پاورپوینت استفاده از تصاویر در طراحی پیام
پاورپوینت استفاده از تصاویر در طراحی پیام
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۴۴ |
حجم | ۲۸۹۰ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | zip |
دسته بندی | ادبیات |
توضیحات کامل
تصاویر در انتقال پیام دارای چه جایگاهی هستند؟
مردم بیشتر اطلاعات خود را از طریق دیدن به دست می آورند.
در رسانه های تصویری، پیام های مورد نظر عمدتا از طریق مجراها و رمزهای تصویری مبادله می شوند.
هنگام نگاه کردن به یک تصویر، در همان لحظه می توان به کل و یا هر یک از اجزاء آن توجه کرد. تمرکز موجب درک سریع تر پیام نهفته در آن می شود.
رمزهای تصویری برای بیشتر مردم قابل فهم هستند.
با تصویر می توان اطلاعات فشرده و بسیاری را در حجم و فضایی کم ارائه کرد.
تصاویر به تجربه دست اول و محسوس نزدیک ترند
قابل فهم تر هستند.
در تصویر خود پدیده و نه علائم کلامی آن مطرح می شوند.
تصاویر در انتقال پیام دارای چه جایگاهی هستند؟
در مطالعه استرالیا در سال ۲۰۰۹ مشخص گردید که هم افراد سیگاری و هم سایر ذی نفعان در حوزه سلامت آن کشور معتقد بودند که ادراک افراد از پیام های بهداشتی و هشدارها با ارائه تصاویر گرافیکی در مورد مضرات سیگار افزایش می یابد.
کاربرد پیام های تصویری در آموزش
۱٫ تاکید بر نکات مهم و جلب توجه مخاطبان نسبت به آنها
۲٫ کمک به حافظه و یادآوری
۳٫ بازنمایی واقعیت
۴٫ نشان دادن پدیده های عینی غیر قابل دسترس
۵٫ عینی کردن مفاهیم مجرد مانند شکلی از یک مدل ارتباطی.
کاربرد پیام های تصویری در آموزش
۶٫ تغییر نگرش
۸٫ کمک به سازمان دهی مطالب در ذهن مخاطب (مانند استفاده از چارت ها)
۹٫ ایجاد فرصت استراحت ذهنی برای مخاطب ( با قرار دادن یک تصویر در یک متن پیچیده)
….
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت