پرسشنامه سازگاری نوجوانان دبیرستانی سینها و سینگ ۱۹۹۳
پرسشنامه سازگاری نوجوانان دبیرستانی سینها و سینگ ۱۹۹۳
پرسشنامه سازگاری نوجوانان دبیرستانی (دانش آموزان) سینها و سینگ ۱۹۹۳ با نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی، بررسی مولفه ها و خرده مقیاس ها، ۶۰ سوالی در قالب فایل ورد و با فرمت docx
مشخصات فایل
تعداد صفحات | ۳ |
حجم | ۱۳ کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
توضیحات کامل
پرسشنامه سازگاری نوجوانان دبیرستانی (دانش آموزان) سینها و سینگ ۱۹۹۳ جهت سازگاری مطلوب و نامطلوب در سه حوزه عاطفی، اجتماعی و آموزشی از یکدیگر با نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی، بررسی مولفه ها و خرده مقیاس ها، ۶۰ سوالی در قالب فایل ورد و با فرمت docx
تفسیر و نمره گذاری ابزار پرسشنامه سازگاری نوجوانان دبیرستانی:
این پرسشنامه در دانشگاه شانکار توسط سین هاوسینک درسال ۱۹۹۳ساخته و هنجاریابی شده است (به نقل از فولادی، ۱۳۸۳). این آزمون با این هدف ساخته شد تا نوجوانان ۱۴ تا ۱۸ساله را از جهت سازگاری مطلوب و نامطلوب در سه حوزه عاطفی، اجتماعی و آموزشی از یکدیگر تشخیص دهد. این پرسشنامه شامل ۶۰ گویه (در هر حوزه ۲۰ گویه) است و به صورت بلی – خیر پاسخ داده می شود. در نمره گذاری به پاسخ های بلی نمره صفر تعلق می گیرد که بیانگر سازگاری بالاست و به پاسخ های خیر نمره یک داده می شود که بیانگر سازگاری خیلی ضعیف است. برخی گویه ها به طور معکوس نمره گذاری میشوند.
روایی و پایایی پرسشنامه سازگاری نوجوانان دبیرستانی سینها و سینگ
پرسشنامه اولیه دارای ۱۰۰ سوال بوده است. سین هاوسینگ (۱۹۹۳)، پس ازبررسی های مختلفی که برروی نمونه های تصادفی مرکب از ۱۹۵۰ نفر از دانش آموزان کلاس های اول تا سوم دبیرستان انجام دادند، ۶۰ سوال را انتخاب نمودند. ضریب پایایی تنصیف برابر ۹۵/۰، بازآزمایی معادل ۹۳/۰ و ۹۴/۰ گزارش شده است (به نقل از فولادی، ۱۳۸۳). در پژوهش حاضر پایایی این پرسشنامه با روش آلفای کرونباخ برابر با ۸۴/۰ محاسبه شد.
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
قوانین ارسال دیدگاه در سایت