مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ با نمره گذاری،خرده مقیاس ها، روایی و پایایی

پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ با نمره گذاری،خرده مقیاس ها، روایی و پایایی

دانلود پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ (پربارسازی و تقویت رابطه، ارتباط و خشنودی) با نمره گذاری،خرده مقیاس ها، روایی و پایایی

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۱۲
حجم ۱۷ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه رضایت مندی زناشویی انریچ (پربارسازی و تقویت رابطه، ارتباط و خشنودی): 

پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ یک ابزار ۱۱۵ سوالی است که برای ارزیابی زمینه های بالقوه مشکل زا یا شناسایی زمینه های قوت و پرباری رابطه زناشویی به کار می رود. در چنین از این پرسشنامه جهت تشخیص زوج هایی استفاده می شود که نیاز به مشاوره و تقویت رابطه خود دارند. به علاوه این آزمون به عنوان یک ابزار معتبر در تحقیقات متعددی برای بررسی رضایت زناشویی مورد استفاده قرار گرفته است. فرم کامل این پرسشنامه از ۱۴ خرده، مقیاس تشکیل شده است که مقیاس اول ۵ سوال و سایر مقیاس‎ها هر کدام ۱۰ سوال دارد، برای هریک از سوال های پرسشنامه پنج گزینه با نمره گذاری از ۰ تا ۴ (مقیاس لیکرت) منظور شده است که نمره بالاتر نشانه رضایت بیشتر است.

 

 

خرده مقیاس های پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ

 12 حیطه مورد سنجش پرسشنامه انریچ که در این پژوهش به کار برده شده است عبارت از: تحریف آرمانی ، رضایت زناشویی، رضایتمندی شخصی، ارتباطات زناشویی، حل تعارض، مدیریت مالی، اوقات فراغت، روابط جنسی، فرزندان، خانواده و دوستان، مساوات طلبی، جهت گیری مذهبی(ثنایی، ۱۳۷۹). 

 

 

 

نمره گذاری پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ ۱۱۵سوالی

روش نمره گذاری پرسش نامه به صورت پنج گزینه ای که در اصل یک نگرش سنج از نوع لیکرت است در نظر گرفته شده است که هر گزینه ی آن از ۱ تا ۵ امتیاز داده می شود. 
نمره کمتر از ۱۵۰ نشانگر نارضایتی شدید همسران از روابط زناشویی است.
نمره بین ۱۵۱ تا۲۵۰ نشانگر عدم رضایت همسران از روابط زناشویی است.
نمره بین ۲۵۱ تا ۳۵۰ نشانگر رضایت نسبی و متوسط همسران از روابط زناشویی است.
نمره بین ۳۵۱ تا ۴۵۰ نشانگر رضایت زیاد همسران از روابط زناشویی است.
نمره های بالاتر از ۴۵۱ نشانگر رضایت فوق العاده همسران از روابط زناشویی است.

 

در صورتیکه تمامی زوجین دارای فرزند نباشند سوالات ۷۶ تا ۸۵ که مربوط به فرزندان و فرزندپروری است از پرسشنامه حذف و جزء نمرات محسوب نمی شود در این پرسش نامه پاسخ ها به صورت طیف(لیکرتی) بوده اما نمره گذاری یکسان نیست و در تعدادی از سوال ها این نمره گذاری معکوس می گردد. 

 

 

 

پایایی پرسش نامه رضایتمندی انریچ

ضرایب آلفای پرسش نامه انریچ در گزارش (اولسون، فورنیر و دراکمن، ۱۹۸۹؛ به نقل از بحرینیان و یاوری، ۱۳۸۸) برای خرده مقیاس های تحریف آرمانی، رضایت زناشویی، رضایتمندی شخصی، ارتباطات زناشویی، حل تعارض، مدیریت مالی، اوقات فراغت، روابط جنسی، فرزندان، خانواده و دوستان، و مساوات طلبی به ترتیب عبارتند از: ۹۰/۰، ۸۱/۰، ۷۳/۰، ۶۸/۰، ۷۵/۰، ۷۴/۰، ۷۶/۰، ۴۸/۰، ۷۷/۰، ۷۲/۰، ۷۱/۰٫( نوابی نژاد و نادری) ضمن تأیید روایی محتوایی پرسش نامه، از طریق ضریب آلفایی، پایایی ۹۳/۰ را برای آن محاسبه کردند(سلیمانیان، ۱۳۷۳؛ به نقل از سالاری، ۱۳۸۶). 

 

 

روایی پرسش نامه رضایتمندی انریچ

ضریب همبستگی پرسش نامه انریچ با مقیاس های رضایت خانوادگی ۴۱/۰ تا ۶۰/۰ و با مقیاس های رضایت از زندگی ۳۲/۰ تا ۴۱/۰ است. که نشانه روایی سازه آن می باشد. کلیه خرده مقیاس های این پرسش نامه زوج های راضی و ناراضی را متمایز می کنند و این نشان می دهد که تست از روایی ملاکی خوبی برخوردار است(ثنایی، ۱۳۷۹). در ایران از فرم کوتاه ۴۷ سوالی آن نیز استفاده می شود. اعتبار فرم کوتاه به روش باز آزمایی به فاصله یک هفته ۹۴/۰ (مهدویان، ۱۳۷۶؛ به نقل از آشتیانی و همکاران، ۱۳۸۵) و روایی آن با ضریب آلفای کرونباخ ۹۵/۰ گزارش شده است(سلیمانیان و نوابی نژاد، ۱۳۷۳؛ به نقل از سالاری، ۱۳۸۶). 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: