مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی ۱۰۴ صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی ۱۰۴ صفحه

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۰۴
حجم ۱۹۷ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری الکترونیکی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 

 

 

 

 

یادگیری الکترونیکی شیوه‌ای جدید در آموزش است که بسیاری از محدودیت‌های آموزش سنتی را حذف می‌کند و اگر چه بعضی از مشکلات خاص خود را به همراه دارد، اما این شیوه آموزشی تأثیر زیادی بر مدارس، مؤسسات و سازمان‌ها دارد و تأثیر عمده‌ی آن بر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می‌باشد(هارپر، چن، ین ،۲۰۰۴). هدف یادگیری الکترونیکی عبارت است از توسعه به وجود آمدن تنوع در ظرفیت آموزش عالی کشور از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات، پاسخگویی به نیازهای جامعه‌ی امروز و جامعه‌ی فردا، برای بهترین کیفیت و انعطاف‌پذیری و کمترین هزینه برای ارائه دادن آموزش(صفوی ، ۲۰۰۸).

 

 

 

برای اجرای یادگیری الکترونیکی، در سطح نظام آموزشی باید به چند محور توجه شود: تمهید مقدمات، قلمرو عملیات، مراکز مجری، مدیریت و سازمان، مقاطع مورد عمل، برنامۀ درسی و نحوۀ اعطای مدرک رسمی(مجیدی،۱۳۸۸).

 

 

زیر محورهایی که برای این محورها در نظر گرفته شده‌اند به شرح زیر می باشد:
•    تمهید مقدمات: ایجاد مؤسسه‌‌‌‌‌‌های یادگیری، پذیرش رویکرد تلفیقی به روش‌های آموزشی و انعقاد توافقنامه‌های فی ما بین واحدهای مربوط ؛
•    قلمرو عملیات: تمام گروه‌های برخوردار از یادگیری الکترونیکی ؛
•    مراکز مجری: مراکز مجاز ؛
•    مدیریت وسازمان: تعیین خط مشی، تعریف استاندارد، تفکیک و واگذاری تصدی‌گری در اجرا، طراحی و تدوین نظام مدیریت یادگیری فراگیر، کنترل و نظارت، ارزیابی و رتبه بندی مراکز ؛
•    مقاطع مورد عمل: آموزش‌های رسمی و غیر رسمی ؛
•    برنامۀ درسی: کلاس مجازی، تعریف استاندارد، ارزشیابی دربدو ورود و حین تحصیل، ارزشیابی مستمر، تعامل چند سویه از طریق ویدئو کنفرانس، پست الکترونیکی و فرم‌های مباحثه و گفت و گوهای علمی ؛
•    اعطای مدرک رسمی: تدارک امتحانات حضوری و غیر حضوری پایانی .   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری یادگیری الکترونیکی

تعریف عملیاتی یادگیری الکترونیکی

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش یادگیری الکترونیکی

۲    مقدمه    11
۲-۱    فناوری اطلاعات و ارتباطات    12
۲-۲    تعامل در آموزش از راه دور    13
۲-۲-۱    تعامل استاد – دانشجو    14
۲-۲-۲    تعامل دانشجو – دانشجو    14
۲-۲-۳    تعامل دانشجو – محتوا    14
۲-۲-۴    تعامل استاد – محتوا    15
۲-۲-۵    تعامل استاد – استاد    15
۲-۲-۶    تعامل محتوا – محتوا    15
۲-۳    مراحل تکامل فناوری آموزشی    16
۲-۳-۱    فناوری توزیعی    17
۲-۳-۲    فناوری اشتراکی    17
۲-۳-۳    فناوری تعاملی    18
۲-۴    نظریه‌های مورد استفاده در فناوری‌آموزشی    19
۲-۴-۱    نظریه رفتارگرایی    20
۲-۴-۲    نظریۀ شناخت گرایی    20
۲-۴-۳    نظریۀ سازنده گرایان    21
۲-۵    دسته‌بندی آموزش الکترونیکی    22
۲-۵-۱    یادگیری شخصی    22
۲-۵-۲    یادگیری جمعی    22
۲-۵-۳    کلاس های مجازی    23
۲-۶    آموزش از راه دور    23
۲-۶-۱    نسلهای آموزش از راه دور    26
۲-۶-۲    تاریخچه آموزش از راه دور در ایران    28
۲-۷    آموزش مجازی    28
۲-۷-۱    شیوه‌های آموزش مجازی    32
۲-۷-۲    عناصر آموزش مجازی    34
۲-۷-۳    هدف‌های برنامه درسی    34
۲-۷-۴    فعالیت‌های یادگیری    35
۲-۷-۵    مواد و منابع یادگیری    35
۲-۷-۶    محتوای الکترونیکی    36
۲-۷-۷    استانداردهای محتوای الکترونیکی    37
۲-۷-۸    ابرداده ها    37
۲-۷-۹    بررسی استانداردهای آموزش و فراگیری الکترونیکی    38
۲-۷-۱۰    سامانه مدیریت یادگیری    39
۲-۷-۱۱    نقش معلم در محیط‌های یادگیری الکترونیکی    41
۲-۷-۱۲    مهارت‌های موردنیاز یادگیرنده الکترونیکی    43
۲-۷-۱۳    مهارت به کارگیری رایانه    48
۲-۷-۱۴    مهارت در به کارگیری ابزارهای اینترنتی و سامانه‌های مدیریت یادگیری    48
۲-۷-۱۵    مهارت در به کارگیری تجارب اولیه    48
۲-۷-۱۶    مدیریت زمان    49
۲-۷-۱۷    مهارت‌های زبانی    49
۲-۷-۱۸    مهارت‌های نوشتاری    50
۲-۸    رضایت تحصیلی    60
۲-۸-۱    خودتوانی اینترنتی یادگیرنده    62
۲-۸-۲    پاسخگویی به موقع مدرس    63
۲-۸-۳    انعطاف پذیری دوره یادگیری الکترونیکی    63
۲-۸-۴    کیفیت دوره یادگیری الکترونیکی    63
۲-۸-۵    کیفیت فناوری    63
۲-۸-۶    سودمندی سامانه    64
۲-۸-۷    سهولت استفاده از سامانه    64
۲-۸-۸    تنوع در ارزیابی    64
۲-۹    پیشرفت تحصیلی    65
۲-۱۰    ارزشیابی کیفیت دوره‌های یادگیری الکترونیکی    68
۲-۱۱    جایگاه مهارت‌های یادگیرنده الکترونیکی در برنامه درسی دانشگاه‌های مجازی    70
۲-۱۲    پیشینه پژوهش    74
۲-۱۲-۱    پژوهشهای انجام شده خارجی    74
۲-۱۲-۲    پژوهشهای انجام شده داخلی    78
۲-۱۳    جمع بندی    87

 

 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: