مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های یادگیری شناختی وابسته به زمینه و نابسته به زمینه (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های یادگیری شناختی وابسته به زمینه و نابسته به زمینه (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های یادگیری شناختی وابسته به زمینه و نابسته به زمینه در ۱۸ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۸
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های یادگیری شناختی وابسته به زمینه و نابسته به زمینه در ۱۸ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

قابل ویرایش : بله

منابع : جدید و آپدیت شده

فرمت فایل : ورد

نحوه پرداخت و دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود خواهید بود .

پشتیبانی تخصصی : ۰۹۱۹۱۸۰۹۸۳۴ ( لطفا فقط پیامک یا تلگرام  )




توضیحات: فصل دوم

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

تعریف و انواع سبک­های یادگیری

دی چکو و کرافورد (۱۹۷۴، به نقل از سیف، ۱۳۸۶) سبک­های یادگیری را به عنوان “راه­های شخصی که در آن افراد اطلاعات را در جریان یادگیری مفاهیم و اصول پردازش می­کنند” تعریف کرده­اند. هومن (۱۹۹۵، به نقل از سیف، ۱۳۸۶) گفته است ” اصطلاح سبک یادگیری به باورها، رجحان ها و رفتارهایی که به وسیله­ی افراد به کار می­روند تا به یادگیری آنان در یک موقعیت معین کمک کنند گفته می­شود”. پیرس(۲۰۰۰) سبک یادگیری را به عنوان “روشی که دانش­آموز در یادگیری مطالب درسی خود بر روش­های دیگر ترجیح می­دهد” تعریف کرده است.

 

۲-۵-۲-۱-سبک­های یادگیری عاطفی:

سبک­های یادگیری عاطفی دربرگیرنده­ی ویژگی­های شخصیتی و هیجانی یادگیرنده مانند پشتکار، تنها کار کردن یا با دیگران کار کردن، و پذیرش یا رد تقویت کننده­های بیرونی است(سیف، ۱۳۸۶).

 

۲-۵-۲-۲-سبک­های یادگیری فیزیولوژیکی:

سبک­های یادگیری فیزیولوژیکی جنبه­ی زیست شناختی دارند و دربرگیرنده­ی واکنش فرد به محیط فیزیکی موثر بر یادگیری او هستند، مانند ترجیح دادن مطالعه در شب یا در روز یا ترجیح دادن مطالعه در محیط­های گرم یا در محیط­های سرد. همچنین در رابطه با سبک­های فیزیولوژیکی می­توان گفت که بعضی از یادگیرندگان گوش دادن به یک سخنرانی یا توضیحات معلم را به خواندن متن یا انجام دادن تکالیف عملی ترجیح می‏دهند، در حالیکه بعضی دیگر خواندن مطالب و یادگیری از روی شکل­ها و نمودارها را می­پسندند، و بعضی دیگر از انجام کارهای عملی و دستکاری آلات و ابزارها بهتر می­آموزند(سیف، ۱۳۸۶).

 

۲-۵-۲-۳-سبک­های یادگیری شناختی:

سبک­های یادگیری شناختی بنا به طریقی که شخص موضوع­ها را ادراک می­کند، اطلاعات را به خاطر می­سپارد، درباره مطالب می­اندیشد، و مسائل را حل می­کند تعریف می‏شوند(سیف، ۱۳۸۶). همچنین سبک یادگیری شناختی به صورت راه­هایی که شخص می­اندیشد و به جهان می­نگرد تعریف شده است(آکدمیر و کوزالکا، ۲۰۰۸).

متخصصان آموزشی بر این عقیده­اند که دانش­آموزانی که به طور فعال و با علاقه در فرایندهای یادگیری خود شرکت می­کنند، احتمال موفقیت و پیشرفت آنها بیشتر است. هنگامی که افراد به طور فعال در فرایندهای یادگیری خود شرکت می‏کنند احساس قدرت و اختیار در آنان افزایش یافته و پیشرفت تحصیلی و سطح خود جهت­دهی آنها بیشتر می‏شود(آکدمیر و کوزالکا، ۲۰۰۸). کلید اصلی درگیر کردن و ادامه شرکت دانش­آموزان در فرایندهای یادگیری و یاد گرفتن هرچه بیشتر مطالب توسط آنان در فهم ترجیحات و سبک شناختی آنها قرار دارد که می­تواند به طور مثبت و یا منفی عملکرد آنان را تحت تاثیر قرار دهد(گلیکسون و نافتولی، ۲۰۰۵).  نتایج تحقیقات نشان داده است که سازگار کردن مواد آموزشی برای برآورده کردن نیازهای گوناگون یادگیری دانش­آموزان می‏تواند برای آنان سودمند باشد(جین، ۲۰۱۰). این امر مستلزم آن است که سبک­های شناختی دانش‏آموزان را شناسایی کرده و بدانیم که برای هر سبک شناختی چه نوع مطالبی مورد نیاز است(لی فانگ، ۲۰۰۴). از جمله این سبک­ها که تحقیقات فراوانی را به خود اختصاص داده است سبک­های شناختی وابسته به زمینه و مستقل از زمینه ویتکین است که با توجه به کاربردهای روزافزونشان در فرایند یادگیری و آموزش کاربردهای متنوعی دارند(گلیکسون و نافتولی، ۲۰۰۵؛ جین، ۲۰۱۰؛ آکدمیر و کوزالکا، ۲۰۰۸؛ زانگ، ۲۰۰۶). 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: