پاورپوینت بررسی انواع روشهای خنک کاری پره های توربین گازی
پاورپوینت بررسی انواع روشهای خنک کاری پره های توربین گازی
پاورپوینت بررسی انواع روشهای خنک کاری پره های توربین گازی در ۲۱ اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۲۱ |
حجم | ۵ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | ppt |
دسته بندی | مهندسی برق |
توضیحات کامل
پاورپوینت بررسی انواع روشهای خنک کاری پره های توربین گازی در ۲۱ اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
مقدمه
از سیستم های خنک کاری به منظور بهینه سازی و افزایش راندمان استفاده می شود.
با افزایش دمای گازهای احتراق ورودی به توربین بازده چرخه توربین گاز افزایش می یابد .امروزه این دما در حدود۱۱۰۰ تا ۱۲۶۰ درجه سانتیگراد است.
سازندگان توربین های گازی تلاش می کنند تا بتوانند این دما را به ۱۷۰۰درجه برسانند و در آینده تا دماهای بالاتر نیز مورد نظر است.
با توجه به اینکه افزایش دمای ورودی به توربین یک مزیت اجتناب ناپذیر است اما برای خنک کاری پره های توربین باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.
خنک سازی
در توربینهای قدیمی به دلیل پائین بودن دما نیازی به خنک سازی وجود نداشت. استفاده از دماهای بالا موجب بوجود آمدن تنشهای گرمایی در پره های متحرک و کاهش طول عمر پره می شود.به طور کلی دمای سطح پره باید در کمتر از ۹۰۰ درجه سانتیگراد باشد تا خوردگی پره از حد مجاز تجاوز نکند. خنک سازی پره با خالی کردن داخل آن و جاری کردن شاره خنک کننده از فضای خالی شده امکان پذیر می باشد(شکل ۱) پره توخالی سبک تر از پره تو پر بوده و عدد بیو در آن خیلی کوچکتر است و از این رو توزیع دما در آن نسبتا یکنواخت می باشد.
انواع سیستم های خنک کاری
خنک کاری با هوا
خنک کاری با آب
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت