پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان نقش رسانه های جمعی در تربیت کودکان و نوجوانان
پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان نقش رسانه های جمعی در تربیت کودکان و نوجوانان
بسیاری از دانش پژوهان ، متفکران و مصلحان اجتماعی عصر حاضر را با نام های متفاوتی چون « عصر تکنیک » ، « عصر ارتباطات » ، « دهکده جهانی » و رهبری از راه دور نامیده اند البته رهبری از راه دور نه تنها در مورد ماهواره ها و فضاپیماها صادق است ، بلکه هدایت از مسافت دور به وسیله رسانه های گروهی در مورد انسان نیز صدق می کند
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۵۱ |
حجم | ۰ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
توضیحات کامل
پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی با عنوان نقش رسانه های جمعی در تربیت کودکان و نوجوانان
مقدمه
بسیاری از دانش پژوهان ، متفکران و مصلحان اجتماعی عصر حاضر را با نام های متفاوتی چون « عصر تکنیک » ، « عصر ارتباطات » ، « دهکده جهانی » و رهبری از راه دور نامیده اند . البته رهبری از راه دور نه تنها در مورد ماهواره ها و فضاپیماها صادق است ، بلکه هدایت از مسافت دور به وسیله رسانه های گروهی در مورد انسان نیز صدق می کند .تا قرن بیستم ، رهبری و ارشاد انسان رویارو و براساس ارتباط بود ، در صورتی که در عصر حاضر ارتباطات یک طرفه و از راه دور صورت می گیرد . به طوری که بین شنونده و گوینده ، یا بهتر بگوییم بین موثر و متاثر به طور نسبی فاصله زیادی وجود دارد . برخی معتقدند که رسانه های گروهی دارای چنان قدرتی هستند که می توانند نسلی تازه در تاریخ بشر پدید آورند ، نسلی که با نسل های پیشین بسیار متفاوت است . لازرسفلد و مرتن ( Lazer seld & Merton ) در تشریح این عقاید متفکران می نویسند : « وسایل ارتباط جمعی جدید ابزاری بس نیرومندند که می توان از آن در راه خیر و شر با تاثیری شگرف سود برد و چنانچه کنترل مطلوب وجود نداشته باشد ، امکان استفاده از این وسایل در راه شر بیشتر از خیر آن است .
تقریبا" در اکثر کشورها ، به ویژه کشورهای در حال رشد ، تعداد نسل جوان بیشتر و دلبستگی آنان بر رسانه های جمعی فزونتر است . تحقیقات انجام شده در شهر تهران ، حاکی از آن است که بیشتر تماشا کنندگان تلویزیون ، کودکان زیر ۱۵ سال و بعد از آنان بانوان خانه دار و سپس جوانان بیشتر از ۱۵ سال هستند . امروزه بررسی اثرات این وسایل از پیچیده ترین مباحث انحرافات اجتماعی است . به همین دلیل ، جامعه شناسان در صحت نتایج و پژوهش هایی از این قبیل ، تردید نشان می دهند . البته علیرغم تاثیر انکار ناپذیر رسانه های جمعی در آموزش فرهنگ سازی ، القاء عقیده و غیره باید اذعان داشت که در زمینه اثر این وسایل در رفتار انسان ، تحقیقاتی بعمل آمده است که البته تحقیقاتی که بتواند اثرات تلویزیون سینما و مطبوعات را درتربیت درست و انحرافات اخلاقی و بزهکاری جوانان در کشور ثابت کند بسیار کم است .در این تحقیق تاثیرات رسانه های تصویری چون تلویزیون ، سینما ، ویدئو ، ماهواره و مطبوعات در بزهکاری کودکان و نوجوانان مورد بررسی قرار می گیرد .
کلمات کلیدی:
بزهکاری
نقش ارتباطالت
تربیت کودکان و نوجوانان
نقش رسانه های جمعی
فهرست مطالب
نقش رسانه های جمعی در تربیت کودکان و نوجوانان ۱
مقدمه ۲
فصل اول :بزهکاری ۴
تاریخچه بزهکاری ۴
۱ دیدگاه زیست شناختی ۵
۲ دیدگاه روان شناختی ۵
کودکان بزهکار ۸
فصل دوم:بررسی تاثیر تلویزیون بر بزهکاری کودکان و نوجوانان ۱۲
کودک چگونه از تلویزیون استفاده می کند ؟ ۱۳
تلویزیون و روابط اجتماعی ۱۵
تاثیرات تلویزیون ۱۶
آیا تلویزیون خشونت را یاد می دهد و موجب بزهکاری می شود ؟ ۲۰
فصل سوم:بررسی تاثیر اخبار تلویزیون بر بزهکاری کودکان و نوجوانان ۲۷
اخبار تلویزیون ۲۷
یافته های دیگر این مطالعه نشان می دهد که : ۳۰
فصل چهارم:بررسی تاثیر مطبوعات بر بزهکاری کودکان و نوجوانان ۳۲
مطبوعات ۳۲
و اما نقش ارتباطات در توانمند سازی افراد برای شاد زیستن ۳۶
مهارت های کودکان ۴۱
مهارتهای زناشویی ۴۱
روابط سازمانی ۴۲
منابع و مآخذ ۵۱
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
برچسبها:انجام پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی, بررسی تاثیر اخبار تلویزیون بر بزهكاری كودكان و نوجوانان, بررسی تاثیر مطبوعات بر بزهكاری كودكان و نوجوانان, بزهکاری, خرید پایان نامه کارشناسی رشته علوم تر, دانلود پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی, نقش ارتباطات در توانمند سازی افراد برای شاد زیستن
قوانین ارسال دیدگاه در سایت