نوع شناسی میانجی بازاریابی فناوری و نقش ان در تجاری سازی فناوری
نوع شناسی میانجی بازاریابی فناوری و نقش ان در تجاری سازی فناوری
هدف از این تحقیق بررسی نوع شناسی میانجی بازاریابی فناوری و نقش ان در تجاری سازی فناوری می باشد
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۳۵ |
حجم | ۱۰۴ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
توضیحات کامل
سازمانها و نهادهای میانجی میتوانند نقش مهمی در تجاریسازی فناوری ایفاء کنند. در خصوص اهمیت نقش نهادهای میانجی و همچنین چگونگی عملکرد آنها در تجاریسازی فناوری مطالعات گستردهای صورت پذیرفته است.
در برخی از این مطالعات نقش نهادهای میانجی در چارچوب مفهوم مارپیچ سهگانه مورد تحلیل قرار گرفته است.( Etzkowitz & Leydesdorff, 2000; Castro et al, 2000; Etzkowitz & klofsten, 2005 )قسمتی از این مطالعات به نوعشناسی سازمانهای میانجی اختصاص دارد. شرکتهای زایشی از جمله این سازمانهای میانجیاند که نقش آنها در تجاریسازی فناوری، مورد توجه محققان بسیار قرار گرفته است (Leitch & Harrison, 2005).
برخی از نهادهای میانجی با هدف تسهیلگری تجاریسازی فناوری مستقیماً توسط دولتها ایجاد و حمایت میشوند (Dodgson, 1993). جانسون نقش نهادهای میانجی را از دو رویکرد اقتصادی و استراتژیک مورد تحلیل قرار داده است.
به عبارتی او معتقد است، سازمانهای میانجی برای مشارکت در فعالیتهای تجاریسازی فناوری دلایلی اقتصادی و استراتژیک دارند که این مشارکت را توجیه میکند (Johnson, 2008). برخی محققان، سازمانهای میانجی را نهادهایی خارج از سه نهاد مارپیچ سهگانه یعنی دولت، صنعت و دانشگاه میدانند و آنها را قطب چهارم همکاریهای فناوری و تسهیلگر روابط میان سه بازیگر دیگر به شمار میآورند (Dalzel, 2005).
فهرست مطالب
۱-۲٫ مقدمه ۹
۲-۲٫ مفهوم فناوری ۹
۳-۲٫ بازار فناوری ۱۲
۴-۲٫ نهادهای میانجی بازاریابی فناوری ۱۴
۱-۵-۲٫ کارکردهای سازمانهای میانجی ۱۸
۲-۵-۲٫ میزان تمرکز بر میانجیگری ۱۹
۳-۵-۲٫ ارتباط با محیط نهادی ۲۰
۴-۵-۲٫ تأثیر بر فرایند نوآوری ۲۱
۵-۵-۲٫ نقشهای نهادهای میانجی در تجاریسازی فناوری ۲۲
۶-۵-۲٫ نوعشناسی میانجیهای بازاریابی فناوری ۲۴
۱-۶-۵-۲٫ نهادهای اعطای حق امتیاز ۲۵
۲-۶-۵-۲٫ کارگزاران مالکیت معنوی ۲۶
۳-۶-۵-۲٫ برگزارکنندگان مزایدههای مالکیت معنوی ۲۶
۴-۶-۵-۲٫ نهادهای تبادل برخط مالکیت معنوی ۲۷
۵-۶-۵-۲٫ تأمین مالی به پشتوانه مالکیت معنوی ۲۸
۶-۶-۵-۲ مشاوران مالکیت معنوی ۲۸
۷-۶-۵-۲٫ بنگاههای برونسپاری مالکیت معنوی ۲۸
۸-۶-۵-۲٫ صندوقهای یکپارچهساز مالکیت معنوی ۲۹
۹-۶-۵-۲٫ صندوق تأمین مالی دعاوی حقوقی ۲۹
۱۰-۶-۵-۲٫ انتقال فناوری ۳۰
۱۱-۶-۵-۲٫ بانکهای سرمایهگذاری مالکیت معنوی ۳۰
۱۲-۶-۵-۲٫ بنگاههای توسعه مالکیت معنوی ۳۱
منابع
قوانین ارسال دیدگاه در سایت