مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری در آموزش ۴۱ صفحه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری در آموزش ۴۱ صفحه
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری در آموزش که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۴۱ |
حجم | ۷۱ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری در آموزش را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.
در این فصل ابتدا در ارتباط با تاریخچه استفاده از فناوری در آموزش مطالبی بیان شده سپس به بیان اهمیت آموزش به کمک فناوری اطلاعات و ارتباطات و جنبه های مختلف تاثیر آن در امر آموزش بویژه آموزش فیزیک پرداخته شده است مبحث پایانی این فصل بیان تحقیقات داخلی و خارجی در ارتباط با کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش است .
ابوالحسنی(۱۳۸۸) در پژوهش خود تحت عنوان «استفاده از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات در آموزش ریاضیات » ضمن بیان چگونگی استفاده از فناوری در آموزش ریاضی و اثرات آن در رویکرد های آموزشی و برنامه درسی و همچنین ایجاد فعالیتهای ارزشمند به بیان مزایا ی استفاده از نقش تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات و بعضی محدودیت های استفاده از آن می پردازد که مزایاى استفاده از فاوا شامل: ایجاد انگیزه و علاقه در دانش آموزان براى یادگیرى؛ ایجاد رغبت معلمان در تدریس منابع درسى؛ امکان یادگیرى، براى هر فردى در هر زمان و هر مکانى؛ در دسترس بودن منابع اطلاعاتى در تمام بخشهاى ریاضى و امکان برقرارى ارتباط لازم بین ریاضى و سایر موضوع ها در حداقل زمان؛
جایگزینى پداگوژى جدید و هوشمند به جاى پداگوژى سنتى؛ تعامل دانش آموزان با یکدیگر با استفاده از تشکیل گروههاى کارى اینترنتى در وبلاگ؛ برطرف شدن مشکلاتى نظیر کمبود استادان مجرب و فضاى آموزشى مناسب؛ ذخیره شدن مطالب درسى در حافظه کامپیوتر براى استفاده هاى بعدى؛ تنوع روشهاى یادگیرى در زمینه استفاده از فاوا ، توسط دانش آموزان؛ صرفه جویى در وقت و هزینه به دلیل استفاده از کتابخانه هاى دیجیتالى و جست وجو در سایت هاى مختلف در حین مطالعه؛ یاددهى با استفاده از قابلیت افزودن تصاویر گرافیکى، صوت یا تصویر به طور عینى؛ تبادل اطلاعات و سؤالات معلم با سایر معلمان در زمینه ى ایجاد بانک سؤالات غنى؛ کاهش یافتن فاصله بیش از حد نیازهاى جامعه و آنچه که نظام آموزشى کنونى عرضه می کند.
فهرست مطالب
فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فناوری در آموزش
۱-۲- تاریخچه استفاده از فناوری در آموزش 8
۲-۲- اهمیت و نقش فناوری در آموزش 13
۳-۲- جایگاه و نقش حیاتی فناوری در آموزش وپرورش 16
۴-۲-موانع و مشکلات استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش 18
پیشینه خارجی 21
پیشینه داخلی 27
۱۴-۲- جمع بندی و نتیجه گیری 36
منابع و ماخذ 37
فهرست منابع : 38
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت