مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی ۳
مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی ۳
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی بصورت جامع و کامل در قالب ۷۹ صفحه برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۷۹ |
حجم | ۷۹۸ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
کارآفرینی سازمانی به معنای اجرای فرایند کارآفرینی در داخل سازمان و با استفاده از خصوصیاتی همچون روحیه پشتکار، ریسک پذیری، خلاقیت و نوآوری میباشد که طی آن گروهی از افراد درون سازمان تبدیل به موتور توسعه آن میگردند. به عبارت دیگر، کارآفرینی شرکتی به مفهوم تعهد یک سازمان به ایجاد و مصرف محصولات جدید ، فرآیندهای تازه و نظام سازمانی نوین است (کرباسی و همکاران، ۱۳۸۱).
هدف از نوشتار حاضر مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی می باشد که در بخش اول مبانی و چارچوب نظری کارآفرینی سازمانی مورد بررسی قرار می گیرد و در بهش دوم که پیشینه پژوهش کارآفرینی سازمانی است پیشینه تحقیقات انجام شده کارآفرینی سازمانی در داخل و خارج از کشور اورده شده است.
تصور می شود که کارآفرینی سازمانی فرایندی باشد که بتواند تلاش های سازمان را برای نوآوری مداوم و فائق آمدن موثر بر واقعیت های رقابتی که سازمان ها هنگام رقابت کردن در بازارهای بین المللی با آن مواجه می شوند تسهیل نماید.رفتارها و ویژگی های کارآفرینانه برای تمام سازمان ها و با هر اندازه ای به منظور موفقیت و رشد در محیط های رقابتی ضروری هستند(کوراتکو و هاتجس،۲۰۰۲). تا قبل از دهه۷۰ تحقیق درباره کارآفرینی بر اقدامات یا مشخصات افراد متمرکز بود. تحقیقات بعدی نشان دادند که خود سازمان ها فعالیت های کارآفرینانه را به عهده گرفته اند(میلر،۱۹۸۲). این موضوع اندیشه کارآفرینی سازمانی را ایجاد کرد. کارآفرینی سازمانی بیش از اینکه روی چگونگی انجام کار متمرکز باشد بر این مطلب تمرکز دارد که سازمان ها چه کاری انجام می دهند. همچنین کارآفرینی سازمانی بیش از تمرکز بر افراد و فرهنگ ها و فرایندهای آموزشی که سازمان آنها را در بر می گیرد مفهومی است که روی سازمان متمرکز است.(کرنوال و پرلمن،۱۹۹۳)
فهرست مطالب
مبانی نظری کارآفرینی سازمانی
۲-۲- کارآفرینی سازمانی ۷۲
۲-۲-۱- مفهوم و تعاریف کارآفرینی ۷۲
۲-۲-۲- تاریخچه کارآفرینی ۷۴
۲-۲-۳- تعریف کارآفرین ۷۵
۲-۲-۳-۱- صفات و ویژگی های کارآفرینان ۷۶
۲-۲-۴- انواع کارآفرینی ۷۹
۲-۲-۴-۱- کارآفرینی فردی ۸۰
۲-۲-۴-۲- کارآفرینی درون سازمانی ۸۰
۲-۲-۴-۳- کارآفرینی سازمانی ۸۰
۲-۲-۴-۴- کارآفرینی شرکتی ۸۱
۲-۲-۴-۵- کارآفرینی اداری ۸۲
۲-۲-۴-۶- کارآفرینی از راه دور ۸۲
۲-۲-۴-۷- کارآفرینی فرصت گرایانه ۸۲
۲-۲-۴-۸- کارآفرینی اطلاعاتی ۸۳
۲-۲-۴-۹- کارآفرینی دولتی ۸۳
۲-۲-۴-۱۰- کارآفرینی اکتسابی ۸۳
۲-۲-۵- تعریف کارآفرینی سازمانی ۸۳
۲-۲-۵-۱- ویژگی های کارآفرینان سازمانی ۸۶
۲-۲-۵-۲- عوامل موثر بر کارآفرینی سازمانی ۸۸
۲-۲-۵-۲-۱- عوامل زمینه ای موثر بر کارآفرینی سازمانی ۸۹
۲-۲-۵-۲-۲- عوامل ساختاری موثر بر رفتار کارآفرینی سازمانی ۸۹
۲-۲-۵-۳- ویژگی های سازمان های کارآفرین ۹۱
۲-۲-۵-۳-۱- ابعاد ساختاری ۹۱
۲-۲-۵-۳-۲- ابعاد محتوایی ۹۴
۲-۲-۵-۴- موانع و محدودیت های کارآفرینی در سازمان ۹۵
۲-۲-۶- الگوهای کارآفرینی در سازمان ۹۶
۲-۲-۶-۱- الگوی کارآفرینی سازمانی کورنوال و پرلمن ۹۶
۲-۲-۶-۲- مدل ترغیب کارافرینی کوراتکو و هاجتس ۹۷
۲-۲-۶-۳- مدل کارآفرینی سازمانی فرای ۹۹
۲-۲-۶-۴- مدل۴E 100
۲-۲-۶-۵- مدل کارآفرینی سازمانی آنتونیک و هیسریچ ۱۰۱
۲-۲-۶-۶- مدل کارآفرینی سازمانی کوراتکو و همکارانش ۱۰۷
۲-۲-۶-۷- مدل کارآفرینی اکهس و نک ۱۰۹
۲-۲-۶-۸- مدل کارآفرینی سازمانی تامپسون ۱۱۰
۲-۴- پیشینه تحقیقات انجام شده کارآفرینی سازمانی در داخل و خارج از کشور ۱۱۳
۲-۴-۱- تحقیقات انجام شده کارآفرینی سازمانی در خارج از کشور ۱۱۳
۲-۴-۲- تحقیقات انجام شده کارآفرینی سازمانی در داخل کشور ۱۱۶
منابع و ماخذ
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت