مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پایان نامه خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی

پایان نامه خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی

این پایان نامه در مورد خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی با عنوان رابطه خودکارآمدی،اهمال کاری و اضطراب امتحان با پیشرفت تحصیلی در بین دانش آموزان می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۳۷
حجم ۳۰۶ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی

توضیحات کامل

این پایان نامه در مورد خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی با عنوان رابطه خودکارآمدی،اهمال کاری و اضطراب امتحان با پیشرفت تحصیلی در بین دانش آموزان می باشد. فرضیه اول پژوهش این بودکه خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی با هم رابطه دارند. بر اساس نتایج بدست آمده از تحلیل یافته های پژوهش حاضر،بین نمرات پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی در دانش آموزان رابطه مستقیم و مثبتی وجود دارد.یعنی هر چه میزان خودکارآمدی در دانش آموزان افزایش یابد میزان پیشرفت تحصیلی افزایش می یابد و بالعکس هر چه میزان خودکارآمدی در دانش آموزان کاهش یابد،میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایین می آید. این یافته ها با تحقیقات موجود در این زمینه همسو می باشد که میرمشتاقی (۱۳۸۴ ) در پژوهشی به بررسی رابطه ومقایسه خودکارآمدی و خودتنظیمی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ی سوم دبیرستان پرداخت . 

 

 

 

 

این تحقیق به این نتیجه رسید که بین خودکارآمدی و خودتنظیمی همبستگی مثبت وجود دارد . همچنین این تحقیق میان خودکارآمدی و خودتنظیمی با میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ی سوم دبیرستان رابطه ی معنی داری یافت . رضایی ، درویش(۱۳۸۵) در پژوهشی با عنوان بررسی رابطه خودکارآمدی ریاضی و نگرش ریاضی و جنسیت با پیشرفت ریاضی دانش آموزان سال اول دبیرستان شهر تهران دریافت که بین خودکارآمدی ریاضی و نگرش ریاضی رابطه ی مثبت معناداری وجود دارد . نیک طلب (۱۳۸۴ ) در تحقیقی به بررسی رابطه ی خودکارآمدی وپیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال سوم رشته ی علوم تجربی وعلوم انسانی پرداخت ، نتایج نشان دادکه بین خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی رابطه ی مثبت و معنا داری وجود دارد. منصوری(۱۳۸۶ ) نشان دارد که بین خودکارآمدی ریاضی وپیشرفت ریاضی رابطه ی مثبت وجود دارد .

 

 

 

 

عباسی (۱۳۸۸ ) در پژوهشی تحت عنوان رابطه بین رضایت مندی روانی با خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی دانشجویان به این نتیجه رسیدکه هدفمندی درزندگی ورشدشخصی بیشترین قدرت پیش بینی کنندگی خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی را دارد . علاوه براین ارتباط مثبت با دیگران ، پذیرش خود و خودپیروی قدرت پیش بینی کنندگی بالایی برای خودکارآمدی دارد . همچنین رابطه ی معنا داری بین خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی وجود دارد. لویس (۲۰۰۶ ) با بررسی پیشرفت تحصیلی در میان دانشجویان دریافت که دانشجویان دارای سطوح بالاتر خودکارآمدی تحصیلی از پیشرفت تحصیلی بالاتر برخوردارند . یوشر و پچرز (۲۰۰۶) نیز نتیجه گرفتند که باورهای خودکارآمدی نقش کاملی در انگیزش تحصیلی و یادگیری و پیشرفت تحصیلی دارند.لذا با توجه به موارد بالا چنین بنظر می رسد که باورخودکارآمدی در نگرش های مثبت اندیشی دانش آموزان موثر بوده و بر پیشرفت تحصیلی اثر دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 فهرست مطالب
چکیده۱
فصل اول : مقدمه پژوهش
۱-۱مقدمه ۳-۲
۱-۲بیان مسئله۷-۳
۱-۳ اهمیت و ضرورت پرسش ۹-۷
۱-۴اهداف پژوهش ۹
۱-۵ فرضیه های پژوهش۱۰
۱-۶ متغیرهای پژوهش۱۰
۱-۶-۱ تعریف مفهومی۱۱
۱-۶-۲ تعریف عملیاتی۱۱

 

 

فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه ی پژوهش
۲-۱ مقدمه۱۳
۲-۲ پیشرفت تحصیلی۱۳
۲-۳ تعاریف پیشرفت تحصیلی۱۴
۲-۴ معیارهای پیشرفت تحصیلی۱۵-۱۴
۲-۵ عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی  16
۲-۵-۱ آموزش خانواده۱۶
۲-۵-۲ طبقه اجتماعی والدین۱۶
۲-۵-۳ تحرک اجتماعی۱۶
۲-۵-۴ ایدئولوژی ۱۷
۲-۶ خودکار آمدی۲۰-۱۸
۲-۶-۱ تعریف خودکار آمدی۲۲-۲۱
۲-۶-۲ انواع خود کارآمدی۲۳
۲-۶-۳ تفاوت خودکار آمدی با سایر انواع باورهای خود۲۳
۲-۶-۳-۱ خود پنداره ۲۴
۲-۶-۳-۲ عزت نفس ۲۴
۲-۶-۳-۳ انتظارات عملکرد ۲۵
۲-۶-۳-۴ کنترل تصویری۲۵
۲-۶-۴ ابعاد خود کار آمدی۲۶
۲-۶-۴-۱ سطح ۲۶
۲-۶-۴-۲ عمومیت ۲۷
۲-۶-۴-۳ نیرومندی۲۷
۲-۶-۵ منابع باورهای خود کار آمدی ۲۸
۲-۶-۵-۱ تجارت مسلط۲۹
۲-۶-۵-۲ تجارت جانشینی۲۹
۲-۶-۵-۳ قانع سازی کلامی۳۰ 
۲-۶-۵-۴ حالت های فیزیولوژیکی و هیجانی ۳۱
۲-۶-۵-۵ تجارت تصویر سازی ذهنی ۳۱
۲-۶-۶ خود کار آمدی بالا و پایین۳۱
۲-۶-۷ خود کار آمدی ، انگیزش و اسناد ۳۳-۳۲
۲-۶-۸  جنسیت و خود کار آمدی۳۴ 
۲-۶-۹ خود کار آمدی و پیشرفت تحصیلی ۳۵
۲-۶-۱۰ تاثیر زمینه های فرهنگی و اجتماعی روی خود کار آمدی۳۶
۲-۶-۱۱ نقش باورهای خود کار آمدی در انگیزش افکار ۳۸-۳۷
۲-۶-۱۲ تحلیل باورهای خود کار آمدی در گستره زندگی ۳۹
۲-۶-۱۲-۱ تأثیر بافت خانواده بر باورهای خودکار آمدی ۳۹
۲-۶-۱۲-۲ تأثیر دوستان و همسالان ۳۹
۲-۶-۱۲-۳ نقش مدرسه  40
۲-۶-۱۳ رشد خود کار آمدی به واسطه مرحله گذر نوجوانی ۴۰
۲-۶-۱۴ خود کار آمدی مرتبط با بزرگسالی ۴۰
۲-۶-۱۵ راهبردهای بهبود خود کار آمدی  42-41
۲-۷ اهمال کاری تحصیلی ۴۳
 2-7-1 تعاریف ۴۴
۲-۷-۲ رویکرد اهمال کاری  44
۲-۷-۲-۱ رویکردهای رفتاری ۴۵
۲-۷-۲-۲ رویکردهای منطقی – هیجانی ۴۹-۴۶
۲-۷-۲-۳ رویکردهای شناختی ۵۰
۲-۷-۲-۴ رویکرد انگیزشی ۵۱
۲-۷-۳ اهمال کاری بعنوان یک عادت ۵۲
۲-۷-۴ اهمال کاری بعنوان یک اختلال شخصیتی ۵۳-۵۲
۲-۷-۵ اهمال کاری تحصیلی و اهمال کاری غیر تحصیلی ۵۵-۵۴
۲-۷-۶اهمال کاری  و اهمال کاری فعال ۵۷-۵۶
۲-۷-۷ درماندگی آموخته شده ۵۸
۲-۸ اضطراب آموزشگاهی ۵۹
۲-۸-۱ نشانه های اضطراب امتحان ۶۱-۶۰
۲-۸-۲ سبب شناسی اضطراب امتحان ۶۲
۲-۸-۳ سه مدل در سبب شناسی اضطراب امتحان۶۳
۲-۸-۳-۱ مدل توجهی – شناختی ۶۵-۶۴
۲-۸-۳-۲ مدل روان پویشی اضطراب امتحان ساراسون ۶۶
۲-۸-۳-۳ مدل نقض در مهارت مطالعه ۶۷
۲-۸-۴ عوامل مرتبط با اضطراب ۶۸
۲-۸-۴-۱ روابط والدین با فرزند ۶۸
۲-۸-۴-۲ انتظارات معلم ۶۹
۲-۸-۴-۳ مهارت های تحصیلی ۷۰
۲-۸-۴-۴- دشواری امتحان ۷۰
۲-۸-۴-۵ محیط برگزاری امتحان ۷۱-۷۰
۲-۸-۵ مثلث اضطراب امتحان ۷۲
۲-۸-۵-۱ بخش فیزیکی ۷۲
۲-۸-۵-۲ بخش هیجانی – عاطفی ۷۳
۲-۸-۵-۳ بخش شناختی – ذهنی ۷۴
۲-۸-۶ رویکرد درمانی کاهش اضطراب امتحان ۷۵
۲-۸-۶-۱ رویکرد شناختی – رفتاری ۷۵
۲-۸-۶-۲ کاهش اضطراب امتحان از طریق مقابله با باورهای غیر عقلانی الیس۷۶
۲-۸-۶-۳ کاهش اضطراب امتحان از طریق دیدگاه شناختی بک۷۷ 
۲-۹ پیشینه پژوهش ۷۷
۲-۹-۱ الف : تحقیقات انجام شده داخلی۸۰-۷۸ 
۲-۹-۲ ب : تحقیقات انجام شده خارجی ۸۲-۸۰

 

 

فصل سوم : روش شناسی پژوهش
۳-۱ طرح پژوهش ۸۳
۳-۲ جامعه آماری ،  نمونه گیری و روش نمونه ۸۴
۳-۳ ابزار گرد آوری داده ها۸۴
۳-۳-۱ الف : پرسشنامه خودکار آمدی عمومی ۸۴
۳-۳-۲ ب : پرسشنامه تعلل ورزی نسخه دانش آموزان ۸۵
۳-۳-۳ ج : پرسشنامه اضطراب امتحان ۸۵
۳-۴ روش گرد آوری داده ها ۸۵
۳-۵ روش تجزیه و تحلیل داده ها ۸۶

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل آماری
۴-۱ تحلیل توصیفی داده ها ۹۰-۸۹
۴-۲ تحلیل استنباطی داده ها ۹۳-۹۰

 

 

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
۵-۱بحث و نتیجه گیری ۹۹-۹۵
۵-۲ محدودیت های پژوهشی ۱۰۰
۵-۳ پیشنهادات ۱۰۱
۵-۳-۱ پیشنهادات کاربردی ۱۰۱
۵-۳-۲ پیشنهادات پژوهشی ۱۰۱
فهرست منابع فارسی۱۰۳-۱۰۲
فهرست منابع انگلیسی۱۰۶-۱۰۴ 

 

 

پیوست ها:
الف : پرسشنامه خودکارآمدی۱۰۸
ب : پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی۱۰۹ 
ج : پرسشنامه اضطراب امتحان۱۱۰
چکیده انگلیسی:۱۱۱

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: