مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت

مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت

مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت در ۴۰ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۰
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت در ۴۰ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 


قسمتی از مبانی نظری متغیر:

انگیزه یا  انگیزش

انگیزه حالتی است که موجود زنده را به فعالیت وادار می‌کند، و فعالیت او را در جهتی سوق می‌دهد، حالتی که انگیزه در موجود زنده به وجود می‌آورد، انگیزش می‌نامند (گنجی، ۱۳۹۲). انگیزه نیروی هشیار یا ناهشیاری است که فرد را به عمل کردن و گاهی عمل نکردن تحریک می‌کند، بدین ترتیب انگیزه‌ها، علت ها هستند، طبق فرهنگ لغات، علت‌ها، نیروهایی هستند که تأثیر یا عملی را بوجود می‌آورند، بنابراین انگیزش، بررسی نیروهایی است که موجب رفتار می‌شود یا همان دلایل رفتار را شامل می‌شود (زیمرمن و شانک، ۲۰۱۱).

انگیزش نیروی محرکه فعالیت‌های انسانی و عامل جهت دهنده رفتار فرد است. انگیزش را به موتور و فرمان اتومبیل تشدید کرده‌اند (شلنبرگ، ۲۰۱۲).

انگیزش عامل فعال ساز رفتار انسان است، انگیزش به عواملی اشاره دارد که به رفتار نیرو می‌بخشد و به آن جهت می‌دهد. به همین جهت ادعا می‌شود که از لحاظ پرورشی، انگیزش هم هدف است و هم وسیله.

انگیزه عاملی است درونی که رفتار شخص را برمی‌انگیزاند، جهت می‌دهد و آن را هماهنگ می‌سازد، انگیزه را به طور مستقیم نمی‌توان مشاهده کرد، ولی وجود آن را از روی رفتار می‌توان استنباط کرد. هر انگیزه‌ای معمولاً دو عنصر اساسی دارد:

۱٫ سائق، فرایندهای درونی بخصوصی است که شخص را به عمل برمی‌انگیزاند

۲٫ هدف یا پاداش ، به محض رسیدن به آن حالت انگیزش پایان می‌یابد، پس از رسیدن به هدف یا کسب پاداش، رفتار لااقل برای مدتی از سلطه انگیزه خارج می‌شود، انگیزش یک فرایند درونی است که رفتار را جهت دهی می‌کند، و دارای شدت و جهات مختلف می‌باشد، انگیزش، برای انجام دادن کاری، می‌تواند به چند طریق روی دهد، انگیزش می‌تواند یک ویژگی شخصیت باشد، انگیزش می‌تواند از ویژگی‌های درونی تکلیف حاصل شود، انگیزش می‌تواند از منابع بیرونی تکلیف نیز حاصل شود، انگیزش را می‌توان به موتور و فرمان اتومبیل تشبیه کرد. انگیزه و انگیزش غالباً به صورت مترادف به کار می‌روند، با این حال، می‌توان انگیزه را دقیق‌تر از انگیزش دانست، به این صورت که انگیزش را عامل کلی رفتار، اما انگیزه را علت اختصاصی یک رفتار خاص به حساب آورد، انگیزه‌ها، سازه‌های فرضی هستند، آن‌ها را نظریه‌پردازان ساخته‌اند، تا رفتار را قابل فهم تر و پیش‌بینی پذیرتر کنند (حسن زاده، ۱۳۹۳).

به علت تأثیر انگیزش بر تمامی ابعاد رشد، یادگیری و آموزش، توانمندی علمی و عملی دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت و انجام پژوهش‌های بنیادی کیفی دراین‌باره، ضرورتی گریزناپذیر است.



۱-Motivetion

…………..

…………………

……………………………

 

 

طبقه‌بندی انگیزه

دو نوع انگیزه داریم، فیزیولوژیکی و اجتماعی، فیزیولوژیکی، آن‌هایی هستند که در درون ارکانیسم برانگیخته می‌شوند و رفتاری به وجود می‌آورند، مثل گرسنگی، تشنگی، تمایل جنسی… . چون انگیزه‌های فیزیولوژیکی آموختنی نیستند آن‌ها را انگیزه‌های اولیه یا سائق های اولیه می‌نامند (سایق، یعنی سوق دهنده). انسان و حیوان در این انگیزه‌ها مشترک هستند، انگیزه‌های اجتماعی، آن‌هایی هستند که کاملاً آموخته می‌شوند مثل انگیزش پیشرفت، انگیزه پیوندجویی، انگیزه کسب قدرت و اکتسابی هستند. (گنجی، ۱۳۹۲).



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: