مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

نوع شناسی میانجی بازاریابی فناوری و نقش ان در تجاری سازی فناوری

نوع شناسی میانجی بازاریابی فناوری و نقش ان در تجاری سازی فناوری

هدف از این تحقیق بررسی نوع شناسی میانجی بازاریابی فناوری و نقش ان در تجاری سازی فناوری می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۳۵
حجم ۱۰۴ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

سازمان‌ها و نهادهای میانجی می‌توانند نقش مهمی در تجاری‌سازی فناوری ایفاء کنند. در خصوص اهمیت نقش نهادهای میانجی و همچنین چگونگی عملکرد آن‌ها در تجاری‌سازی فناوری مطالعات گسترده‌‌ای صورت پذیرفته است.

در برخی از این مطالعات نقش نهادهای میانجی در چارچوب مفهوم مارپیچ سه‌گانه  مورد تحلیل قرار گرفته است.( Etzkowitz & Leydesdorff, 2000; Castro et al, 2000; Etzkowitz & klofsten, 2005 )قسمتی از این مطالعات به نوع‌شناسی سازمان‌های میانجی اختصاص دارد. شرکت‌های زایشی از جمله این سازمان‌های میانجی‌اند که نقش آن‌ها در تجاری‌سازی فناوری، مورد توجه محققان بسیار قرار گرفته است (Leitch & Harrison, 2005). 

برخی از نهادهای میانجی با هدف تسهیل‌گری تجاری‌سازی فناوری مستقیماً توسط دولت‌ها ایجاد و حمایت می‌شوند (Dodgson, 1993). جانسون نقش نهادهای میانجی را از دو رویکرد اقتصادی و استراتژیک مورد تحلیل قرار داده است.

به عبارتی او معتقد است، سازمان‌های میانجی برای مشارکت در فعالیت‌های تجاری‌سازی فناوری دلایلی اقتصادی و استراتژیک دارند که این مشارکت را توجیه می‌کند (Johnson, 2008). برخی محققان، سازمان‌های میانجی را نهادهایی خارج از سه نهاد مارپیچ سه‌گانه یعنی دولت، صنعت و دانشگاه می‌دانند و آن‌ها را قطب چهارم همکاری‌های فناوری و تسهیلگر روابط میان سه بازیگر دیگر به شمار می‌آورند (Dalzel, 2005). 

فهرست مطالب
۱-۲٫ مقدمه    ۹
۲-۲٫ مفهوم فناوری    ۹
۳-۲٫ بازار فناوری    ۱۲
۴-۲٫ نهادهای میانجی بازاریابی فناوری    ۱۴
۱-۵-۲٫ کارکردهای سازمان‌های میانجی    ۱۸
۲-۵-۲٫ میزان تمرکز بر میانجی‏گری    ۱۹
۳-۵-۲٫ ارتباط با محیط نهادی    ۲۰
۴-۵-۲٫ تأثیر بر فرایند نوآوری    ۲۱
۵-۵-۲٫ نقش‌های نهادهای میانجی در تجاری‌سازی فناوری    ۲۲
۶-۵-۲٫ نوع‏شناسی میانجی‏های بازاریابی فناوری    ۲۴
۱-۶-۵-۲٫ نهادهای اعطای حق امتیاز    ۲۵
۲-۶-۵-۲٫ کارگزاران مالکیت معنوی    ۲۶
۳-۶-۵-۲٫ برگزارکنندگان مزایده‏های مالکیت معنوی    ۲۶
۴-۶-۵-۲٫ نهادهای تبادل برخط مالکیت معنوی    ۲۷
۵-۶-۵-۲٫ تأمین مالی به پشتوانه مالکیت معنوی    ۲۸
۶-۶-۵-۲ مشاوران مالکیت معنوی    ۲۸
۷-۶-۵-۲٫ بنگاه‏های برون‏سپاری مالکیت معنوی    ۲۸
۸-۶-۵-۲٫ صندوق‏های یکپارچه‏ساز مالکیت معنوی    ۲۹
۹-۶-۵-۲٫ صندوق تأمین مالی دعاوی حقوقی    ۲۹
۱۰-۶-۵-۲٫ انتقال فناوری    ۳۰
۱۱-۶-۵-۲٫ بانک‏های سرمایه‏گذاری مالکیت معنوی    ۳۰
۱۲-۶-۵-۲٫ بنگاه‏های توسعه مالکیت معنوی    ۳۱

منابع

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: