مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن ۲

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن ۲

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن بصورت کامل و جامع و با منابع جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۹۵
حجم ۳۸۹ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن ۲

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن ۲​​​​​​ بصورت کامل و جامع و با منابع جدید

مقدمه
کارت امتیازی متوازن، شاخص‌های مالی سنتی را حفظ می‌کند، اما شاخص‌های مالی تنها داستانی است از وقایع گذشته، یک داستان کافی برای شرکت‌های عصر صنعتی. این شاخص‌های مالی به تنهایی ناکافی هستند، در عین حال این شاخص‌ها جهت هدایت و ارزیابی شرکت‌های عصر اطلاعاتی در زمینه خلق ارزش از سرمایه گذاری بر روی مشتریان، تأمین کنندگان، پرسنل، فرآیندها، تکنولوژی و نوآوری لازم هستند. کارت امتیازی متوازن، شاخص‌های مالی از عملکرد گذشته را با شاخص‌هایی از تعیین کننده‌ های عملکرد آینده تکمیل می‌کند. اهداف و شاخص‌های کارت امتیازی از استراتژی و چشم انداز سازمان تعیین شده‌اند. این اهداف و شاخص‌ها به عملکرد سازمان در چهار منظر می‌نگرند: مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی، و رشد و یادگیری.این چهار منظر چهارچوبی را برای کارت امتیازی متوازن فراهم می‌کنند.

سیر تکاملی کارت امتیازی متوازن 
۲-۲-۳-۱- کارت امتیازی متوازن نسل اول:
ایده ی اولیه اولیه کارت امتیازی متوازن برای کسب و کار حاصل مشاوره با بعضی شرکتها به منظور تعیین یک فرآیند برنامه ریزی وکنترل عملکرد مناسب برای همه ۱۹۹۰ میلادی بود (اولیاء، ۱۳۸۴ )
در سال ۱۹۹۰ دیوید نورتن و رابرت کاپلان عهده دار انجام مطالعه ای با عنوان ((ارزیابی عملکرد در سازمانهای آینده)) شدند. این کار در پاسخ به اعلام نیاز سازمانهایی انجام گرفت که شاخصهای مالی را برای ارزیابی عملکردشان بکار  می بردند و به این نتیجه رسیده بودند که این شاخصها بیش از پیش کهنه و ناکارامد هستند. در واقع احساس می شد که ارزیابی های سنتی دیگر پاسخگوی نیازهای سازمان و ضرورت های آنان برای تکاپوهای پیشروانه و آینده نگری هایشان در مدیریت راهبردهای آنان نیست (سلیم پور وشیخان، ۱۳۸۴)

نتیجه کار کاپلان و نورتن که روی ۱۲ شرکت انجام شد بیان کننده این نکته بود که اکثر شرکتهای موفق اهداف استراتژیک خود را در چهار مقوله مالی مشتری فرآیند های داخلی  یادگیری و رشد تعیین می کنند و از این چهار دیدگاه عملکرد خود را ارزیابی می کنند. نتایج تحقیق در سال ۱۹۹۲ در اچ بی آر  منتشر شد. پس از انتشار این مقاله و چهار سال مشاوره در شرکتها در زمینه ارزیابی عملکرد آنها کتاب کارت امتیازی متوازن  را توسط انتشارات اچ بی اس  در سال ۱۹۹۶ منتشر کردند و به این ترتیب روش ارزیابی متوازن معرفی گردید (ابن الرسول، ۱۳۸۴).

۲-۲-۳-۲- کارت امتیازی متوازن نسل دوم
کاپلان و نورتن در دومین مقاله خود در سال ۱۹۹۳ بیان کردند که کارت امتیازی متوازن علاوه بر اینکه یک سیستم اندازه گیری است یک سیستم مدیریتی نیز می باشد و همچنین بر نقش چشم انداز و ماموریت و استراتژی سازمان در آن تاکید کردند. آنها بیان داشتند که بسیاری از شرکتها از سنجه های عملیاتی زیادی برای ارزیابی فعالیت ها استفاده می کنند. اما بسیاری از این سنجه ها از پایین به بالا هستند و از نیازهای موردی نشات گرفته اند.
ولی سنجه های کارت امتیازی بر اهداف استراتژیک سازمان و نیازهای رقابتی آن استوار می باشند. در این روش با ملزم کردن مدیران به انتخاب تعداد محدودی از سنجه های کلیدی در هر یک از چهار وجه کارت امتیازی به تمرکز بر روی چشم انداز استراتژیک کمک می کند (ریگبی ، ۲۰۰۱: ۱۲۴).

۲-۲-۳-۳- کارت امتیازی متوازن نسل سوم
کاپلان نورتن در سال ۱۹۹۶ شکل توسعه یافته تری از کارت امتیازی متوازن را به عنوان یک سیستم مدیریت استراتژیک ارائه کردند آنان عنوان کردند که:((سیستمهای سنتی مدیریت در برقراری ارتباط بین استراتژیهای بلند مدت شرکت با فعالیتهای کوتاه مدت آن ناتوان هستند. اما مدیرانی که از کارت امتیازی متوازن استفاده می کنند مجبور نیستند که بر سنجه های مالی کوتاه مدت به عنوان معیار منحصر به فرد عملکرد شرکت تکیه کنند)). کارت امتیازی به آنها اجازه می دهد که چهار فرآیند مدیریتی جدید را آغاز کنند که جداگانه ودر ترکیب با هم به برقراری ارتباط بین اهداف استراتژیک بلند مدت و فعالیتهای کوتاه مدت کمک می کنند (قلیزاده،۱۳۸۹).

۱٫    فرآیند اول: بیان آشکار و تفسیر استراتژی و چشم انداز سازمان
۲٫    فرآیند  دوم: اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط بین اهداف بلند مدت و شاخص های استراتژیک
۳٫    فرآیند سوم: برنامه ریزی و تنظیم اهداف کوتاه مدت به منظور هم سویی با اقدامات استراتژیک
۴٫    فرآیند چهارم: ارتقای یادگیری و بازخورد استراتژیک

فهرست مطالب

کارت امتیازی متوازن
۲-۲-۱- نظام کارت امتیازی متوازن    ۲۴
۲-۲-۲- تعاریف و مفاهیم  کارت امتیازی متوازن    ۲۴
۲-۲-۳- سیر تکاملی کارت امتیازی متوازن    ۲۶
۲-۲-۳-۱- کارت امتیازی متوازن نسل اول    ۲۶
۲-۲-۳-۲- کارت امتیازی متوازن نسل دوم    ۲۷
۲-۲-۳-۳- کارت امتیازی متوازن نسل سوم    ۲۷
۲-۲-۴-روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد    ۳۳
۲-۲-۵-  ویژگیهای نظام ارزیابی عملکرد سازمانی کارآمد    ۳۵
۲-۲-۶- مدل های ارزیابی عملکرد    ۳۵
۲-۲-۶-۱- مدل سینک و تاتل (۱۹۸۹)    ۳۶
۲-۲-۶-۲- ماتریس عملکرد (۱۹۸۹)    ۳۷
۲-۲-۶-۳-  تحلیل ذینفعان (۲۰۰۱)    ۳۸
۲-۲-۶-۴- چارچوب مدوری و استیپل (۲۰۰۰)    ۳۹
۲-۲-۶-۵- الگوی فیشر برای ارزیابی عملکرد    ۴۰
۲-۲-۶-۶- مدل تعالی سازمانی اروپا (EFQM)    ۴۰
۲-۲-۶-۷- مدل دمینگ     ۴۱
۲-۲-۶-۸- مدل مالکولم بالدریج    ۴۲
۲-۲-۶-۹- مدل تعالی در کسب و کار کانجی(KBEM)    ۴۲
۲-۲-۷- کارت امتیازی متوازن مدلهای ارزیابی متوازن عملکرد    ۴۳
۲-۲-۸- بررسی سیستم های ارزیابی عملکرد و انتخاب مناسب ترین سیستم    ۴۴
۲-۲-۸-۱- دلایل انتخاب کارت امتیازی متوازن    ۴۴
۲-۲-۹- معرفی وروابط بین ابعاد استراتژی (سنجه های مالی وغیرمالی)    ۴۷
۲-۲-۱۰- منظرهای روش کارت ارزیابی متوازن     ۴۹
۲-۲-۱۰-۱- منظر مالی    ۵۰
۲-۲-۱۰-۲-منظر مشتری    ۵۴
۲-۲-۱۰-۳- منظر فرآیندهای داخلی کسب و کار    ۵۸
۲-۲-۱۰-۴- منظر یادگیری و رشد    ۶۳
۲-۲-۱۰-۴-۱- اندازه گیری شاخص رضایت کارکنان    ۶۵
۲-۲-۱۰-۳-۲- اندازه گیری شاخص نگهداری کارکنان    ۶۶
۲-۲-۱۰-۳-۳- اندازه گیری شاخص بهره وری کارکنان    ۶۶
۲-۲-۱۱- روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد    ۶۸
۲-۲-۱۱-۱- برطرف کردن مانع مربوط به انتقال استراتژی    ۶۸
۲-۲-۱۱-۲- برطرف کردن مانع مربوط به عدم هم‌سویی کارکنان    ۶۹
۲-۲-۱۱-۳- برطرف کردن مانع مربوط به عدم تخصیص منابع لازم    ۶۹
۲-۲-۱۱-۴- برطرف کردن مانع مربوط به عدم تعهد مدیریت ارشد    ۷۰
۲-۲-۱۲- توازن در ارزیابی متوازن    ۷۰
۲-۲-۱۲-۱- توازن بین سنجه‌های مالی و غیر مالی (از لحاظ اهمیت)    ۷۰
۲-۲-۱۲-۲- توازن بین ذینفعان داخلی و خارجی سازمان    ۷۱
۲-۲-۱۲-۳-  توازن بین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت    ۷۱
۲-۲-۱۲-۴- توازن بین شاخص‌های هادی و تابع عملکرد    ۷۱
۲-۲-۱۳- اساس موفقیت    ۷۲
۲-۲-۱۳-۱- حمایت مدیریت ارشد    ۷۲
۲-۲-۱۳-۲- مدیریت پروژه    ۷۲

بخش: پیشینه تحقیق
۲-۳-۸ – پژوهش های داخلی    ۸۱
۲-۳-۹-  تحقیقات خارجی    ۸۳

منابع

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: