مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مقاله رشته روانشناسی با عنوان تحقیق و ریشه‌یابی مشکلات و اختلالهای روانی- رفتاری در خانواده

مقاله رشته روانشناسی با عنوان تحقیق و ریشه‌یابی مشکلات و اختلالهای روانی- رفتاری در خانواده

خانواده یکی از مهمترین نهادهای اساسی جامعه بشری است که می‌توان آن را بعنوان بخشی از یک اجتماع بزرگتر در نظر گرفت که هنجارها و ارزش‌ها و تضادهای آن در فرد تاثیر منفی دارد
خانواده از یک سو با سازمانها و موسسات اجتماعی ارتباط دارد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۲۰
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

مقاله رشته روانشناسی با عنوان تحقیق و ریشه‌یابی مشکلات و اختلالهای روانی- رفتاری در خانواده

 
چکیده:  
انسان از لحظه تولد تا هنگام مرگ با دیگران وابسته و نیازمند بوده و برای زنده ماندن از لحاظ جسمانی روانی و اجتماعی به پرستاری و مراقبت دیگران نیاز دارد.انسان به تنهایی نمی‌تواند بار مشکلات خویش را بر دوش کشد.باید دانست که فرد از لحاظ اجتماعی بدون کمک دیگران قادر به برآوردن نیازهای خود نبوده و به تنهایی نمی‌تواند به آرزوهای خود برسد.از ویژگیهایی بارز انسانها، اجتماعی بودن و زندگی کردن به صورت گروهی است.
 
از آنجا که رشد جوامع صنعتی باعث تراکم جمعیت و در نتیجه پیدایش مسایل پیچیده‌تر اجتماعی گردیده، بنابراین در جهان صنعتی امروزی، مشکلات اجتماعی بیش از حد گسترش یافته و به میزن قابل ملاحظه‌ای بر اختلافات طبقاتی مردم افزوده شده است.تغییرات سریع اجتماعی نقش عمده‌ای داشته و به هم از پاشیدگی روابط متقابل اجتماعی منجر گردیده است.از این رو، خانواده به عنوان یکی از نهادهای مهم اجتماعی در عصر حاضر، به تنهایی نمی تواند به حل مشکلات اجتماعی افراد خانواده فایل آید؛ در نتیجه، به تدریج نیاز به نظام و سیستمی که دارای خدمات اجتماعی وسیع باشد احساس گردید.در این راستا مراکز، موسسات و سازمانهای خصوصی دولتی پدید آمده و به ارائه خدماتی چون رفاه اجتماعی، خدمات اجتماعی، عدالت اجتماعی و مددکاری اجتماعی اقدام کرده‌اند.
 
 
کلمات کلیدی:

خانواده

نظریه اثبات گرایی

اختلالهای روانی- رفتاری

نظریه یادگیری و پیوند افتراقی

 
 
مقدمه:
خانواده یکی از مهمترین نهادهای اساسی جامعه بشری است که می‌توان آن را بعنوان بخشی از یک اجتماع بزرگتر در نظر گرفت که هنجارها و ارزش‌ها و تضادهای آن در فرد تاثیر منفی دارد.خانواده از یک سو با سازمانها و موسسات اجتماعی ارتباط دارد و از سوی دیگر فرد را در بر می‌گیرد.بنابراین، اجتماع ، فرد و خانواده با هم در ارتباط متقابلند.می‌توان خانواده را از دو دیدگاه «عام» و «ناس» مورد بررسی قرار داد.خانواده در معنای عام آن- که در قدیم بیشتر مورد توجه بوده است. شامل پدر و مادر، فرزندان و تمام افرادی می‌شود که براساس قانون مدنی می‌توانند ]به ترتیب اولویت[ از آنچه که فرد به جای می‌گذارد ارث برند.
 
اما در معنای خاص آن، خانواده به ترتیب اولویت عبارت از شوهر، زن و فرزندان آنها می‌باشد.نکته مهم اینکه، قوانین ما خانواده را دقیق تعریف نکرده و برای اعضای خانواده شخصیت‌ حقوقی مساوی قایل نیست.خانواده قدیمترین و کهن‌ترین هسته طبیعی است که از بدو پیدایسش بشر وجود داشته است. بدون خانواده، هسته مرکزی هیچ اجتماعی بوجودنمی‌آید.در واقع، خانواده حکم سلول را در ساختمان اندام موجودات دارد.خانواده کانون حفظ سنتهای خانوادگی است.اخلاق اجتماعی که بسیاری از نویسندگان و حقوقدانان درباره آن سخن گفته‌اند، میانگین از اخلاق خانواده‌هایی است که آن جامعه را تشکیل می‌دهند.
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
پیشگفتار: ۲
مقدمه: ۳

کج رفتاری در خانواده ۴

اختلال رفتار در خانواده بر مبنای نظریه اثبات گرایی ۶

مشکلات روابط خانوادگی از بعد نظریه بر ساخت گرایی ۸

اختلالات روانی در خانواده‌ها از بعد نظریه فشار ۱۱

ریشه‌یابی اختلالات در خانواده‌ها ازبعد نظریه یادگیری و پیوند افتراقی ۱۳

ما برای واقعی و عینی از یک مورد اختلال روانی در یک خانواده ۱۵
دلایل انحراف و کجروی ۱۸
نتیجه: ۱۹
منابع : ۲۰
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: