مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۷۲
حجم ۲۰۱ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

ما در این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری را مورد بررسی قرار می دهیم. در ابتدا مبانی نظری مدل پذیرش فناوری tam  و تشریح مفهوم صنعت بانکداری را داریم. در ادامه پیشینه تحقیق مدل پذیرش فناوری tam در صنعت بانکداری بصورت کامل آ.رده شده است.

مقدمه مبانی نظری مدل پذیرش تکنولوژی TAM :

مدل پذیرش فناوری توسط دیویس در سال ۱۹۸۶ توسعه یافته است. این مدل توجیه و پیش‌بینی پذیرش سامانه‌های اطلاعاتی  توسط افراد را بیان  می‌کند. TAM به عنوان ابزار دقیق مطالعه برای بررسی پذیرش و استفاده ازتکنولوژی و فناوری اطلاعات با توجه به عناوین مورد تقاضا از کاربرد سامانه اطلاعاتی/ فناوری اطلاعات بکار می‌رود.به طور کلی در بیشتر موارد از دیدگاه برنامه‌ریزی، TAM هدایت، توسعه، نوآوری و اجرای فناوری بین بخش‌های تلفن بانک  فناوری اطلاعات را به طور مفیدتری توانمند می‌کند (یو و همکاران، ۲۰۰۷).   

ارزش مدل پذیرش فناوری پذیرفته شده به عنوان چارچوب مؤثر و به صرفه برای تبیین پذیرش سامانه‌های اطلاعاتی توسط کاربران است (داویس و همکاران، ۱۹۸۹). محققان سامانه‌های اطلاعاتی با بررسی و بررسی‌های مجددTAMاعتبار آن را تائید و دنبال پذیرش سامانه‌های اطلاعاتی متنوع توسط افراد هستند (دول و همکاران، ۱۹۹۸ ).TAMبطور وسیع‌تری توسط محققان و دست اندرکاران برای کمک به پیش‌بینی و مفهوم‌سازی پذیرش استفاده از سامانه‌های اطلاعاتی توسط کاربر می‌باشد (وانگ و همکاران، ۲۰۰۳).TAMدارای توانایی توصیف چگونگی باورهای فردی مشتری است و ارزش عمده پیشنهاد استفاده از آن تا اندازه‌ای درک نگرش به از سیستم فناوری اطلاعات با سایر خدمات بانکداری نوین از جمله تلفن بانک و این که آیا به استفاده از سامانه گرایش دارند یا نه را توصیف می‌کند (یو و همکاران، ۲۰۰۷). 

مدل پذیرش فناوری به مدیران ارشد مسئول برای عرضه و توسعه سیستم فناوری اطلاعات در بانکداری نوین آن-این و به برنامه‌ریزان سامانه‌های اطلاعاتی، مبتنی بر ایجاد گرایش فناوری اطلاعات کاربران کمک می‌کند. این می‌تواند به تغییرات و اصلاحات واقعی در رفتار افراد، یا در نهایت، شناخت بیشتر این دانش به کارشناسان فناوری و بانکی امکان توسعه روشهای جدید برای پشتیبانی از نیازها و انتظارات مشتریان تلفن بانک  فناوری اطلاعات را می‌دهد (یو و همکاران، ۲۰۰۷).

  

یکی از مزایای کلیدی استفاده از TAMبرای درک رفتار کاربردی سامانه است که چارچوبی را برای بررسی اثرمتغیرهای بیرونی روی کارکرد سامانه فراهم می‌کند (هانگ و همکاران، ۲۰۰۱).  طبق TAMپذیرش فناوری اطلاعات توسط تمایل به استفاده واقعی از سامانه تعیین می‌شود، که گرایش نیز با سهولت ادراک‌شده و مفید بودن ادراک‌شده از سامانه تعیین می‌شود. طبق نظر دیویس دو عامل در تعیین نگرش افراد که منجر به پذیرش فناوری می‌شود نقش دارد، این دو عامل ادراکات فرد در مورد سهولت استفاده و مفید بودن فناوری مورد نظر است.

ادراکات فرد در مورد مفید بودن یک فناوری اطلاعاتی به معنی میزانی است که فرد تصور می‌کند که استفاده ازیک فناوری خاص موجب بهبود عملکرد شغلی وی در سازمان می‌شود ویا به انجام بهتر کار مورد نظر کمک می‌کند (دیویس و همکاران، ۱۹۸۹). که این کمک می‌تواند از طریق کاهش زمان انجام وظیفه یا ارایه اطلاعات به هنگام باشد. تحقیقات زیادی که در زمینه سامانه‌های اطلاعاتی انجام شده، نشان داده است که مفید بودن درک شده تأثیر مهمی بر قصد استفاده از فناوری مورد نظر دارد. در واقع دلیل اصلی استفاده افراد از فناوری‌های اطلاعاتی در بانکداری نوین از جمله تلفن بانک  این است که افراد استفاده از این سامانه‌ها را برای انجام عملیات مورد نظر مفید می‌دانند.

ادراکات فرد در مورد سهولت استفاده به درجه‌ای اطلاق می‌شود که شخص معتقد است که یادگیری نحوه استفاده و کار کردن با یک سامانه خاص نیازمند تلاش اندکی از لحاظ ذهنی  می‌باشد (دیوییس و همکاران، ۱۹۸۹). این دو عامل بر طرز نگرش فرد نسبت به استفاده از یک سامانه خاص تأثیر می‌گذارند و طرز نگرش بر تمایل فناوری اطلاعات فرد به استفاده از سامانه مورد نظر تأثیر می‌گذارد و تمایل به استفاده واقعی از سامانه منجر خواهد شد. طرز نگرش نسبت به سامانه، ارزیابی فرد از مطلوبیت استفاده از یک سامانه اطلاعاتی است و تمایل فناوری اطلاعات یا قصد استفاده کننده میزان احتمال بکارگیری سامانه توسط فرد است (لو و همکاران، ۲۰۰۳).  

فهرست مطالب
۲-۱- مقدمه۱۲
۲-۱-۲-تئوری عمل منطقی۱۳
۲-۱-۳-تئوری رفتار برنامه ریزی شده۱۵
۲-۱-۴-مدل  پذیرش تکنولوژی۱۶
۲-۱-۵-توسعه تحقیقات TAMدر طول زمان۱۹
۲-۱-۵-۱- دوره معرفی مدل۱۹
۲-۱-۵-۲- دوره اعتبارسنجی مدل ۲۰
۲-۱-۵-۳- دوره توسعه مدل۲۱
۲-۱-۵-۴- دوره تکامل مدل۲۲
۲-۱-۶- پیشنهاد افزودن متغیرهایی برای شرایط ایران۲۴
۲-۱-۶-۱- عواطف و احساسات۲۴
۲-۱-۶-۲- هنجارهای اجتماعی۲۴
۲-۱-۶-۳- بروندادهای اجتماعی۲۵
۲-۱-۷- مدل اصلاح شده برای شرایط ایران۲۵
۲-۲-مشتری‌گرایی۲۶
۲-۳-فرایند پذیرش۲۷
۲-۴-تئوری انتشار نوآوری۲۸
۲-۴-۱-فاکتورهای مؤثر در انتشار و گسترش نوآوری‌ها و محصولات جدید۲۹
۲-۵- سیر تحول فناوری اطلاعات در صنعت بانکداری۳۰
۲-۵-۱- دوره اول: اتوماسیون پشت باجه ۳۱
۲-۵-۲- دوره دوم: اتوماسیون جلوی باجه۳۱
۲-۵-۳- دوره سوم: متصل کردن مشتریان به حساب‌هایشان۳۲
۲-۵-۴- دوره چهارم: یکپارچه‌سازی سامانه‌ها و مرتبط کردن مشتریان با کل عملیات بانکی۳۲
۲-۶-تعریف و مفهوم بانکداری الکترونیک۳۳
۲-۶-۱-دستورالعمل FDIC34
۲-۷- مزایای بانکداری۳۵
۲-۸- زیر ساخت‌های‌ بانکداری ۳۷
۲-۸-۱- زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی مناسب۳۷
۲-۸-۲-امنیت تبادل اطلاعات۳۷
۲-۸-۳-زیرساخت‌ها حقوقی و قانونی مناسب(مقررات)۳۸
۲-۸-۴-آمادگی فرهنگی جامعه و بنگاه‌های اقتصادی۳۸
۲-۹-انواع کانال‌های ارائه خدمات الکترونیکی۳۹
۲-۹-۱- بانکداری خانگی۴۰
۲-۹-۲- صفحات وب۴۰
۲-۹-۳-بانکداری تلفنی۴۰
۲-۹-۴- خدمات بانکی مبنی بر تلویزیون۴۱
۲-۹-۵- بانکداری از طریق تلفن همراه۴۱
۲-۹-۶-دستگاه‌های خودپرداز اتوماتیک۴۲
۲-۱۰-پیشینه تحقیق۴۲
۲-۱۰-۱سوابق داخل کشور۴۲
۲-۱۰-۲-سوابق تحقیقاتی خارج از کشور۴۷
۲-۱۰-۳- نتایج آماری به دست آمده از سایر مطالعات ۵۱
۲-۱۲- تعاریف اصطلاحات بکار رفته در تحقیق۵۲
منابع

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: