مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودتنظیمی (فصل دوم)
مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودتنظیمی (فصل دوم)
مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودتنظیمی در ۳۱ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۳۱ |
حجم | ۰ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | پیشینه متغیر های روانشناسی |
توضیحات کامل
مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودتنظیمی در ۳۱ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
قابل ویرایش : بله
منابع : جدید و آپدیت شده
فرمت فایل : ورد
نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .
پشتیبانی تخصصی : ۰۹۱۹۱۸۰۹۸۳۴ ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام )
توضیحات: فصل دوم
همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو
منبع : دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از مبانی نظری متغیر:
تعاریف خودتنظیمی
خودتنظیمی عبارت است از تعارض درون فردی بین منطق و هوس، بین شناخت و انگیزه و بین برنامهریز درونی و عمل کننده درونی، که غلبه قسمت اول هر کدام از این زوجها بر قسمت دوم است(راچلین، ۱۹۹۵؛ نقل از دادفر، ۱۳۹۰).
خودتنظیمی، در تعریفی دیگر به عنوان کوششهای روانی در کنترل وضعیت درونی، فرایندها و کارکردها جهت دستیابی به اهداف بالاتر تعریف شده است (کول، لوگان و والکر۲۰۱۱).
خودتنظیمی فرایندی است که به موجب آن افراد اهداف خود را تنظیم میکنند، هیجانات و افکارشان را کنترل میکنند و راهبردهایشان را بهبود میبخشند (اوزیلریریم، آلکاس، و ازدمیر ۲۰۱۱).
در خودتنظیمی، فرد از رفتار خود ارزیابی به عمل آورده و چنانچه متناسب با استانداردهایش باشد، رفتارش خوب ارزیابی شده و باعث خوشحالی وی میشود و چنانچه این رفتار متناسب با استانداردها نباشد، سعی میکند با تغییر دادن رفتار به استانداردها دست یابد، سپس مجدداً ارزیابی به عمل میآورد تا بداند آیا توانسته است فاصلهی رفتار از استانداردها را کمتر نموده و یا از بین ببرد. هنگامی که بین رفتار و استانداردها فاصلهای وجود نداشته باشد، آنگاه این فرایند را متوقف کرده و یا از ذهن خود بیرون میفرستند(باقری و بوالهدی، ۱۳۸۸؛ نقل طیبی، ۱۳۹۰).
خودنظمدهی:
در نظریهی ویگوسکی زبان هم وسیلهی مهمی برای تعامل اجتماعی و هم وسیلهی تفکر و خودنظمدهی یا خود ساماندهی است. منظور از خودنظمدهی
در این نظریه «تئانایی اندیشیدن و حل کردن مسائل بدون کمک دیگران است» (اسلاوین، ۲۰۰۶؛ نقل از سیف ۱۳۸۷).
ایجاد توانایی خودنظمدهی و تفکر مستقلانه شامل چند مرحله است:
نخست کودک یاد میگیرد که اعمال و صداها دارای معنیاند. برای مثال کودک میآموزد که دست دراز کردن او به سوی یک شیء برای دیگران اینگونه معنی میدهد که او آن شیء را میخواهد. در رابطه با یادگیری زبان کودک میآموزد که صداها را با معانی آنها تداعی میکند. دومین مرحله برای رسیدن به خودنظم دهی انجام تمرین است. کودک حرکاتی را که باعث جلب توجه دیگران میشود تمرین میکند همچنین برای تسلط بر زبان با دیگران به گفتگو میپردازد. مرحله نهایی خودنظمدهی استفاده از علامت برای تفکر و حل مسأله بدون کمک دیگران است. «در این مرحله کودکان خود نظم دهنده یا خود سامانگر میشوند و نظام علامت درونی میشود» (اسلاوین، ۲۰۰۶؛ نقل از سیف، ۱۳۸۷).
فهرست مطالب فایل :
۲- ۱۲- ۱- تاریخچه خودتنظیمی
2- 12- 2- تعاریف خودتنظیمی
2- 12- 3- عوامل مؤثردر اجرای خودتنظیمی
2- 12- 4- ابعاد خودتنظیمی
2- 12- 5- نظریهی رشد خود ـ تنظیمی
رویکردهای انگیزش خود ـ تنظیمی
الف) بازخورد هنجاری شخصی
ب) کوششهای شخصی
۲- ۱۲- ۶- فرایندهای خودتنظیمی
2- 12- 7- راهبردهای خود ـ تنظیمی
۲- ۱۲- ۸- آموزش خودتنظیمی
2- 11- 9- ماهیت چرخه خود تنظیمی
۲- ۱۱- ۱۰- خودتنظیمی و اراده
۲- ۱۱- ۱۱- خواستگاه اجتماعی و شخص شایستگی خود تنظیمی
۲- ۱۱- ۱۲- شناخت اجتماعی در مورد خود تنظیمی
۲- ۱۱- ۱۳- ابعاد خودتنظیمی
۲- ۱۲- پیشینه پژوهش
منابع
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت