مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پایان نامه نقش خودکارآمدی بر قصد کارآفرینانه

پایان نامه نقش خودکارآمدی بر قصد کارآفرینانه

این پایان نامه در میان دانشجویان رشته مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی انجام می‌شود و به بررسی تاثیر خودکارآمدی بر قصد کارآفرینی با استفاده از شاخص‌های خودکارآمدی می‌پردازد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۶۵
حجم ۲۱۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

این پایان نامه با عنوان نقش خودکارآمدی بر قصد کارآفرینانه و با هدف بررسی تاثیر خودکارآمدی کارآفرینانه بر تقویت قصد کارآفرینی دانشجویان دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی می باشد

 

مطالعات و بررسی‌ها نشان می‌دهد افزایش فعالیت‌های کارآفرینانه، منجر به افزایش تولید ناخالص ملی و در نتیجه افزایش درآمد ملی، رفاه و آسایش در جامعه می‌گردد (زالی، رضوی، ۱۳۸۷).یکی از اهداف برنامه‌های آموزشی کارآفرینی ایجاد و تقویت قصد کارآفرینانه کارآفرینان بالقوه به‌ویژه دانشجویان می‌باشد. به‌همین دلیل تحقیقاتی که در دنیا برای قصد کارآفرینانه انجام می‌شود، عمدتا مربوط به دانشجویان است چرا که قصد کارآفرینانه بهترین و مهم‌ترین متغیر پیش‌بینی کننده رفتار کارآفرینانه است.

 

 

به عبارت دیگر به احتمال خیلی زیاد، افزایش قصد کارآفرینانه منجر به افزایش فعالیت‌های کارآفرینانه و در نتیجه توسعه کارآفرینی می‌شود.از این رو هدف بسیاری از کشورها افزایش میزان و سطوح کارآفرینی و به‌ویژه قصد کارآفرینانه می‌باشد. به همین دلیل یکی از متغیرهای مهم در پژوهش سالانه دیده‌بان جهانی کارآفرینی  (GEM) به‌عنوان بزرگترین پژوهش میدانی کارآفرینی در جهان، قصد کارآفرینانه است. به همین دلیل شناخت بهتر عوامل موثر بر شکل‌گیری قصد، درک ما را از کارآفرینی افزایش می‌دهد (Krueger,Karsrud1993:277).

 

 

نتایج حاصل از بررسی ارتباط دو متغیر مهارت شناخت فرصت‌های بازار و توسعه محصول جدید و قصد کارآفرینانه، نشان از وجود ارتباط معنادار و مثبت دو متغیر نامبرده با توجه به مقدار پیرسون ۰٫۴۷۹ و سطح معنی داری ۰٫۰۰ می‌باشد. نتایج آزمون فرضیه دوم پژوهش نیز براساس محاسبه مقدار پیرسون ۰٫۳۸۵ و سطح معنی داری ۰٫۰۰ نشان از ارتباط قوی و مثبت مهارت ایجاد محیط نوآورانه و قصد کارآفرینی دارد. واضح است مهارت ایجاد محیط نوآورانه، به این دلیل که بیانگر میزان توانایی فرد در ارائه راه کارها و روش های جدید جهت ایجاد کسب‌و‌کار می‌باشد، باعث بروز تمایلات و رفتارهای کارآفرینانه می‌شود. مطابق با نتایج حاصل از پژوهش فوق، بررسی های پیشین با محوریت قصد کارآفرینی نیز قابلیت اندازه‌گیری خودکارآمدی توسط مهارت ایجاد محیط نوآورانه و نوآوری را نشان می‌دهد. ویلسون، کیکول و مارلینو (۲۰۰۷)، مقیاس های نوآوری، رهبری و مدیریت مالی را که از اجزای خودکارآمدی کارآفرینانه بوده‌اند برای جامعه افراد بالغ اندازه‌گیری کرده‌اند.

 

نتایج حاصل از آزمون فرضیه سوم تحقیق مبنی بر ارتباط دو متغیر مهارت ایجاد رابطه با سرمایه‌گذاران و قصد کارآفرینی نشان از ارتباط مثبت دو متغیر دارد. این امر با توجه به نتایج آزمون پیرسون با مقدار ۰٫۲۳۷ و سطح معنی داری ۰٫۰۰۴ اثبات شده است. همان طور که در بخش مبانی نظری اشاره شد، توانایی ایجاد رابطه با سرمایه‌گذاران به فعالیت‌های مهمی اشاره دارد که به جذب منابع مالی برای سرمایه‌گذاری در یک کسب‌و‌کار منتهی می‌شود (Ehrlich, et al. 1994).

 

نتایج آزمون فرضیه چهارم پژوهش نیز بر اساس محاسبه مقدار پیرسون ۰٫۴۶۱ نشان می‌دهد که میان دو متغیر شناسایی هدف اصلی و قصد کارآفرینی ارتباط معناداری وجود دارد. به بیان دیگر فردی که مهارت تعیین اهداف و چشم اندازها و مدیریت کارکنان یک کسب‌و‌کار را دارد و نیز می‌تواند افراد مرتبط با کسب‌و‌کار خویش را به خوبی اداره کند انگیزه زیادی برای شروع کسب‌و‌کار دارد. نتایج تحقیقات پیشین نیز این مساله را تایید می کند. از نظر ایگر و همکاران (۱۹۹۴) تعیین چشم اندازها و اهداف و ارزش‌های یک کسب‌و‌کار، مهارتی حیاتی و مهم است که در کارآفرینان موفق به چشم می خورد. همچنین طبق دیدگاه کیکول و همکاران (۲۰۰۵) تبیین اهداف یکی از مقیاس های خودکارآمدی کارآفرینانه است که منجر به قصد کارآفرینی می‌شود. کارآفرینان برای انجام کار خود نیاز به خودکارآمدی کارآفرینانه دارند (Kickul & Dintino, 2005: 30). 

 

بر طبق تحقیقات ایگر (۱۹۹۴) این مهارت، مهارتی است حیاتی که در آن کارآفرینانی که در سطح بالایی رشد کرده‌اند دیده می‌شود. کریک و همکاران (۱۹۹۸) در تحقیقات خود مدیریت را با عنوان مقیاسی برای خودکارآمدی مطرح کردند که تدوین اهداف و دستیابی به آن‌ها و تبیین نقشه های سازمانی و سیاست ها و مسئولیت ها را بخش مهمی از آن بیان کردند و به تاثیر آن در سنجش خودکارآمدی اشاره کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول:کلیات تحقیق۴
۱-۱- مقدمه ۵
۲-۱-    بیان و تشریح موضوع۶
۳-۱-    ضرورت و اهمیت انجام تحقیق۷
۴-۱-    اهداف انجام تحقیق۸
۵-۱-    فرضیه‌های تحقیق۸
۶-۱-    سوالات تحقیق۹
۷-۱-    قلمرو تحقیق۱۰
۱-۷-۱- قلمرو مکانی تحقیق۱۰
۲-۷-۱- قلمرو زمانی تحقیق۱۰
۸-۱-    روش انجام تحقیق۱۰
۹-۱-    تعریف واژگان و اصطلاحات تحقیق۱۰
۱-۹-۱- کارآفرینی۱۰
۲-۹-۱- خودکارآمدی کارآفرینانه۱۰
۳-۹-۱- قصد کارآفرینی۱۱

 

 

فصل دوم: ادبیات نظری و پیشینه تحقیق۱۲
۱-۲- مقدمه۱۳
۲-۲- مفهوم‌شناسی کارآفرینی۱۳
۳-۲-    مفهوم کارآفرینی از دیدگاه علوم رفتاری۱۸
۴-۲-    قصد کارآفرینانه ۲۰
۵-۲- خودکارآمدی کارآفرینانه۲۷
۶-۲-    مدل‌های قصد کارآفرینی و خودکارآمدی۳۶
۱-۶-۲- مدل بوید و وزیکیس۳۶
۲-۶-۲- مدل آجزن و شاپیرو۳۸
۳-۶-۲- مدل لینان۴۳ 
۴-۶-۲- مدل مفهومی قصد کارآفرینی۴۴ 
۵-۶-۲- مدل فرآیند کارآفرین نوظهور۴۷
۷-۲-    مدل مفهومی تحقیق۴۸

 

 

 

فصل سوم: روش تحقیق۵۰
۱-۳- مقدمه۵۱
۲-۳-    روش تحقیق۵۱
۱-۲-۳- تحقیق کاربردی۵۱
۲-۲-۳- تحقیق توصیفی۵۱
۳-۳- متغیرهای تحقیق۵۳
۴-۳- روش گردآوری اطلاعات۵۳
۵-۳-    روایی و پایایی پرسش‌نامه۵۴
۱-۵-۳- آزمون روایی۵۴
۲-۵-۳- آزمون پایایی۵۵
۶-۳- مقیاس‌های مورد استفاده در پرسش‌نامه۵۷
۷-۳- سوالات پرسش‌نامه به تفکیک متغیرها۵۸
۸-۳- جامعه آماری۵۹
۹-۳- نمونه آماری۵۹
۱۰-۳- روش یا روش‌های نمونه‌گیری۶۰
۱۱-۳- تعیین حجم نمونه۶۰
۱۲-۳- روش تحلیل داده‌ها۶۰

 

 

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها و ارائه یافته‌ها۶۱
۱-۴- آمار توصیفی۶۲
۲-۴-    نتایج به‌دست آمده از پرسش‌نامه۶۴
۳-۴-    یافته‌های تحلیلی۷۰
۱-۳-۴- آزمون فرضیه‌ها۷۰ 
۲-۳-۴- تحلیل رگرسیون۷۶
۴-۴- سایر یافته‌های پژوهش۷۸

 

 

 

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات۸۱
۱-۵- نتایج بررسی یافته‌های تحقیق۸۲
۲-۵- تحلیل سایر یافته‌های تحقیق۸۵
۳-۵- پیشنهادات۸۶
۱-۳-۵- پیشنهادات کاربردی۸۶
۲-۳-۵- پیشنهادات برای پژوهش‌های آتی۸۷
۴-۵- محدودیت‌های تحقیق۸۷
منابع و ماخذ۸۸

 

 

پیوست یک:پرسشنامه۱۰۰

 

 

 

 

فهرست جداول
جدول ۱-۲- سیر تکامل مفهوم کارآفرینی۱۶
جدول ۱-۳- تقسیم بندی سوالات بر اساس متغیرها۵۴
جدول۲-۳- مقدار آلفای کرونباخ هر متغیر۵۶
جدول۳-۳- انواع مقیاس های اندازه گیری متغیرها۵۷
جدول۱-۴- توزیع فراوانی و درصد جنسیت۶۲
جدول۲-۴- توزیع فراوانی و مقطع تحصیلی۶۳
جدول۳-۴- توزیع فراوانی و وضعیت اشتغال۶۴
جدول۴-۴- بررسی رابطه میان قصد کارآفرینانه و توسعه محصول جدید۷۰
جدول۵-۴- بررسی رابطه میان قصد کارآفرینانه و ساخت محیط نوآورانه۷۱
جدول۶-۴- بررسی رابطه میان قصد کارآفرینانه و رابطه با سرمایه گذاران۷۲
جدول۷-۴- بررسی رابطه میان قصد کارآفرینانه و شناسایی هدف اصلی۷۳
جدول۸-۴- بررسی رابطه میان قصد کارآفرینانه و رویارویی با چالشهای غیر منتظره۷۴
جدول۹-۴- بررسی رابطه میان قصد کارآفرینانه و توسعه منابع انسانی۷۵
جدول۱۰-۴- خلاصه مدل  رگرسیون۷۶
جدول۱۱-۴- تحلیل واریانس۷۶
جدول۱۲-۴- ضرایب استاندارد و غیر استاندارد رگرسیون۷۷
جدول۱۳-۴- آمار توصیفی مربوط به وضعیت موجود متغیرها۷۹
جدول۱۴-۴- نتایج آزمون t یک نمونه ای۷۹
جدول۱۵-۴- رابطه میان قصد کارآفرینانه و وضعیت اشتغال۸۰
جدول۱۶-۴- آزمون پیرسون برای رابطه قصد کارآفرینانه و وضعیت اشتغال۸۰


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: