاپارد  
۲-۱-۳۰-۴-دیدگاه ژان ژاک روسو 
۲-۱-۳۰-۵-دیدگاه کمینوس 
۲-۱-۳۰-۶-نظریه ی هربارت 
۲-۱-۳۰-۷-نظریه ی جان دیویی 
۲-۱-۳۱-پیشرفت تحصیلی 
۲-۱-۳۲-عوامل مهم تاثیر گذار بر پیشرفت تحصیلی 

 

یشینه تحقیقاتی 
پیشینه داخلی
پیشینه خارجی 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: