مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحمل ابهام (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحمل ابهام (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحمل ابهام در ۱۹ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۹
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحمل ابهام در ۱۹ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : ۰۹۱۹۱۸۰۹۸۳۴ ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

اولین اشاره ها به موضوع تحمل ابهام، در سال ۱۹۴۸ در نشریه ی انجمن روانشناسی آمریکا صورت گرفته است و در سال بعد یعنی ۱۹۴۹ در مقاله ای طولانی توسط برونزیک، یک مدل یا نظریه برای تحمل ابهام به عنوان یک متغیر «عاطفی شخصیتی محسوس» مطرح شد و این کار تحت تاثیر کار جانش در اسل ۱۹۳۷ قرار گرفته بود. این کار افراد بسیاری را تحت تاثیر قرار داد (آیزنگ، ۱۹۵۴؛ نقل از ویسنشتاین و همکاران، ۲۰۱۴) وی در مقاله خود روابط عاطفی شخصیتی محسوس را توصیف و نتیجه گیری نمود که انکار احساسات دو گانه ی عاطفی و عدم تحمل ابهام به عنوان جنبه های مختلف آنچه را که ممکن است یک ویژگی نسبتا مرتبط با هم باشد تعریف نموده است. وی یک آزمون چهارده گزینه ای صحیح و غلط را با اعتبار و روایی بالا تهیه نمود و شاید جالبتر این باشد که ایشان در مورد یک آزمون عدم تحمل ابهام را با اعتبار و روایی بالا تهیه نمود و شاید جالبتر این باشد که ایشان در مورد یک آزمون عدم تحمل ابهام تصویری و غیر کلامی که هشت نقاشی از یک سگ؛ به آرامی و به تدریج به گربه تبدیل می شود را گزارش نمود. فرضیه پیش گویی شده و تایید شده در این مقیاس نشان داد که افراد دقیق به مفهوم اصلی سگ توجه دارند. حتی مدت بسیار طولانی پس از اینکه سگ به گربه تبدیل شده باشد (آیزنگ ۱۹۵۹؛ به نقل از ویسنشتاین و همکاران، ۲۰۱۴)

بسیاری از پژوهشگران در رشته ی روانشناسی تعریف خود را از تحمل ابهام براساس کار برونزیک قرار دادند و تحمل ابهام در این تعریف یک متغیر پیش بینی کننده قدرتمند می باشد، وی تعریف خود را از این مفهوم را به واسطه ی موضوع مورد مطالعه با مطالعه در مورد افراد گوناگون در شرایط مختلف بیان کرده است. برونزویک تحمل ابهام را به دیگر متغیرهای شخصیتی مرتبط دانسته و یک رابطه مثبت بین آن و ویژگی های شخصیتی با خانواده های مختلف را پیش گویی می نماید. در طول ۵۰ سال گذشته کار اساسی بر روی این سازه صورت نگرفته است و بیشتر آزمون های تحمل ابهام براساس پرسشنامه های خود گزارشی روی این سازه صورت گرفته است و مشهورترین آنها در سال ۱۹۶۲ توسط بادنر که یک مقیاس ۱۶ ماده ای است ساخته شده است و عناصر وی به هر یک از سه نوع شرایط ابهام یعنی بدعت، پیچیدگی و لاینحل بودن  اشاره دارد (نقل از استینکمپ و وسلز، ۲۰۱۴ ).

در ادامه می توان به نتایج حاصل از کار دقیق بادنر  (1962) چنین اشاره نمود که« ابهام را به یک فعالیت پوشیده و یک هدف نامشخص تعریف می نماید» در این صورت نه تنها تحمل ابهام فرد را به حمایت از مواردی همچون سانسور، رهنمون می سازد، بلکه سانسور(در اکثر شرایط) بخشی از تحمل ابهام می باشد. به عبارت دیگر تحمل ابهام یک ویژگی نامشخص که به رفتار و تجلیات خود شخص مربوط می باشند. منجر خواهد شد (بادنر،۱۹۶۲؛ نقل از سوره، ۱۳۹۰).


 Bronzik

 Jansh

 Isang


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: