مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی ۲

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی ۲

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی بصورت جامع و کامل در قالب ۵۴ صفحه برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵۴
حجم ۲۰۸ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

جینگ و یانگ  (۱۹۹۰)، کارآفرینی سازمانی را بعنوان فرایند توسعه محصولات یا بازارهای جدید تعریف می کنند. کوراتکو، منتاگنو و هورنسبای  (۱۹۹۰)، کارآفرینی سازمانی را بعنوان ایجاد کسب و کارهای جدید در درون چارچوب شرکت های مادر توصیف می نمایند. در قسمت اول به مبانی نظری کارآفرینی سازمانی میپردازیم که در آن مفاهیم و تعاریف کارآفرینی،  مفهوم کارآفرینی سازمانی، ضرورت و اهمیت کارآفرینی سازمانی، ساختار سازمان کارآفرین ،ابعاد و مدلها  برریس می شوند.بخش دوم پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی می باشد که در آن پژوهش های داخلی و خارجی کارآفرینی سازمانی آورده شده است.

کارآفرینی سازمانی

نیاز به نوآوری در خدمات و محصولات و از طرفی داشتن کارکنانی کارآفرین باعث شده است بسیاری از سازمان ها به تجدید نظر در ساختار سازمانی خود بپردازند. این سازمان ها، کارآفرینی و نوآوری را بعنوان فرهنگ سازمانی تلقی می کنند، تا سازمان مربوطه بطور اثربخش تری به حیات خود ادامه دهد (عزتی و سید تقوی، ۱۳۸۸، ص۴۳). در واقع امروزه، نقش کارآفرین بعنوان موتور توسعه اقتصادی، قهرمان توسعه صنعتی، محرک و مشوق سرماﻳﻪگذاری، گزینه اصلی انتقال فناوری، گزینه-رفع خلل و تنگناهای بازار و گزینه اصلی ایجاد اشتغال است (فدائی کیوانی و نساج حسینی،۱۳۸۷،ص۵).

تا اوایل دهه ۱۹۷۰ تحقیقات در زمینه کارآفرینی بر اقدامات یا ویژگی های افراد متمرکز بود. محققان متعاقباً تشخیص دادند که خود سازمان ها نیز مبادرت به فعالیت های کارآفرینانه می-نمایند(بورگلمن ،۱۹۸۳، نقل از شوقی و صالحی،ص۴). این امر باعث شکل گیری ایده کارآفرینی سازمانی گردید. کارآفرینی سازمانی مفهومی است که بر سازمان نه بر افراد، و بر فرهنگ-ها و فرایندهای سازمانی متمرکز است (کورنوال و پرلمن ،۱۹۹۰،ص۳۷).کارآفرینی عامل اصلی ایجاد خلاقیت و نوآوری در سازمان های امروزی بوده و سازمان ها در اکثر کشورهای توسعه یافته، در حال انتقال از حالت بوروکراتیک به وضعیت کارآفرینی سازمانی می باشند. شومپیتر، کارآفرینی را عامل محرک رشد اقتصادی می-داند و از آن بعنوان پایه و اساس توسعه یاد می کند (سندیپ، پلاکر و یان ،۲۰۰۷،ص۱۶۳).

در این راستا، کارآفرینی سازمانی دریچه ای بسوی بهره برداری از مزایای رقابتی ماندگار، نوآوری و پیشگامی برای سازمان ها  محسوب می شود (کوارتکو و همکاران،۲۰۰۵،ص۲۹۹). رقابت و مبارزه سازمان ها برای برخی پیامدهای مطلوب نظیر مشتریان، سهم بازار، رتبه سازمان و یا منابع مورد نیاز است (کالتر  به نقل از جعفر زاده، ۱۳۸۶، ص۷).همچنین نوآوری برای سازمان هایی که در پی بقا و اثربخشی هستند یک نیاز اساسی است و بسیاری از سازمان ها شدیداً بدنبال روش ها و رویکردهای نوآورانه و کارآفرینانه بمنظور بهبود اثربخشی، کارآمدی و انعطاف پذیری هستند. در همین راستا کارآفرینی سازمانی بسرعت در حال تبدیل شدن به یک سلاح انتخابی برای بسیاری از سازمان ها است. کارآفرینی سازمانی تلاشی برای ایجاد ذهنیت و مهارت های کارآفرینانه و همچنین وارد ساختن این ویژگی ها و ذهنیت ها به درون فرهنگ و فعالیت-های سازمان است(استونر و همکاران،۱۹۹۵، ترجمه پارساییان و اعرابی،۱۳۷۹،ص۲۵).

در شرایط کنونی که سازمان ها با مسائلی چون تغییر و تحولات سریع فناوری، رقابت پیچیده، رشد سریع تعداد رقبای جدید، تنوع نیازها و خواسته های مشتریان و میل کلی به بالا بردن بازدهی و بهره وری، روبرو هستند، کسب و کارهایی می توانند قدرت رقابت داشته باشند که با برعهده گرفتن نقشی فعال و تأثیرگذار از کارآفرینی سازمانی که بعنوان عامل تحریک و تقویت رقابت، نوآوری و روان کننده تغییر و عامل تعادل در اقتصاد پویا یاد می شود، پشتیبانی نمایند، اما تحقیقات گوناگون نشان می دهند علیرغم اینکه سازمان ها اهمیت نوآوری و کارآفرینی را برای رقابت در دنیای امروز پذیرفته اند، اما بدلیل نبود زیرساخت مناسب در ایجاد نوآوری و کارآفرینی موفق نبوده اند(ژنگ و همکاران،۲۰۰۹،ص۱۹). 

فهرست مطالب
فصل دوم(ادبیات  و  پیشینه  پژوهش)    ۱۰
مقدمه    ۱۱

مبانی نظری در مورد کارآفرینی سازمانی

۱-۲-کارآفرینی سازمانی    ۱۱
۲-۱-۱٫ مفاهیم و تعاریف کارآفرینی    ۱۲
۲-۱-۲٫ انواع کارآفرینی از دیدگاه صمد آقایی (۱۳۸۲)    ۱۴
۲-۱-۳٫ مفهوم کارآفرینی سازمانی    ۱۵
۲-۱-۴٫انواع کارآفرینی سازمانی از دیدگاه (تورنبری،۲۰۰۳)    ۱۷
۲-۱-۵٫ ضرورت و اهمیت کارآفرینی سازمانی    ۱۸
۲-۱-۶٫ رشد و توسعه کارآفرینی سازمانی    ۱۸
۲-۱-۷٫ موانع و محدودیت‌های کارآفرینی سازمانی    ۱۹
۲-۱-۸٫ سازمان کارآفرین    ۱۹
۲-۱-۹٫ ویژگی های سازمان کارآفرین    ۱۹
۲-۱-۱۰٫ مقایسه‌ ویژگی های سازمان های سنتی و سازمان های کارآفرین    ۲۰
۲-۱-۱۱٫ ساختار سازمان کارآفرین    ۲۱
۲-۱-۱۲٫ عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی از دید مقیمی(۱۳۸۷)    ۲۲
۲-۱-۱۳٫ ابعاد کارآفرینی سازمانی    ۲۳
۲-۱-۱۴٫ مدل های کارآفرینی سازمانی    ۲۴

مروری بر پژوهش های کارآفرینی سازمانی

پژوهش های داخلی کارآفرینی سازمانی

پژوهش های خارجی کارآفرینی سازمانی

۲-۳-۳٫ مدل مفهومی تحقیق    ۵۳
فهرست منابع

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: