مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مدل های کارآفرینی سازمانی و شاخص های مناسب در انتخاب آن

مدل های کارآفرینی سازمانی و شاخص های مناسب در انتخاب آن

هدف از این پایان نامه بررسی مدل های کارآفرینی سازمانی و شاخص های مناسب در انتخاب آن می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۵۰
حجم ۴۰۷ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

این پایان نامه در مورد کارآفرینی سازمانی است که مدل های کارآفرینی سازمانی و شاخص های مناسب در انتخاب آن مورد تشریح می گردند..۴ مدل معروف زیر مورد بررسی قرار می گیرند و شاخص های مناسب در انتخاب کارآفرینی سازمانی نیز بیان می شود .موانع و محدودیتها و عوامل موثر بر کارآفرینی سازمانی مورد بحث خواهند بود.

    1.  مدل های کارآفرینی سازمانی

    1.  مدل کارآفرینی سازمانی کورنوال و پرلمن

    1. مدل کارآفرینی سازمانی اکهلس و نِک

    1. مدل کارآفرینی سازمانی کوراتکو و همکاران

  1. کارآفرینی سازمانی تامپسون

کارآفرینی سازمانی بر توانایی یک سازمان در یادگیری از طریق کشف دانش جدید و بهره گیری از دانش موجود مبتنی است (۱۹۹۵ ،Zahra et al) و به سرعت در حال تبدیل شدن به یک سلاح انتخابی برای بسیاری از سازمان ها به ویژه سازمان های بزرگ است. کارآفرینی سازمانی همچنین تلاشی است برای ایجاد ذهنیت و مهارت های کارآفرینانه و البته وارد ساختن این ویژگی ها و ذهنیت ها به درون فرهنگ و فعالیت های سازمان و بخش دولتی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بخش دولتی و نظام اداری یک کشور از بسترهای اصلی رشد و توسعه و از ابزارهای اصلی اجرای فعالیت ها و وظایف دولت ها محسوب می شود و بنابراین ناکارآمدی این بخش مشکلات متعددی را برای یک جامعه به همراه خواهد داشت. حیطه وظایفی که بر عهده دولت هاست، حتی در صورتی که زمینه مشارکت بخش خصوصی و غیردولتی هم فراهم شود، بسیار گسترده است و پیامدهای انجام این وظایف، عده کثیری از افراد جامعه را متأثر می سازد. بطور کلی می توان گفت ویژگی های اصلی سازمان های کارآفرین، این سازمان ها را مجهز به قابلیت هایی می کند که ضمن ارتقای کارآمدی، قادر به بهره گیری بهتر از فرصت های موجود و انطباق پذیری بیشتر با محیط پیرامونشان می شوند. اصطلاح کارآفرینی غالبا در زمینه بخش خصوصی و تجاری به کار رفته است، اما امروزه در مباحث مدیریت بخش دولتی نیز وارد شده که عمدتا ناشی از اهمیت نقش دولت در جوامع و تلاش برای ایجاد تحول در سازمان های دولتی و بهبود عملکرد آنها بوده است (۲۰۰۵ ،Zampetakis and Moustakis,). 

فهرست مطالب
۲-۱- مقدمه    ۱۷
۲-۲- کارآفرینی    ۱۷
۲-۳- ویژگی های کارآفرینان    ۱۸
۲-۴- سه موج در کارآفرینی    ۲۰
۲-۵- انواع کارآفرینی    ۲۳
۲-۶- کارآفرینی سازمانی    ۲۳
۲-۷- مدل های کارآفرینی سازمانی    ۲۶
۲-۷-۱- مدل کارآفرینی سازمانی کورنوال و پرلمن    ۲۶
۲-۷-۲- مدل کارآفرینی سازمانی اکهلس و نِک    ۲۷
۲-۷-۳- مدل کارآفرینی سازمانی کوراتکو و همکاران    ۲۸
۲-۷-۴- کارآفرینی سازمانی تامپسون۳۰
۲-۸- شاخص های مناسب در انتخاب کارآفرینی سازمانی    ۳۱
۲-۹- فرآیند کارآفرینی سازمانی    ۳۲
۲-۱۰- موانع و محدودیت های کارآفرینی سازمانی    ۳۴

۲-۱۱- عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی    ۳۷

۲-۱۱-۱- انگیزش    ۳۸
۲-۱۱-۲- مهارت های فردی    ۳۹
۲-۱۱-۳- حمایت محیطی ادراک شده    ۴۰
۲-۱۱-۴- پویایی محیطی ادراک شده ۴۰
۲-۱۱-۵- نگرش    ۴۱
۲-۱۱-۶- هنجارهای ذهنی    ۴۲
۲-۱۱-۷- کنترل رفتاری ادراک شده    ۴۲

منابع و مآخذ
الف- فارسی
ب- انگلیسی    

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: