مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحول اخلاقی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحول اخلاقی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحول اخلاقی در ۲۱ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۲۱ |
حجم | ۰ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | پیشینه متغیر های روانشناسی |
توضیحات کامل
مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحول اخلاقی در ۲۱ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توضیحات: فصل دوم
- همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
- توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
- پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
- رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
- منبع : دارد (به شیوه APA)
- نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از مبانی نظری متغیر:
مقدمه
داروین (۱۸۰۹-۱۸۸۲) از جمله کسانی است که تکامل زیستی و مرحله به مرحله اخلاق را وارد مباحث روان شناسی کرد. او سنگ بنای اخلاق در انسان را همدردی دانست. او همچنین غریزه اجتماعی را در حیوانات نیز پیدا کرد. در نتیجه، استنباط کرد که همدردی، از اخلاق درون گروهی (گروه انتخاب شده) رشد و نمو می یابد. بنابراین به نظر وی اخلاق و تحول اخلاقی هر فرد را گروهی تعیین می کند که فرد در آن تکامل یافته است. از زمان داروین تا کنون تعاریف فراوانی از اخلاق و عوامل موثر بر شکل گیری آن صورت گرفته است (دیسیولی و کورزبان، ۲۰۱۴).
به طور کلی، مفهوم اخلاق در روانشناسی به سلسله ارزش ها و باورهای درونی شدهای اطلاق می شود که به عنوان یکی از عوامل مهارکننده عمل می کند. به نظر بعضی از روان شناسان با رشد اخلاق در انسان، شخص به هنگام تخطی از آن احساس گناه می کند . اخلاق حتی پیش بینی احساس گناه را به هنگام مسامحه در پیروی از ارزش های درونی شده برای انسان به وجود می آورد . اخلاق، مقاومت در مقابل سرپیچی از ارزش ها و معیار های انسانی را حتی زمانی که هیچ کس از آنها آگاهی ندارد برای انسان فراهم می کند. به این ترتیب وجدان از یک قضاوت ساده نسبت به درست یا نادرست فراتر می رود و فرد به مقام تشخیص و به کار بستن اصول، تکالیف و قوانین اخلاقی میرسد.
قریب به سه دهه بعد از انتشار آراء پیاژه در زمینه تحول اخلاقی، لارنس کلبرگ تحقیقات خود را در این زمینه به سنت پیاژه دنبال کرد و به گسترش نظریه او پرداخت (۱۹۶۳ -۱۹۵۸). کلبرگ مرحلهای بودن تحول اخلاقی را قبول کرد و تعیین مراحل تحول اخلاقی در هر فرد را بر اساس توانایی های شناختی و ذهنی او پذیرفت. ولی معتقد است که تحول اخلاقی بعد از ۱۲ سالگی نیز ادامه می یابد. گلبرک اخلاق را با مفهوم عدالت تببین می کند و معتقد است که قضاوتهای اخلاقی کودکان و نوجوانان متضمن برداشتهای متفاوتی از عدالت است و بالاترین سطح آن دست یافتن به حقوق مساوی و جهانی برای همه مردم است. (مک لود، ۲۰۱۳).
-Darwin
– DeScioli
– Kurzban
– Lawrence Kohlberg
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت