مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های شناختی (فصل ۲)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های شناختی (فصل ۲)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های شناختی در ۱۸ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۸
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های شناختی  در ۱۸ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد


بخشی از مبانی نظری:


در دنیای امروز، داشتن اطلاعات زیاد راه گشا نیست؛ آنچه اهمیت دارد استفاده از حجم وسیع اطلاعات و به کارگیری آن در همه حیط ههای زندگی است. برای استفاده از این سطح گسترده اطلاعات، لازم است فراگیران به سطوح عالی تفکر و خودشناسی دست یافته و در فرایندهای شناختی و حل مسأله تبحر کافی داشته باشند. این مهم در آموزش عالی اهمیت دوچندان می یابد. امروزه، موضوع اساسی آموزش و پرورش تربیت انسان هایی است که بتوانند درست فکر کنند و بتوانند با تصمیم گیری های درست و مناسب، مسائل پیچیده پیش رو را حل و فصل نمایند. مجمع اهداف آموزش ملی، توانایی تفکر انتقادی و ارتباط مؤثر و حل مسأله را در دستیابی به موفقیت تحصیلی در سطوح عالی آموزش یک ضرورت می داند(گیونگ و میانگ،۲۰۰۸). افراد دارای سبکهای شناختی متفاوت در موقعیتهای یادگیری به شیوه های متفاوتی عمل می‏کنند. از نظر پردازش اطلاعات، بسته به سبک شناختی، آزمودنیها به جنبه های متفاوت اطلاعات توجه می کنند و در رمزگذاری، ذخیره و یادآوری اطلاعات و، به طور کلی، در تفکر و درک مطلب به راههای متفاوت عمل می کنند. پژوهشهای زیادی که رابطه بین سبکهای شناختی و ترجیحات تحصیلی را بررسی کرده اند نشان می دهد که یادگیرندگان نابسته به زمینه بیشتر جذب رشته های ریاضی و علوم پایه می‏شوند و به موضوعهایی که نیازمند تفکر انتزاعی، مستقل، مهارتهای تحلیلی و تواناییهای بازسازی است علاقه نشان می دهند در حالی که افراد دارای سبک وابسته به زمینه بیشتر جذب رشته های علوم انسانی می شوند و به موضوعهای علوم اجتماعی و زمینه هایی که مستلزم روابط اجتماعی نظیر خدمات اجتماعی و تدریس است علاقه نشان می دهند(رضایی و سیف ،۱۳۸۰).

 

بخشی از تحقیقات انجام شده:

 

–       پژوهش سولومون و راث بلوم (۲۰۰۸) نشان می دهد که ترس از شکست در امتحان که یک پاسخ اضطرابی است باعث میشود که سطح اضطراب فرد بالا رود و در نتیجه برای کاهش این اضطراب شخص ممکن است دچار اهمالکاری تحصیلی می شود تا اضطرابش را به تاخیر بیندازد. نتایج پژوهش های زیادی نشان می دهد که اضطراب می تواند بر اهمال کاری تحصیلی تأثیرگذار باشد.

–        نامیان و حسینچاری(۱۳۹۰) در پژوهشی تحت عنوان پیش بینی اهمال کاری تحصیلی بر اساس هسته کنترل و باورهای مذهبی انجام دادند. در این راستا، نمونه ای متشکل از ۴۴۷ نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز ( ۲۲۵ دختر و۲۲۲ پسر ) به شیوه نمونه گیری هدفمند انتخاب و پرسشنامه های اهمال کاری تحصیلی، هسته کنترل و جهت گیری مذهبی را تکمیل کردند . در نگاهی کلی، نتایج نشان داد که نمره کل اهمال کاری تحصیلی به وسیله بعد (مؤلفه) اخلاقیات از جهت گیری مذهبی و هسته کنترل درونی به صورت منفی پیش بینی می شود. همچنین معلوم شد که هسته کنترل درونی و بعد اخلاقیات از جهت گیری مذهبی پیش بینی کننده منفیِ دو بعد اهمال کاری در آماده سازی تکلیف و اهمال کاری در آماده سازی مقاله هستند . اهمال کاری در آمادگی برای امتحان، توسط هیچ یک از ابعاد جهت گیری مذهبی و هسته کنترل درونی پیش بینی نمی شود . مقایسه دختران و پسران نشان داد که میانگین نمره اهمال کاری در آماده سازی تکالیف و نمره کل اهمال کاری تحصیلی در پسران بیشتر از دختران است؛ در سایر ابعاد اهمال کاری، تفاوت معنی داری بین دو گروه مشاهده نشد.

 

فهرست مطالب:


تعریف یادگیری

۲-۱-۱       تعریف سبک

۲-۱-۱      تعریف سبک شناختی

۲-۱-۱      سبک های یادگیری از نظر کلب:

۲-۱-۳-۱        سبک یادگیری واگرا

۲-۱-۳-۱        سبک یادگیری جذب کننده

۲-۱-۳-۱        سبک یادگیری همگرا

۲-۱-۳-۱        سبک یادگیری انطباق یابنده

۲-۱-۴-            انواع سبکهای شناختی

۲-۱-۴-۱        مقاومت در برابر انعطاف پذیری

۲-۱-۴-۱          متعارف بودن در برابر فردیت

۲-۱-۴-۱        سبک های مفهوم سازی

۲-۱-۴-۱        سبک های بخش بخش سازی

۲-۱-۴-۱         واگرایی در مقابل همگرایی

۲-۱-۴-۱        جذب کننده در برابر انطباق یابنده

۲-۱-۴-۱        پردازش کننده کلامی در برابر دیداری

۲-۱-۴-۱        سبک شناختی تکانشی در مقابل تاملی

۲-۱-۴-۱        سبکهای پیچیدگی شناختی در برابر سادگی شناختی

۲-۱-۴-۱        سبکهای شناختی وابسته به زمینه و مستقل از زمینه

۲-۲            پیشینه داخلی و خارجی پژوهش


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: