پایان نامه رشته مخابرات با عنوان تلفن
پایان نامه رشته مخابرات با عنوان تلفن
تلفن ( Telephone) از دستگاههای ارتباط از دور است که برای انتقال صدا بکار میرود نخستین تلفن توسط الکساندر گراهام بل اختراع شد تلفن فرستادن پیام و دریافت آن را بدون آن که نیاز به جدولی مانند الفبای مورس باشد ممکن ساخت
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۱۰۵ |
حجم | ۰ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | برق ، مخابرات و الکترونیک |
توضیحات کامل
پایان نامه رشته مخابرات با عنوان تلفن
مقدمه
تلفن ( Telephone) از دستگاههای ارتباط از دور است که برای انتقال صدا بکار میرود. نخستین تلفن توسط الکساندر گراهام بل اختراع شد. تلفن فرستادن پیام و دریافت آن را بدون آن که نیاز به جدولی مانند الفبای مورس باشد ممکن ساخت. با استفاده از تلفن، مردمی که فرسنگها از یکدیگر دورند میتوانند با هم صحبت کنند.بعد از ظهر روز دوم ژوئن سال ۱۸۷۵ میلادی مصادف با ۱۱ خرداد ۱۲۵۴ شمسی، الکساندر گراهام بل با همکاری دوستش واتسن موفق به اختراع تلفن شد، و در ژانویه ۱۸۷۶ میلادی دستگاه تلفن بل به کار افتاد. دهم مارس ۱۸۷۶ میلادی بل از اتاق خود بهوسیله این دستگاه به دستیارش در اتاق دیگر گفت: «آقای واتسن بیایید با شما کار دارم».
تلفن، پس از اختراع کامل توسط بل به سرعت اشاعه یافت و سیمهای آن از شهری به شهر دیگر کشیده شد. چهارده سال بعد از اختراع تلفن یعنی در سال ۱۸۹۰ میلادی آلمون براون استروجر سیستم تلفن خودکار را بنا نهاد. در سال ۱۸۹۱ ارتباط تلفنی بین شهرهای لیون و تهران برقرار گردید. دو قاره اروپا و آمریکا تحت محاصره شبکهای درآمدند که روز به روز گسترش مییافت. روزی که بل درگذشت (سال ۱۹۲۲)، به احترام او ارتباط تلفنی بر روی شبکه وسیعی که دارای هفده میلیون تلفن بود به مدت یک دقیقه قطع شد. تلگراف و تلفن ارتباط سریع و فوری از راه دور را میان نقاطی که میتوانند سیمکشی بشوند، ممکن ساخت. اما از سال ۱۸۹۶ دانشمندان توانستند میان دو نقطه که حتی سیمکشی نشده بود ارتباط سریع و فوری برقرار سازند (تلگراف بیسیم)
کلمات کلیدی:
تلفن
مرکز تلفن
تلفن اینترنتی
شبکه مخابرات
وظایف مرکز تلفن
برای اتصال دو خط احتیاج به دو تلفن و یک سیم رابط و ولتاژ داریم. ولی اگر بیش از دو تا خط داشته باشد عملاً سیمکشی بین آنها امکان ندارد برای همین یک مرکزی به باند مرکز مخابرات قرار دارند که وظیفه این مرکز به کمک یک اپراتور مشترکین راهبد در ارتباط بودند وقتی تعداد این مشترکین زیادتر شد دیگر آمد سپس به هر مشترک یک شماره اختصاص داده شد مثلا شماره تلفنهای تهران از ۴ رقم تشکیل میشد از ۱۱۱۱ تا ۹۹۹۹ ولی وقتی تعداد متقاضیان بیشتر شد تعداد شمارهها نیز بیشتر شد که تا الان شمارههای تهران ۸ رقمی هستند و بعد از اینها به صورت دیجیتالی شد. در مرکز اپراتوری وظیفه سوئیچ را انجام میدهد. در مراکز مکانیکی دستگاههای مکانیکی در مراکز الکترومکانیکی دستگاههای هم الکترونیکی و هم مکانیکی انجام میشود. در مراکز دیجیتال به کمک کامپیوتر کنترل میشود.
فهرست
فصل اول ۱
فصل دوم ۶
۲-۱-۱- وظایف مرکز تلفن ۶
۲-۱-۲-از دیگر وظایف مراکز تلفن: ۷
۲-۲- مراکز تلفن دیجیتال ۷
۲-۳-۱- یکی دیگر از قسمتهای مهم مرکز واحدی به نام MDF است: ۱۱
Main Destribrator Frame 11
۲-۳-۲- شبکه مخابرات در یک شهر ۱۲
۲-۳-۳- فیبر نوری: ۱۵
۲-۴- واحد امور مشترک ۱۶
۲-۵- ADSL (اینترنت پرسرعت) ۲۳
۲-۶- سرویسهای ویژه ۲۴
۲-۷- سیستمهای ACCESS (کانوهای نوری) ۲۶
۲-۸- سیستم ماکروویو ۲۶
فصل سوم ۲۸
۳-۱- از الکساندر گراهام بل تا فیبر نوری ۲۸
۳-۲- چگونه تلفن اختراع شد؟ ۲۸
۳-۲- دستگاهی را که الکساندر اختراع کرد چگونه کار میکرد؟ ۲۹
۳-۴-میکروفون تلفن چیست؟ ۳۰
۳-۵- سیستم IWF و MFV 32
۳-۶-مدار ارتباطی چیست؟ ۳۳
۳-۷- ورود به تلفنهای ماهوارهای ۳۴
۳-۸- تلفن تصویری ۳۵
۳-۸-۱- سیگنالینگ CAS (Channel Associated Signaling) 36
۳-۸-۲- واحد سرویس کانال CSU (Channel Service Unit) 36
۳-۸-۳- دسترسی چندگانه تقسیم کد CDMA (Code Division Multiple Access) 36
۳-۸-۴- Codec (کدک) Codder / Decoder 37
۳-۸-۵- HDTV (High Defenition TV) 37
۳-۸-۶- HTML (زبان برجسته سازی ابر متن) ۳۷
(Hyper Text Markup Languags) 37
۳-۸-۷- ISDN (شبکه دیجیتالی خدمات مجتمع) ۳۸
۳-۸-۸- شبکه عمومی (Public Network) 38
۳-۸-۹- شبکه غیرعمومی یا خصوصی (Non-Public Network) 39
۳-۸-۱۰ B تأمین کننده خدمات مبتنی بر تسهیلات ۳۹
(Facilities – based service supplier) 39
۳-۸-۱۱- کنار گذر (By pass) 40
۳-۹- اینترنت در ده سال آینده ۴۰
۳-۱۰-۱- تلفن اینترنتی ۴۷
۳-۱۰-۲- تلفن اینترنتی در مقابل PSTN 49
۳-۱۰-۳- مزایای تلفن اینترنتی ۵۱
۳-۱۰-۴- وضعیت تلفن اینترنتی در جهان و ایران ۵۲
۳-۱۱-NGN 55
۳-۱۲- استاندارد جدید شبکههای بی سیم WIMAX 59
۳-۱۳- ماهواره مصباح نخستین ماهواره مخابراتی ایران ۶۹
۳-۱۴-شرکتهای ندا PAP 71
۳-۱۴-۱- فراهم آوردن خدمات اینترنت پرسرعت ۷۱
۳-۱۴-۲- PAP چیست؟ ۷۱
۳-۱۴-۳- مشکلات شرکتهای ندا PAP 72
۳-۱۴-۴- DSL چیست؟ ۷۳
۳-۱۴-۵- DSL چگونه کار میکند؟ ۷۳
۳-۱۵-۱- سوئیچهای نرم در شبکههای تلفن ثابت ۷۶
اشاره ۷۶
۳-۱۵-۲- همه چیز راجع به IP از تجسم تا واقعیت ۷۸
۳-۱۵-۳- مخابرات صوتی – چیزی بیشتر از صوت پایه ۷۹
۳-۱۵-۴- IP وارد مسیر اصلی میشود ۸۱
۳-۱۶-۱- شبکه دسترسی نوری OAN 82
۳-۱۶-۲-چند فنآوری مورد استفاده از ONU ها در شبکه دسترسی نوری ۸۴
۳-۱۷-۱- سیستم موقعیتیاب جهانی ۸۹
۳-۱۷-۲- کاربردهای GPS 91
۳-۱۸-۱- تلفن همراه چگونه کار میکند؟ ۹۳
۳-۱۸-۲- رویکرد یاختهای ۹۴
۳-۱۸-۳- مهندسی یاختهای ۹۵
۳-۱۸-۴- بسامد ۹۶
۳-۱۸-۵- انتقال ۹۷
۳-۱۸-۶- کدهای تلفنهای سلولی ۹۸
۳-۱۸-۷- جابجایی (Roaming) 101
۳-۱۸-۸- کدهای گوشی سلولی ۱۰۱
۳-۱۸-۹- داخل تلفن همراه چه خبر است ۱۰۲
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت