مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پرسشنامه استاندارد سازگاری اجتماعی SAS پی کل و ویسمن ۱۹۹۹

پرسشنامه استاندارد سازگاری اجتماعی SAS پی کل و ویسمن ۱۹۹۹

پرسشنامه استاندارد سازگاری اجتماعی SAS پی کل و ویسمن (۱۹۹۹) با نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی، بررسی مولفه ها و خرده مقیاس ها، ۵۴ سوالی در قالب فایل ورد و با فرمت docx

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۳
حجم ۴۲ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه استاندارد سازگاری اجتماعی SAS پی کل و ویسمن (۱۹۹۹) با نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی، بررسی مولفه ها و خرده مقیاس ها، ۵۴ سوالی در قالب فایل ورد و با فرمت docx

 

 

تفسیر پرسشنامه سازگاری اجتماعی SAS 

مقیاس سازگاری اجتماعی به عنوان یک مقیاس برآیند برای ارزیابی درمان دارویی و روان درمانی بیماران افسرده طراحی شده است. در حال حاضر از این مقیاس برای سنجش سازگاری بیماران و افراد سالم به طور گسترده ای استفاده می شود. مبنای نظری و محتوای عبارات به کاررفته در آزمون از مصاحبه ساخت دار و نمره گذاری شده گرلند برای ارزیابی ناسازگاری و مطالعات تجربی اولیه به وسیله پی کل و ویسمن در سال ۱۹۹۹ گرفته شده است.این مقیاس روابط بین فردی را در نقش های مختلف شامل احساسات ،رضایت، اختلاف و عملکرد ارزیابی می کند. ساختار آزمون دو بعد مجزا را نشان می دهد شش حوزه نقشی( مانند: کاری، خانوادگی) و پنج بعد از سازگاری که برای هر کدام از حوزه نقش ها( متناسب با نقش) انتخاب شدند. مقیاس سازگاری اجتماعی در ابتدا به عنوان برنامه مصاحبه تهیه و سپس به یک آزمون خودسنجی تبدیل شد، نسخه خود سنجی از لحاظ ارزان بودن برای مجری سودمند است و هم چنین سوءگیری مصاحبه کننده در آن اثر ندارد. نسخه خودسنجی به وسیله پاسخ دهنده تکمیل می شود اما خویشاوندان وی نیز می توانند آن را تکمیل کنند.

 

 

 

شیوه نمره گذاری پرسشنامه سازگاری اجتماعی

هم مصاحبه و هم نسخه های خود سنجی شامل ۴۲ سوال هستند که چگونگی ایفای نقش در ۶ حوزه: کاری ( به عنوان کارمند،خانم خانه دار یا دانشجو سوالات ۱۸-۱) ، فعالیت های اجتماعی اوقات فراغت (سؤالات ۲۹-۱۹)، روابط با خانواده گسترده ( سؤالات ۳۷-۳۰)، نقش های همسری ( ۴۶-۳۸)، و والدی (۵۰-۴۷)، عضو خانواده (۵۴-۵۱) را مورد ارزیابی قرار می دهد.  در این پرسشنامه برای روابط کاری دانشجویان خانم های خانه دار و افراد استخدام شده سوالات جداگانه ای وجود دارد بنابراین مقیاس شامل ۵۴ سوال نهایی است که پاسخ دهندگان بنابر شرایط خود به ۴۲ سوال آن پاسخ می دهند.

 

 

 

برای نمره گذاری این مقیاس از دو روش استفاده شده است:
۱٫ محاسبه نمره میانگین: برای به دست آوردن نمره میانگین برای هر بخش ( مانند:کار،اوقات فراغت) نمره همه عبارات مربوط به زیر مقیاس مورد نظر را با هم جمع کرده و بر تعداد کل عبارات مربوط به آن زیر مقیاس تقسیم کنید.

 2. محاسبه نمره کل:  برای به دست آوردن نمره کل آزمون نمره همه سوالات را با هم جمع کرده و بر تعداد سوالاتی که آزمودنی به آنها پاسخ داده است تقسیم کنید. نمره بالا در هر زیر مقیاس نشان دهنده سازگاری اجتماعی پائین آزمودنی در حیطه مورد نظر است. نمره بالای کلی نیز حاکی از آن است که آزمودنی از سازگاری اجتماعی نامطلوبی برخوردار است.

 

 

 

 

پایایی و روایی پرسشنامه سازگاری اجتماعی

در مورد ۱۵ بیمار افسرده همبستگی بین پاسخ های بیماران در ابراز خود سنجی و درجه بندی داده شده توسط همسر یا دیگر اطلاع دهندگان ۷۴/۰ بود . بیماران خودشان را بیمارتر از مصاحبه گر رتبه بندی کردند . نمرات خودسنجی و نسخه مصاحبه مقیاس سازگاری اجتماعی برای ۷۶ بیمار افسرده ۷۲/۰ همبستگی داشت . توافق برای بخش های مختلف از ۴۰/۰ تا ۷۶/۰ رتبه بندی شد . توافق بین ارزیاب ها برای نسخه مصاحبه برای ۳۱ بیمار تعیین شد ارزیاب ها به طور کامل در ۶۸/۰ همه موارد با بیش از ۲۷/۰ رتبه ها را در یک بخش با همدیگر توافق داشتند. همبستگی های ارزیاب ها در طی همه موارد به طور متوسط ۸۳/۰ بود . همبستگی های کلی آزمون حوزه های نقشی مختلف بین ۰۹/۰ و ۸۳/۰ برای اجرای مصاحبه گری مقیاس سازگاری اجتماعی درجه بندی شد . ضریب آلفای کرونباخ ۴۷/۰ و متوسط پایای بازآزمایی ۸۰/۰ گزارش شد. همچنین ضریب آلفا برای نسخه خودسنجی در پژوهشی که در ژاپن انجام شده ۷۳/۰ بوده است . 

 

 

 نمرات مقیاس سازگاری اجتماعی با سن ، طبقه اجتماعی ، جنس یا سابقه افسردگی قبلی (N=76) همبستگی معناداری نداشتبه عبارت دیگر نمرات آزمودنی ها دراین مقیاس از وضعیت اجتماعی – جمعیتی تأثیر نمی پذیرد. همچنین نتایج پژوهش نشان داد که زنان بیشتر از مردان در نسخه خودسنجی مقیاس سازگاری اجتماعی دچار اختلال هستند ولی با توجه به سن و نژادتفاوتی در نمرات مشاهده نشد . نتایج عاملی برای نسخه مصاحبه که ۶ عامل را مشخص کرد : عملکرد شغلی ، اختلاف بین فردی و ارتباط منع شده وابستگی سلطه پذیر، دلبستگی خانوادگی و اضطراب. این عوامل چارچوب اساس محتوای دوبعدی آزمون را تشکیل دادند . ویسمن وهمکاران همبستگی بین این مقیاس و دیگر مقیاس های سلامت روان را گزارش کرده اند که حاکی از اعتبار همزمان مقیاس سازگاری اجتماعی است.

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: