مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مقاله رشته مدیریت با عنوان بازاریابی شبکه ای

مقاله رشته مدیریت با عنوان بازاریابی شبکه ای

پیچیده تر شدن روابط اجتماعی، تحول سریع نیازهای بشر و گسترش روابط داخلی و خارجی و توسعه بازرگانی، موضوعات تازه ای را فرا روی دانش حقوق قرار داده است این موضوعات نو و مستحدث که روز به روز بیشتر می شود تاثیرات فراوانی بر روی روابط حقوقی اشخاص گذارده است ا

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۴۰
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

مقاله رشته مدیریت با عنوان بازاریابی شبکه ای

 
مقدمه:
پیچیده تر شدن روابط اجتماعی، تحول سریع نیازهای بشر و گسترش روابط داخلی و خارجی و توسعه بازرگانی، موضوعات تازه ای را فرا روی دانش حقوق قرار داده است. این موضوعات نو و مستحدث که روز به روز بیشتر می شود تاثیرات فراوانی بر روی روابط حقوقی اشخاص گذارده است. از این میان می توان به موضوعاتی مثل بازاریابی شبکه ای اشاره کرد. بازاریابی شبکه ای از مسائل نوظهور و متبلی به جوامع امروز است. این نهاد اقتصادی در صحنه بازارایابی به اشکال متفاوت رخ نموده و آثار خوب و بد فراوانی را از خود به جای می گذارد. واژه «بازاریابی شبکه ای» در دو مفهوم متفاوت استعمال می شود، که هم نوع سالم و قانونمند شده این شیوه که به بازاریابی شبکه ای صحیح معروف است و هم نوع سالم و غرب آن را که طرحهای هرمی (Pyramid schemes) نامیده می شود، در بر می گیرد. و مسلماً این تفاوت منجر به اختلاف احکام و آثار حقوقی قراردادهای منعقده در بدنه سیستم های مذکور می گردد. معضل اساسی در کشف احکام انواع متضاد بازاریابی ووضع قوانین متناسب با هر یک، شناسایی تفاوتهای ظریف این ۲ نوع از بازاریابی است که خود موقوف به بررسی های علمی و کارشناسانه، توسط متخصصان این فن است.
 
از همان ابتدای ظهور بازاریابی شبکه ای و کشف قابلیت های بی شمار آن، عده کثیری از شرکت ها و افراد سودجو در سراسر دنیا از این شیوه بازاریابی، جهت منفعت طلبی شخصی استفاده کرده اند و بدین وسیله آثار و لطمات غیر قابل جبرانی به حیات اقتصادی جوامع خود وارد نموده اند. چنان چه در برخی از کشورها، عدم برخورد مناسب با این پدیده ناسالم اقتصادی و کوتاهی نمودن مسئولان دولتی در کنترل و محدود کردن این گونه فعالیتها، منجر به حوادث ناگوار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای مردم این جوامع گشته است. برای نمونه به وقایع و رویدادهایی که در فاصله سالهای ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸ در کشور آلبانی رخ داد، می توان اشاره کرد که تجربه بسیار ارزشمندی از رشد بی رویه طرح های هرمی می باشد که منجر به سقوط دولت، استعفای رئیس جمهور، انحلال مجلس و کشته شدن دو هزار نفر در جریان درگیری ها و ناامنی های ناشی از فروپاشی این طرح ها، شد. 
 
 
بنابراین با عنایت به عمومیت یافتن روز افزون بازاریابی شبکه ای در سطح جهان و سوء استفاده از این مفهوم در قالب شرکتهای هرمی، شفاف سازی تعاریف بازاریابی شبکه ای و فروش مستقیم برای جلوگیری از ایجاد مفاهیم نادرست در میان عامه مردم و متخصصین، امری ضروری به نظر می رسد. به همین جهت این نوشتار به منظور آشنایی با سابقه پیدایش شرکتهای هرمی ابتدا تاریخچه مختصری از شکل گیری این شرکتها و نیز سابقه مبارزه با آن ها را بیان می دارد. سپس برای فهم بهتر مفهوم بازاریابی شبکه ای سالم، که سوء استفاده از آن می تواند باعث تبدیل شدن به طرح هرمی شود، را توضیح می دهد و به مزایا و معایب آن اشاره می کند. سپس وارد بحث شرکتهای هرمی که موضوع اصلی این تحقیق  می باشد، می شود. در این قسمت ابتدا مفهوم شرکتهای هرمی تبیین می گردد و بعد ملاکهایی برای تشخیص این شرکتها از بازاریابی شبکه ای سالم ارائه می گردد و نهایتاً جایگاه این شرکتها و حکم آن در فقه و حقوق بررسی می شود. 
 
 
کلمات کلیدی:

بازاریابی

شرکتهای هرمی

بازاریابی شبکه ای

 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه 

فصل اول: تاریخچه بازاریابی شبکه ای

مبحث اول: تاریخچه پیدایش شرکتهای هرمی 

گفتار اول: شکل گیری اولین شرکت هرمی در امریکا 

گفتار دوم: شکل گیری شرکتهای هرمی در ایران 

مبحث دوم: تاریخچه مبارزه با شرکتهای هرمی 

فصل دوم : بازاریابی شبکه ای سالم 

مبحث اول: مفهوم بازاریابی شبکه ای 

مبحث دوم: معایب بازاریابی شبکه ای 

فصل سوم: شرکتهای هرمی 

مبحث اول: مفهوم طرح های هرمی 
مبحث دوم: عناصر طرحهای هرمی 

مبحث سوم: ضابطه تشخیص شرکتهای بازاریابی شبکه ای از شرکتهای هرمی

مبحث چهارم: بررسی فقهی و حقوقی شرکتهای هرمی 
گفتار اول: از دیدگاه فقهی 
گفتار دوم: از دیدگاه حقوقی 

بند اول: قوانین ضد هرمی در حقوق خارجی 

بند دوم: قوانین ضد هرمی در حقوق داخلی 

نتیجه گیری 
فهرست منابع 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: