مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پایان نامه رشته نرم افزار و آی تی با عنوان فن آوری اطلاعات و تاثیر آن بر آموزش و پرورش

پایان نامه رشته نرم افزار و آی تی با عنوان فن آوری اطلاعات و تاثیر آن بر آموزش و پرورش

فناوریهای نوین ارتباطات و اطلاعات دارای ویژگیهای منحصر به فردی هستند که انها را از وسایل ارتباط جمعی متمایز می سازد مهمترین ویژگی این فناوری ها تعاملی ( دوسویه ) بودن آنها می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۹۱
حجم ۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی کامپیوتر و IT

توضیحات کامل

پایان نامه رشته نرم افزار و آی تی با عنوان فن آوری اطلاعات و تاثیر آن بر آموزش و پرورش

 

ویژگیهای فناوری نوین ارتباطات و اطلاعات

    اما قبل از آنکه به بررسی فناوریهای نوین ارتباطات و اطلاعات در توسعه انسانی به ویژه دو عنصر اصلی ان یعنی آموزش و اشتغال که موضوع این پژوهش می باشد ، بپردازیم ، ابتدا بهتر است که به ویژگیهای این فناوریها اشاره شود و دیدگاههای خوشبینانه و بدبینانه ای که نسبت به تاثیر و عملکرد این فناوریها وجود دارد مورد ارزیابی قرار گیرد .    فناوریهای نوین ارتباطات و اطلاعات دارای ویژگیهای منحصر به فردی هستند که انها را از وسایل ارتباط جمعی متمایز می سازد . مهمترین ویژگی این فناوری ها تعاملی ( دوسویه ) بودن آنها می باشد . این ویژگی باعث می شود که فستنده و گیرنده به طور مستقیم با هم در ارتباط باشند و با حذف واسطه یا عامل برقراری ارتباط به مبادله پیام با هم به صورت  مستقیم ( chat ) و هم بصورت ناهمزمان (E-mail ) بپردازند . در این شیوه ارتباطی بر خلاف وسایل ارتباط جمعی بازخود ( فیدبک ) همزمان پیامها وجود دارد .
 
    ویژگی دیگری که این فناوریها را از وسایل ارتباط جمعی متمایز می سازد ، خاصیت جمع زدایی آنها می باشد . در حالیکه در وسایل ارتباط جمعی ، پیام برای تودهء زیادی از مردم تهیه می شود و آنها را در کنار یک رسانه گرد هم می آورد اما استفاده از این فناوریها غالبا انفرادی صورت می گیرد .با گسترش این فناوریها ، تغییرات مهمی در کانالها و مجاری ارتباطی به وجود آمده که عبارتند از :
 
_   دگرگونی در ماهیت ارتباطات انسانی 
_   تغییر در روشهای اطلاع رسانی 
_   افزایش سرعت و کیفیت انتقال پیامها
_   متنوعشدن کانالها و مجاری ارتباطی
_   ایجاد حق انتخاب برای مخاطب 
 
    نکتهء دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که برای پذیرش و بکارگیری هر نوآوری از جمله فناوریهای نوین ارتباطی و اطلاعاتی باید پنج مرحله پیموده شود :
۱ –   آگاهی : در این مرحله افراد جامعه از وجود یک نوآوری ( فناوری ) آگاه می شوند و درباره آن اطلاعات کافی بدست می آورند.
۲ –   علاقه : در این مرحله افراد به نوآوری علاقه مند می شوند و به آن توجه بیشتری می نمایند .
۳-   ارزیابی : افراد به طور ضمنی به بررسی تاثیرات احتمالی نوآوری در موقعیت کنونی و آینده می پردازند و تصمیم می گیرند که از نوآوری جدید استفاده کنند یا خیر .
۴ –  آزمون : افراد در مقیاس کوچکی نوآوری را به کار می گیرند تا کاربرد آن را در شرایط خود بسنجند .
۵ –   پذیرش : افراد در این مرحله به طور کامل نوآوری را پذیرفته و مورد استفاده قرار می دهند .
 
از سوی دیگر برای پذیرش هر نوآموری بایستی آن نوآوری دارای ویژگیهایی باشد . این ویژگیها از دیدگاه راجز و شومیکر عبارتند از :
_   داشتن مزیت نسبی به سایر عوامل و ایده های موجود .
_   سازگاری با ارزشها و نیازهای جامعه .
_   عدم پیچیدگی .
_   آزمون پذیری .
_   ملموس بودن ( قابل رویت بودن ) نتایج و اثرات به کارگیری نوآوری
 
 
 
 
کلمات کلیدی:

فناوری اطلاعات

فناوری نوین اطلاعات وارتباطات

تاثیر فن آوری اطلاعات بر آموزش و پرورش

 
 
 
 
 
فهرست مطالب 
 

فصل اول: تاریخچه فناوری اطلاعات

 1- تاریخچه فن آوری اطلاعات 
۲- فن آوری نوین اطلاعات وارتباطات
۳- ویژگی فن آوری اطلاعات
۴- جامعه اطلاعاتی در آموزش وپرورش
۵- بزرگراههای اطلاعاتی
 

فصل دوم: مفاهیم نوین فن آوری اطلاعات در آموزش وپرورش

۱- تعریف فن آوری اطلاعات
۲-چرا سیستم های اطلاعاتی؟

۳- سیستم اطلاعاتی چیست؟

۴- فن آوری اطلاعات چیست؟
۵- روند فن آوری اطلاعات چیست؟
 

 فصل سوم: جایگاه فن آوری اطلاعات در آموزش و پرورش

 1- ورود رایانه به مدارس
۲- جامعه اطلاعاتی ملی
۳-انتخابات و فن آوری اطلاعات
۴-سابقه رسانه ها وانتخابات
 

فصل چهارم: ابزارهای فن آوری اطلاعات

۱- فقرای اطلاعاتی در مقابل ثروتمندان
۲- معیار های جوامع اطلاعاتی
۳- آیا همه باید متخصص فن آوری باشیم؟
۴- پیوند رایانه ها وارتباطات
۵- وظایف نظام راه دور
 

فصل پنجم: مزایای فن آوری اطلاعات در آموزش وپرورش

۱- چالشها ومشکلات فن اوری
۲- حقوق فن آوری اطلاعات
۳- حقوق نرم افزار
۴- روش های پیش بینی فن آوری اطلاعات 
۵- گام های نو آوری
۶- معیار های ملموس برای سنجش ارزش فن آوری اطلاعات
۷- فن آوری اطلاعات . هدف یا وسیله
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: