مارکتینگ پروژه 20 | مرجع فایل های دانلودی - پروژه آماده - پروژه دانشجویی - پاورپوینت آماده
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پرسشنامه مدل پذیرش تکنولوژی tam در صنعت بانکداری

پرسشنامه مدل پذیرش تکنولوژی tam در صنعت بانکداری

دانلود پرسشنامه مدل پذیرش تکنولوژی tam در صنعت بانکداری

مشخصات فایل

تعداد صفحات ۹
حجم ۱۳۰ کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

در این نوشتار پرسشنامه مدل پذیرش تکنولوژی tam در صنعت بانکداری مورد بررسی قرار می گیرد.پرسشنامه پذیرش فناوری دیویس دارای ۲۵ سوال می باشد که در اینجا ۲۱ سوال از پرسشنامه پذیرش فناوری آورده شده است. مدل پذیرش فناوری دارای مولفه هایی است که در توضیحات زیر آورده شده است.پرسشنامه مدل پذیرش تکنولوژی tam هم منبع دارد و داری روایی و پایایی می باشد که در زیر مفصل بررسی شده اند.

ابزار جمع آوری اطلاعات
انتخاب نوع ابزار، گرد آوری اطلاعات بستگی به نوع پژوهش، اهداف و روش آن دارد. لذا در این پژوهش  با توجه به موضوع پژوهش و اهداف کاربردی آن از میان ۲۵ سئوال پرسشنامه استاندارد و از تعداد پرسشنامه ۲۱ سئوال استفاده گردیده است.

 روایی و پایایی پرسشنامه
منظور از روایی آن است که آیا ابزار اندازه گیری می تواند خصیصه و ویژگی که ابزار برای آن طراحی شده است را اندازه گیری کند یا نه؟ روایی انواع مختلفی دارد که عبارتند از:
۱- صوری ( بر اساس قضاوت افراد مطلع )
۲- محتوایی ( توان سنجش میزان وجود اندازه صفت )
۳- ملاکی ( اثر بخشی یک ابزار در پیش بینی رفتار یک آزمودنی در یک موقعیت خاص )
۴- سازه¬ای (سنجشگر اجزای متغیر به تناسب سهم هر قسمت در کل ساختار متغیر) (خاکی، ۱۳۸۲، ۱۳۶).
در این پژوهش با توجه به اینکه سوالات پرسش‌نامه استاندارد می‌باشد و کارهای مشابه بیشتری با این پرسش‌نامه انجام شده است قبلاً روایی آن به دست آمده است. 

تعیین پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه
منظور از پایایی قابلیت اعتماد آزمون ثبات و پایایی اندازه گیری در زمانهای مختلف است. در آزمونهایی که ضریب اعتبار بالایی دارند خطاهای اندازه گیری به حداقل کاهش یافته است (بست، ۱۳۷۳، ص ۹۵).آزمونی که دارای روایی است همواره دارای پایایی نیز هست و رابطه معکوس بین این دو ضروری نیست (خاکی، ۱۳۸۲، ص ۱۳۶). قابلیت اعتماد یا پایایی یکی از ویژگیهای فنی ابزار اندازه‌گیری است. مفهوم یاد شده به این امر سر و کار دارد که ابزار اندازه‌گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می‌دهد. دامنه ضریب قابلیت اعتماد از صفر (عدم ارتباط) تا ۱+ (ارتباط کامل) است. ضریب قابلیت اعتماد نشانگر آن است که تا چه اندازه ابزار اندازه‌گیری ویژگی های با ثبات آزمودنی و یا ویژگیهای متغیر و موقتی وی را می‌سنجد. برای محاسبه ضریب قابلیت اعتماد ابزار اندازه‌گیری، شیوه‌های مختلفی به کار برده می‌شود.

پرسشنامه ای که در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفته بر گرفته از مدل تعدیل یافته پذیرش فناوری دیویس، ۱۹۸۹ و سایر ویژگی های خصیصه ای مشتریان  تهیه و تنظیم شده است. برای حصول اطمینان از  بدست آوردن نتایج بهتر، روایی و پایایی  پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت. با استفاده از نرم افزار spss ضریب آلفای کرونباخ کل پرسشها ۷۸/۰بدست آمد. آنجا که ضریب آلفای کرونباخ بالاتر از ۷% مطلوب است می توان استنباط کرد که پرسشنامه مورد استفاده در تحقیق، از پایایی بالاتری بر خوردار است.

جدول (۳-۲) ضرایب آلفای کرونباخ مولفه‌های تحقیق
ردیف    عنوان پرسشنامه    ضریب
۱    سهولت ادراک شده    ۹۲/۰
۲    مفید بودن ادراک شده    ۸۵/۰
۳    امنیت ادراک شده    ۷۲/۰
۴    گرایش فناوری اطلاعات استفاده    ۷۸/۰
۵    کل پرسشنامه    ۷۸/۰

ابزار اندازه‌گیری
تکنیک عمده ای که در این تحقیق برای سنجش متغیرها بکار گرفته شده، پرسشنامه است. پرسشنامه تحقیق از دو بخش تشکیل شده است. سوالات پرسش نامه‌ به گونه‌ای طراحی شده است که پاسخ گویان، گزینه ها را بر مبنای طیف پنج فاصله‌ای لیکرت(کاملاً موافقم، موافقم، نظری ندارم، مخالفم، کاملاً مخالفم) علامت‌گذاری می‌کنند و پرسش نامه‌‌ای که به منظور ابزار جمع‌آوری اطلاعات به کار می‌رود به صورت حضوری بین پاسخ‌دهندگان توزیع می شود و شامل دو بخش می‌باشد، بخش اول آن مربوط به مشخصات فردی پاسخ دهنده و شامل سن، جنسیت، میزان تحصیلات، مهارت کار با رایانه است، 

بخش دوم آن شامل ۲۱سوال است که ۱۳ سوال آن مربوط به متغیرهای مستقل ۸ سوال آن مربوط به متغیر وابسته می‌باشد. که سوالات ۱،۲،۳،۴ سهولت ادراک شده ۶،۷،۸،۹،۵ مفیدبودن ادراک شده وسوالات ۱۰،۱۱،۱۲،۱۳ امنیت ادراک شده و سوال ۱۴،۱۵،۱۶مربوط به نگرش، سوال های۱۷و۱۸مربوط به هنجارهای ذهنی و سوال‌های ۱۹،۲۰،۲۱ مربوط به گرایش فناوری اطلاعات می باشد.

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

محمد

من نویسنده این سایت هستم و خوشحالم که در کنار مدیریت سایت میتوانم هر روز تجربیات خودم رو افزایش دهم تا به ارائه خدمات بهتری بپردازم.

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.


Warning: _() expects exactly 1 parameter, 2 given in /home/mpir1/public_html/wp-content/themes/Sigma/comments.php on line 19

لینک کوتاه: