مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پرسشنامه سیاهه اضطراب امتحان ابوالقاسمی و همکاران

پرسشنامه سیاهه اضطراب امتحان ابوالقاسمی و همکاران

پرسشنامه سیاهه اضطراب امتحان TAI ابوالقاسمی و همکاران ۱۳۷۵ با نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی، بررسی مولفه ها و خرده مقیاس ها، ۲۵ سوالی در قالب فایل ورد word و با فرمت docx

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۳
حجم ۱۵ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه سیاهه اضطراب امتحان TAI ابوالقاسمی و همکاران ۱۳۷۵ با نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی، بررسی مولفه ها و خرده مقیاس ها، ۲۵ سوالی در قالب فایل ورد word و با فرمت docx

 

 

 

 

تفسیر و نمره گذاری پرسشنامه اضطراب امتحان ابوالقاسمی و همکاران

سیاهه اضطراب امتحان   TAI (ابوالقاسمی و همکاران ، ۱۳۷۵، ص ۶۱- ۷۴) مشتمل بر  25ماده است که آزمودنی بر اساس یک مقیاس لیکرت ۴ گزینه ای (هرگز= ۰ ، به ندرت = ۱ ، گاهی اوقات =۲،واغلب اوقات =۳ ) پاسخ می گوید حداقل نمره دراین آزمون، و حداکثر ۷۵ است. هرچه فرد نمره بالاتری کسب کند، نشان دهنده اضطراب بیشتری است. 

 

 

 

روایی و پایایی پرسشنامه اضطراب امتحان ابوالقاسمی و همکاران

همسانی درونی : برای سنجش همسانی درونی TAI، این آزمون مجدداً پس از چهار هفته تا شش هفته به ۹۱ آزمودنی پسر و ۹۰ آزمودنی دختر که در مرحله اول شرکت  داشتند، داده شد. ضرایب همبستگی بین نمره آزمودنی ها در دو نوبت یعنی آزمون وآزمون مجدد برای کل آزمودنی ها، آزمودنی های دختر وآزمودنی پسر به ترتیب (۷۷/۰=r)، (۸۸/۰ = r ) و (۶۸/۰= r )می باشد که رضایت بخش است. 

اعتبار: برای ارزیابی اعتبار TAI، این مقیاس به طور هم زمان با پرسش نامه اضطراب (نجاریان ،عطاری ومکوندی، (۱۳۷۵) و مقیاس عزت نفس (کویر اسمیت ، ۱۹۶۷) به دانش آموزان نمونه پژوهش جهت اعتبار یابی داده شد. 

 

مقیاس ۲۰ ماده ای پرسش نامه اضطراب به وسیله روش تحلیل عوامل شناخته شده است و از مشخصات روان سنجی قابل قبول و رضایت بخشی برخوردار است. ضرایب همبستگی بین نمونه های کل آزمودنی در مقیاس اضطراب عمومی با TAI برای کل نمونه، آزمودنی های دختر و آزمودنی پسر به ترتیب ۶۷/۰= r ، ۷۲/۰ = r (001/0 = p ) می باشد .

هم چنین به منظور سنجش اعتبار TAI  ازمقیاس عزت نفس کوپر اسمیت استفاده شد که ۵۸ ماده دارد و از اعتبار و روایی رضایت بخش برخوردار است(رئیسی، ۱۳۵۸). ضرایب همبستگی نمره های کل آزمودنی ها،آزمودنی های دختر وآزمودنی های پسر در مقایسه عزت نفس با TAI به ترتیب ۵۷/۰=r ،۶۸/۰=r و ۴۳/۰ = r (001 /0 = p) می باشد. 

 

پژوهش گران هم چنین هنجارهای نمره های آزمودنی های نمونه (۵۸۱ = N ) را به صورت رتبه های درصدی محاسبه می کنند. و با مقایسه نمره های آزمودنی های دختر و پسر در مقیاس TAI به وسیله یک آزمون T نتیجه گیری می کنند که نمره های آزمودنی های دختر در مقیاس TAI به طور معنی داری بیشتر از نمره های آزمودنی های پسر می باشد (۰۰۱/۰ P< ، ۵۲۴ = df ، ۳۱/۳ = T). در پایان پژوهش گران نتیجه گیری کردند که مقیاس TAI واجد شرایط لازم برای کاربرد در پژوهش های روان شناختی و تشخیص اضطراب امتحان در کودکان و نوجوانان درمدارس می باشد. 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: